Kia mezi čtyřmi nejžádanějšími značkami v ČR
Zájem zákazníků o automobily značky Kia se v České republice průběžně zvyšuje. Prodeje za září na tuzemském trhu v meziročním srovnání vzrostly téměř o třetinu na 868 vozů. Jihokorejská automobilka se díky tomu v minulém měsíci umístila v první čtveřici všech výrobců.
Kia prodala za prvních devět měsíců letošního roku celkem 7370 vozů, což je v porovnání se stejným obdobím loňského roku o 20 % automobilů více. V letošním roce jí tak s tržním podílem 4,55 % patří celkově 5. příčka.
„Naše výroba dosud nebyla omezena všeobecným nedostatkem čipů. Díky vlastním výrobním kapacitám jsme schopni dodržet běžné dodací lhůty do dvou týdnů u skladových vozů a dva až šest měsíců při zadání vozidla do výroby,“ uvedla Kateřina Vaňková, tisková mluvčí společnosti Kia Czech, a dodala: „Rychlé dodání oceňují hlavně soukromí zákazníci. Právě tento segment se na letošních prodejích podílí téměř z jedné třetiny, což je největší objem za posledních pět let. Z našich modelů mají tradičně největší zájem o modely vyráběné na Slovensku, Ceed a Sportage.“
Modelu Ceed (HB, SW, ProCeed, XCeed) se za devět měsíců letošního roku prodalo 4060 vozů. Oproti stejnému období loňského roku činí nárůst 26,9 %, tedy 861 vozů. Modelu Sportage se do konce září prodalo 1155 vozů, což je navýšení o 14,9 %, v přepočtu o 150 vozů.
Kia letos představila nové logo a strategii značky s důrazem na elektromobilitu. Její vlajkovou lodí v této oblasti je model EV6, první elektromobil Kia se specifickou konstrukcí na základě nové globální modulární platformy pro elektromobily E-GMP (Electric – Global Modular Platform). Vůz má dojezd v kombinovaném cyklu WLTP až 528 kilometrů (740 km v městském provozu) a z 10 na 80 % kapacity akumulátoru jej lze dobít za 18 minut, případně za necelých 5 minut přidat 100 kilometrů dojezdu navíc.
„EV6 jako první vyhrazený elektromobil značky Kia nabízí krátké časy dobíjení, přístup k široké síti dobíjecích stanic, pozoruhodně dlouhý dojezd, v dané třídě nejprostornější kabinu, a dokonce poslouží v roli mobilního akumulátorového modulu pro napájení elektrických spotřebičů či jiných elektromobilů. Očekáváme, že v celkových statistikách se jeho prodeje pozitivně projeví už zkraje příštího roku,“ shrnula K. Vaňková.
KIA 11.10.2021
„Naše výroba dosud nebyla omezena všeobecným nedostatkem čipů. Díky vlastním výrobním kapacitám jsme schopni dodržet běžné dodací lhůty do dvou týdnů u skladových vozů a dva až šest měsíců při zadání vozidla do výroby,“ uvedla Kateřina Vaňková, tisková mluvčí společnosti Kia Czech, a dodala: „Rychlé dodání oceňují hlavně soukromí zákazníci. Právě tento segment se na letošních prodejích podílí téměř z jedné třetiny, což je největší objem za posledních pět let. Z našich modelů mají tradičně největší zájem o modely vyráběné na Slovensku, Ceed a Sportage.“
Modelu Ceed (HB, SW, ProCeed, XCeed) se za devět měsíců letošního roku prodalo 4060 vozů. Oproti stejnému období loňského roku činí nárůst 26,9 %, tedy 861 vozů. Modelu Sportage se do konce září prodalo 1155 vozů, což je navýšení o 14,9 %, v přepočtu o 150 vozů.
Kia letos představila nové logo a strategii značky s důrazem na elektromobilitu. Její vlajkovou lodí v této oblasti je model EV6, první elektromobil Kia se specifickou konstrukcí na základě nové globální modulární platformy pro elektromobily E-GMP (Electric – Global Modular Platform). Vůz má dojezd v kombinovaném cyklu WLTP až 528 kilometrů (740 km v městském provozu) a z 10 na 80 % kapacity akumulátoru jej lze dobít za 18 minut, případně za necelých 5 minut přidat 100 kilometrů dojezdu navíc.
„EV6 jako první vyhrazený elektromobil značky Kia nabízí krátké časy dobíjení, přístup k široké síti dobíjecích stanic, pozoruhodně dlouhý dojezd, v dané třídě nejprostornější kabinu, a dokonce poslouží v roli mobilního akumulátorového modulu pro napájení elektrických spotřebičů či jiných elektromobilů. Očekáváme, že v celkových statistikách se jeho prodeje pozitivně projeví už zkraje příštího roku,“ shrnula K. Vaňková.
KIA 11.10.2021
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout