Koncepty Hyundai NEXO a Sonata Hybrid s rekordy
Týmy inženýrů Hyundai z obou stran Tichého oceánu se pokusily na solných pláních Bonneville o stanovení dvou nových rychlostních rekordů, a to s NEXO, poháněným palivovými články (170,811 km/h), a se sedanem Sonata Hybrid (264,952 km/h).
Oba rekordy musí být potvrzeny Mezinárodní automobilovou federací FIA. Uvedené ekologické koncepční vozy byly vyvinuty a testovány týmy inženýrů z amerického technického centra Hyundai (Hyundai America Technical Center) a ze společností Hyundai Motor America a Hyundai Motor Company. Speciální automobily Hyundai pro rychlostní rekordy budou vystaveny na veletrhu SEMA 2019 v Las Vegas (USA).
„Jsem nadšený, že jsem měl čest řídit oba vozy Hyundai při pokusech o rychlostní rekordy,“ řekl Dean Schlingmann, řidič vozidel a vedoucí inženýr poháněcích ústrojí v technickém centru Hyundai America Technical Center. „Týmy inženýrů z našeho amerického technického centra, společnosti Hyundai Motor America a Koreje spojily své dovednosti a prostředky, aby vytvořily tato ekologická vozidla pro naše vzrušující a úspěšné jízdy na solných pláních Bonneville.“
Hyundai NEXO s palivovými články
Hyundai NEXO dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel, poháněných palivovými články na vodík, rychlosti 170,811 km/h. Vůz s palivovými články obdržel následující úpravy:
Bezpečnost
-Bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
-Bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO
-Šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
-Hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
-Bezpečnostní okenní sítě AutoPower
-Síťový zádržný systém Simpson Racing
Karoserie
-Lepicí fólie ve speciálním designu navrženém designérským centrem Hyundai v Irvine
-Aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti
Koncepční vůz Sonata Hybrid
Sonata Hybrid Concept dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel s hybridním pohonem, kombinujícím zážehový spalovací motor a elektromotor, rychlosti 264,952 km/h. Sedan Sonata Hybrid obdržel následující úpravy:
Podvozek
-Závodní vzpěry/tlumiče/pružiny KW Suspensions
-Pneumatiky Goodyear Eagle 28 x 4,5-15 pro rychlostní rekordy
-Závodní kola Vision Rally 55
-Aerodynamické ploché kryty kol Mooneyes Moon
-Speciální brzdová soustava Hyundai pro brzdění z vysokých rychlostí od týmu specialistů na podvozky z amerického technického centra Hyundai
Poháněcí ústrojí
-Speciální 3“ výfuková soustava Injen Technology
-Nastavitelný a elektronicky řízený systém vstřikování oxidu dusného Nitrous Express Maximizer EZ
-Držák pro dvě lahve s oxidem dusným a přívod paliva s elektromagnetickým ventilem od společnosti Nitrous Express
-Digitální závodní displej AEM CD-7
-Závodní palivo VP Racing MS 109, dodávané společností C3 Fuels
-Speciální sběrné výfukové potrubí pro čtyřválcový motor
-Speciální řídicí software jihokorejské společnosti Hyundai Motor Group
Bezpečnost
-Bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
-Bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO a šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
-Hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
-Speciální bezpečnostní padák Simpson pro brzdění z vysokých rychlostí
-Bezpečnostní okenní sítě AutoPower
-Síťový zádržný systém Simpson Racing
Karoserie
-Lepicí fólie ve speciálním designu navrženém designérským centrem Hyundai v Irvine
-Aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti
Hyundai 30.10.2019
„Jsem nadšený, že jsem měl čest řídit oba vozy Hyundai při pokusech o rychlostní rekordy,“ řekl Dean Schlingmann, řidič vozidel a vedoucí inženýr poháněcích ústrojí v technickém centru Hyundai America Technical Center. „Týmy inženýrů z našeho amerického technického centra, společnosti Hyundai Motor America a Koreje spojily své dovednosti a prostředky, aby vytvořily tato ekologická vozidla pro naše vzrušující a úspěšné jízdy na solných pláních Bonneville.“
Hyundai NEXO s palivovými články
Hyundai NEXO dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel, poháněných palivovými články na vodík, rychlosti 170,811 km/h. Vůz s palivovými články obdržel následující úpravy:
Bezpečnost
-Bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
-Bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO
-Šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
-Hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
-Bezpečnostní okenní sítě AutoPower
-Síťový zádržný systém Simpson Racing
Karoserie
-Lepicí fólie ve speciálním designu navrženém designérským centrem Hyundai v Irvine
-Aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti
Koncepční vůz Sonata Hybrid
Sonata Hybrid Concept dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel s hybridním pohonem, kombinujícím zážehový spalovací motor a elektromotor, rychlosti 264,952 km/h. Sedan Sonata Hybrid obdržel následující úpravy:
Podvozek
-Závodní vzpěry/tlumiče/pružiny KW Suspensions
-Pneumatiky Goodyear Eagle 28 x 4,5-15 pro rychlostní rekordy
-Závodní kola Vision Rally 55
-Aerodynamické ploché kryty kol Mooneyes Moon
-Speciální brzdová soustava Hyundai pro brzdění z vysokých rychlostí od týmu specialistů na podvozky z amerického technického centra Hyundai
Poháněcí ústrojí
-Speciální 3“ výfuková soustava Injen Technology
-Nastavitelný a elektronicky řízený systém vstřikování oxidu dusného Nitrous Express Maximizer EZ
-Držák pro dvě lahve s oxidem dusným a přívod paliva s elektromagnetickým ventilem od společnosti Nitrous Express
-Digitální závodní displej AEM CD-7
-Závodní palivo VP Racing MS 109, dodávané společností C3 Fuels
-Speciální sběrné výfukové potrubí pro čtyřválcový motor
-Speciální řídicí software jihokorejské společnosti Hyundai Motor Group
Bezpečnost
-Bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
-Bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO a šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
-Hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
-Speciální bezpečnostní padák Simpson pro brzdění z vysokých rychlostí
-Bezpečnostní okenní sítě AutoPower
-Síťový zádržný systém Simpson Racing
Karoserie
-Lepicí fólie ve speciálním designu navrženém designérským centrem Hyundai v Irvine
-Aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti
Hyundai 30.10.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout