Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

LEGENDY 2016 s motoristickými lahůdkami

Motoristická slavnost LEGENDY 2016 se koná ve dnech 11. až 12. června 2016 v areálu Psychiatrické nemocnice v Praze – Bohnicích. V současnosti je přihlášeno přes tisíc výstavních exponátů, včetně skutečných skvostů světového motorsportu.

Dva monoposty F1 letošní specifikace značek MERCEDES a FERRARI doplní závodní vůz MS v automobilových soutěžích HYUNDAI i20 WRC a milovníci seriálu MotoGP se budou moci detailně seznámit s letošní specifikací závodního motocyklu DUCATI Desmosedici GP16. Nebudou však chybět ani vozy seriálu německého mistrovství cestovních vozů DTM a to hned dvou značek - MERCEDES a BMW.


MERCEDES F1 W07 HYBRID

„F1 W07 Hybrid je představitelem jakési minirevoluce,“ řekl na začátku sezóny technický ředitel týmu Mercedes Peddy Lowe a doplnil: „Technické regule zůstaly letos poměrně stabilní. To nám umožnilo se zaměřit na zlepšení skutečně mnoha detailů na voze, který v loňském roce získal oba mistrovské tituly, s Lewisem Hamiltonem i v Poháru konstruktérů.“ Mercedes F1 W07 Hybrid, jehož monokok a karoserie jsou vyrobeny především z kompositu uhlíkových vláken, má při své celkové délce pěti metrů celkovou hmotnost pouhých 702 kg. Vůz je vybaven hybridním šestiválcovým přeplňovaným motorem o objemu 1,6l jehož součástí je také systém pro rekuperaci energie (ERS) využívající motorgenerátory a li-ion baterie k ukládání zpětně získané energie. Skvělou konstrukci a spolehlivost tohoto vozu prokazuje letos zatím suverénně jedoucí Nico Rosberg.

V expozici značky Mercedes bude vystaven rovněž závodní vůz MERCEDES – AMG C 63 DTM, který v úvodu sezóny 2016 v seriálů DTM dominuje.



FERRARI SF16-H

Technologický vývoj produktů Shell je velmi úzce spojen se značkou Ferrari. I proto si budou moci návštěvníci prohlédnout další letošní monopost F1 – Ferrari SF16-H (Scuderia Ferrari 2016 Hybrid). I v tomto případě se jedná o výrazně modernizovanou verzi loňského šasi. Největší rozdíly lze vidět na zkrácení a tvarové úpravě „nosu“ monopostu, zásadní změnou prošla koncepce zavěšení předních kol a evolucí prošlo také okolí pohonné jednotky. I tento závodní vůz je stvořen pro zisk letošního mistrovského titulu ve F1. Je totiž dílem 700 zaměstnanců továrny Ferrari v italském Maranellu, kteří na něm strávili 250 000 pracovních hodin s pomocí 300 dodavatelů z 15 zemí světa. Na závodním voze je použito 20 000 m2 plátů kompozitu uhlíkových vláken a stejně tak je potřeba 20 000 dílů pro sestavení motoru, převodovky a šasí. Ve větrném tunelu pro optimalizaci aerodynamiky strávil tento závodní monopost legendární značky Ferrari přesně 1500 hodin. Závodní jezdecké duo Vettel – Räikkönen má tak pro letošní sezonu F1 opravdu špičkovou techniku.



HYUNDAI i20 WRC

Premiéru v České republice zažije úspěšný vítěz letošní Rally Argentina v seriálu MS v automobilových soutěžích – závodní vůz HYUNDAI i20 WRC. Posádka Paddon – Kennard si tak připsala letošní první vítězství pro značku Hyundai v seriálu WRC. Téměř čtyři metry dlouhý speciál s pohonem všech kol je vybaven přeplňovaným motorem s přímým vstřikem o objemu 1,6 l, který disponuje výkonem 300 k při 6000/min.



DUCATI DESMOSEDICI GP16

Také milovníci motocyklových soubojů „kolo na kolo“, které předvádějí jezdci během seriálu MotoGP na 18 okruzích světa si na slavnosti LEGENDY 2016 přijdou na své. Osobně se totiž mohou seznámit s letošním závodním motocyklem stáje DUCATI, který nese označení Desmosedici GP16. Koncem února byl tento závodní tovární motocykl oficiálně představen v italské Boloni a ředitel týmu Ducati Course Gigi Dall´lgna neskrýval své nadšení: „Do motorky jsme se zamilovali! Naším cílem je co nejvyšší umístění ve všech 18 závodech letošního ročníku MotoGP.“ A jeho slova nebyla daleko od pravdy. Hned v úvodním letošním závodě v Kataru slavil Ital Andrea Dovizioso skvělé 2. místo. Naopak bronzovou příčku získal jeho stájový kolega a krajan Andrea Iannone při třetím podniku ve Spojených státech. Ducati Desmosedici GP16 pohání vidlicový čtyřválec s rozvodem DOHC o objemu 1000 ccm s výkonem přes 245 k. Maximální rychlost se pohybuje za hranicí 340 km/h.



BMW M4 DTM

Závody německého mistrovství cestovních vozů DTM jsou každým rokem spektakulární podívanou pro desetitisíce fanoušků tohoto okruhového sportu. LEGENDY 2016 dají návštěvníkům po roce opět možnost seznámit se s vozem BMW M4 DTM závodního týmu BMW MTEK, který je zahalen do barev svého hlavního partnera, společnosti SHELL. Potenciál tohoto okruhového speciálu ukázal hned v druhém závodě letošní sezóny jezdec Augusto Farfus skvělou druhou příčkou na Hockenheimu. Body už však získal s tímto vozem i druhý jezdec týmu Bruno Spengler. Délka 4775 mm, šasi a karoserie z uhlíkových vláken, nádrž na 120 litrů paliva a konečně vidlicový atmosferický osmiválec o objemu 4000 ccm s 32 ventily propůjčující vozu výkon 480 k a točivý moment 500 Nm – to je „v kostce“ mnichovský bojovník BMW M4 DTM.



PR 25.5.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar