Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Konference pro vyšší bezpečnost provozu

V Praze se za podpory Kapsch Telematic Services uskutečnila výroční konference Asociace ASECAP, věnovaná otázkám bezpečnosti silničního provozu . Evropská asociace operátorů infrastruktur pro výběr mýtného zástupcům EU, vlád i dopravců a přepravců předložila výsledky za období 2000–2010.

Na organizaci výroční konference ASECAP s názvem „Koordinace a spolupráce: další krok směrem ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu“, se podílela společnost Kapsch Telematic Service, Praha. Sešlo se okolo 80 účastníků, kteří byli vyzváni k diskuzi o chystaném akčním plánu EU pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu, a také o nejlepších a novátorských postupech v oblasti správy silnic a dálnic.
ASECAP je evropská asociace sdružující operátory infrastruktur pro výběr mýtného. V současnosti má členy z 20 zemí, kteří spravují přes 40 000 km silnic a dálnic. Cílem ASECAP je propagovat mýtné a přímé platby jako nejefektivnější nástroj pro financování výstavby, bezpečného provozu a efektivní údržbu pozemních komunikací.
Členové asociace dosahují u zpoplatněných dálnic snížení smrtelných dopravních nehod až o 50 %, což je cíl stanovený Evropskou komisí. Některým se podařilo tuto hranici dokonce překročit, a to i přes rozrůstající se silniční síť a neustálé zvyšování počtu celkem najetých kilometrů.
Ing. Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch Telematic Services, k tomu řekl: „V ASECAPu zatupujeme Českou republiku od roku 2007. Výsledky konference hodnotím jako velmi zdařilé, jak z hlediska odborné úrovně, tak účasti mnoha zahraničních expertů i zástupců EU. Neméně významnou účastí byla přítomnost společností ERF a ETSC a zároveň silné zastoupení domácích firem.“
Významné úspěchy v oblasti zvyšování bezpečnosti silničního provozu jsou výsledkem vynikajících technických postupů v oblasti výzkumu, návrhu, údržby a provozu, které byly umožněny prostřednictvím sítě pro výběr mýtného podle schémat PPP, kde je vybrané mýtné okamžitě použito na zkvalitnění silniční sítě a zvýšení její bezpečnosti i šetrnosti k životnímu prostředí.
Enrico Grillo-Pasquarelli, ředitel vnitrostátní dopravy nové evropské instituce DG MOVE (dříve DG TREN), ocenil přínos koncesionářů i ASECAP, profesionálního partnera Evropské komise. Následně nastínil hlavní aspekty 4. akčního programu pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu, který bude spuštěn v květnu. Budoucí strategie EU se budou zaměřovat na nejslabší články řetězu silniční bezpečnosti: Chování řidičů (vzdělávání a školení), nejvíce ohrožené účastníky silničního provozu, sekundární sítě, prosazování stávajících zákonů a předpisů a zlepšování situace v zemích s horšími výsledky.
Ing. Tomáš Kaas, náměstek ministerstva dopravy ČR, vyzdvihl význam budoucí strategie EU a informoval přítomné o ambiciózním plánu zvýšení bezpečnosti silničního provozu, zaměřený především na prevenci, a to jak formou dohledu nad návrhy a projekcí, tak formou školení účastníků silničního provozu a informačních kampaní.
K. Dionelis, generální tajemník ASECAP, vyjádřil silnou podporu ASECAP evropským programům a zdůraznil potřebu vyvíjet spolehlivé statistické ukazatele, společné definice a mechanismy pro sběr věrohodných dat. Proto vyzval zástupce EU, aby se zaměřili na správné cíle a nevhodné chování účastníků silničního provozu, sekundární komunikace a městský provoz, ve kterém dochází k nejvíce nehodám.
Z této perspektivy je ASECAP připravena podělit se o rozsáhlé zkušenosti i odborné znalosti svých členů a dát je do služeb evropským institucím a občanům, čímž chce přispět k ochraně lidských životů v příštím desetiletí.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar