Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

LEGENDY 2018 v dobrém světle

Po pěti letech se motoristická slavnost Legendy přestěhovala z areálu Psychiatrické léčebny v Bohnicích na výstaviště v Holešovicích, což mezi stálými návštěvníky i vystavovateli vyvolalo diskuze.

Jedni upřednostňovali parkovou úpravu, druzí kvitovali s povděkem Holešovice, už jen třeba kvůli lepšímu parkování nebo dostupnosti. Náš názor je ten, že až se výstaviště uklidí a zatravní (nový majitel – město Praha, převzal areál nedlouho před výstavou), potom by mohlo jít o důstojné prostředí. V každém případě nachodíte méně kilometrů než v Bohnicích a výstava je přehlednější.

Letos se legendy otevíraly již v pátek, a kdo nezaváhal, udělal dobře. V klidu si všechno prohlédl a ani nemusel utíkat před sobotní průtrží. Exponáty a celá výstava byla rozdělena do několika sekcí, které byly přehledně uspořádány a zobrazeny na plánku, který každý dostal ke vstupence a rychle se zorientoval.

Pod pojmem legenda si většina z nás asi představí historická vozidla s bohatou minulostí. V případě Legend tomu tak není a asi ani být nemá. Legendami jsou třeba i soudobé prototypy, jako největší hvězda výstavy AMG Mercedes Benz Project One nebo Pagani Huayra či Ford GT.

Pevnou součástí Legend jsou vždy prezentace značek, letos vystavovaly Subaru, Toyota, Kia, Ford, Mitsubishi, Audi, Škoda, SEAT, Volvo, Mazda, Alfa Romeo, Jeep, Jaguar, Range Rover.

Levá část spodního areálu byla vyčleněna značkovým klubům rozdělených podle země původu. Kdo sem dorazil, mohl objevit zajímavé veterány z francouzské, italské, německé, severské, britské produkce. Kdo tuto sekci vynechal, ten udělal chybu.

Na provizorním osm set metrů dlouhém okruhu předváděli svá vozidla majitelé závodních automobilů nejrůznějších kategorií. Je těžké dostat speciály na tuto akci v rozjeté sezoně, ale třeba pohled na vozy Audi Sport Quattro Petra Žáčka nebo Jiřího Flígra se nikdy neokouká a diváci si přišli na své. Ze špičky rallye byl k vidění na okruhu Jan Černý s Fordem Fiesta R5.

Pravé křídlo Průmyslového paláce neslo název pavilon elegance, a to jak moderní a historické, české i zahraniční. Od repliky Benz Patentwagen přes Laurin Klement 105, Cadillac Vanden Plas (1930), aerodynamický Adler Autobahn (1939), ke čtyřem aerodynamickým Tatrám. Jen málokdy se podaří na jednom místě vystavit typy 77, 87, 97 a 600 Tatraplan. Příznivci historie se o těchto vozech vyjadřovali v superlativech. Mladší generaci zase nadchl Lamborghini Aventador S nebo Ferrari 599 XX.

Vzali jsme Legendy tentokrát odzadu, abychom si mohli dovolit na závěr malou poznámku, nejde v žádném případě o kritiku. To nechceme, protože víme, kolik úsilí stojí takové Legendy připravit. Ale první nádvoří, jak pořadatelé označovali vstupní prostor před Průmyslovým palácem, byl věnován 100 letům republiky. Ale bohužel jsme tady postrádali některé české automobily jako Walter, Wikov, Z nebo motocykly Laurin Klement, Ogar, Böhmerland, skútr Čezeta. Z nákladních například pak Pragu V3S nebo Tatru 111 či 138 a další. Stálo by za připomínku, že za první republiky, tedy v letech 1918 až 1938 existovalo na našem území třiatřicet automobilových značek.

Páté oficiální Legendy a pan Lubor Kos se svými spolupracovníky si může zaškrtnout další povedenou motoristickou slavnost. Jsme zvědavi, jakým směrem se bude ubírat další ročník. Není jednoduché přicházet stále s něčím novým.


JL 13.6.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar