Koncept Visitor - vítěz soutěže o pražské taxi
Vítězem Dassault Systèmes Design Challenge, jejíž účastníci měli za úkol navrhnout podobu nového pražského taxi, se stal Španěl Diego Garcia s elektrickým konceptem Visitor. Druhou cenu získal projekt Call-e českého designéra Josefa Ludvíka Böhma, který spojil výhody autobusu a automobilu.
Do mezinárodní soutěže pro autory do 35 let pořádané společností Dassault Systèmes a časopisem AutoDesign&Styling se zapojilo 80 designérů z 23 zemí. Jejich zadáním bylo představit ekologickou vizi, v rámci níž by se taxi stalo dalším z výrazných symbolů Prahy. Do finále se probojovalo 23 špičkových projektů. Porota vedená automobilovou designérkou Anne Asensio z nich vybrala vítěze, kteří si rozdělili celkovou odměnu ve výši 1 800 eur.
Projekt vítězného elektrického taxi Visitor vychází vstříc potřebám návštěvníků Prahy. Bohaté prosklení a základní jednoduchý tvar nabízí maximální prostor pro cestující. Velká výška zajišťuje pohodlný nástup a zlepšuje výhled, protože cestující se během jízdy mohou podobně jako v autobuse postavit. Visitor velikostně odpovídá automobilu segmentu C.
Zvolený tvar projektu Josefa Ludvíka Böhma, jenž obsadil druhé místo, maximalizuje využití interiéru, pojme až šest cestujících a lze jej přizpůsobit i pro přepravu nákladu. Dovnitř se nastupuje posuvnými dveřmi a nechybí rampa pro invalidní vozík. Volné plochy karoserie mohou sloužit jako komunikační prostředek pro promítání reklam a dalších sdělení. Čtveřice zakrytých kol umožňuje otáčení kolem svislé osy. Kola pohání elektromotory napájené z baterií a solárních článků ukrytých na střeše vozidla.
Praha má jednu z nejhustších sítí tramvajového vedení a toho v projektu Cheers na třetím místě využil Jakub Jodlowski. Pokud jeho taxi jede po trase, jíž vede tramvajová trať, odebírá energii z vedení. Řidič sedí v samostatné „věži“. Vozidlo délky fabie má pozoruhodný interiér, kterému vládne korek. Spojení korku a tmavého skla kabiny, jejíž tvar evokuje český křišťál, vytváří zajímavý kontrast.
JL, 31.10,.2011
Projekt vítězného elektrického taxi Visitor vychází vstříc potřebám návštěvníků Prahy. Bohaté prosklení a základní jednoduchý tvar nabízí maximální prostor pro cestující. Velká výška zajišťuje pohodlný nástup a zlepšuje výhled, protože cestující se během jízdy mohou podobně jako v autobuse postavit. Visitor velikostně odpovídá automobilu segmentu C.
Zvolený tvar projektu Josefa Ludvíka Böhma, jenž obsadil druhé místo, maximalizuje využití interiéru, pojme až šest cestujících a lze jej přizpůsobit i pro přepravu nákladu. Dovnitř se nastupuje posuvnými dveřmi a nechybí rampa pro invalidní vozík. Volné plochy karoserie mohou sloužit jako komunikační prostředek pro promítání reklam a dalších sdělení. Čtveřice zakrytých kol umožňuje otáčení kolem svislé osy. Kola pohání elektromotory napájené z baterií a solárních článků ukrytých na střeše vozidla.
Praha má jednu z nejhustších sítí tramvajového vedení a toho v projektu Cheers na třetím místě využil Jakub Jodlowski. Pokud jeho taxi jede po trase, jíž vede tramvajová trať, odebírá energii z vedení. Řidič sedí v samostatné „věži“. Vozidlo délky fabie má pozoruhodný interiér, kterému vládne korek. Spojení korku a tmavého skla kabiny, jejíž tvar evokuje český křišťál, vytváří zajímavý kontrast.
JL, 31.10,.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout