Kia PV5 Cargo stanovila rekord
Kia přepsala historii a stanovila nový globální standard dojezdu elektrických vozidel. Kia PV5 Cargo, první specializované elektrické lehké užitkové vozidlo značky a součást průkopnické řady Platform Beyond Vehicle (PBV), se oficiálně zapsala do Guinnessovy knihy rekordů,
 Plně naložená na maximální povolenou hmotnost*, verze PV5 Cargo Long Range ujela 693,38 kilometru na jedno dobití, čímž stanovila nový etalon efektivity a výdrže v segmentu eLCV. Rekordní jízda proběhla 30. září 2025 za reálných podmínek na veřejných komunikacích severně od Frankfurtu.
Trasa byla pečlivě navržena tak, aby simulovala běžné podmínky v doručovacích a logistických operacích. Na 58,2 km dlouhé smyčce kombinující městský a příměstský provoz čelila PV5 Cargo semaforům, křižovatkám, kruhovým objezdům a typickému městskému provozu – tedy podmínkám, které jsou běžné pro flotilové řidiče. Navíc dodávka opakovaně překonávala převýšení cca 370 metrů, smyčku absolvovala 12krát s plným zatížením a zastavila až na konci dvanáctého okruhu.
Inženýři optimalizovali PV5 tak, aby byla maximálně praktická bez kompromisů. Interní testy ukazují, že dodatečné zatížení 100 kg sníží dojezd (AER) pouze o cca 1,5 %, což z PV5 činí mimořádně efektivní a spolehlivou volbu pro komerční provoz.
Hrdinové za volantem
Za volantem rekordní PV5 seděli George Barrow, respektovaný novinář specializující se na užitková vozidla, a Christopher Nigemeier, seniorní inženýr z technického centra HMETC. Barrow má více než 15 let zkušeností s LCV a od roku 2016 je členem poroty ocenění International Van of the Year (IVOTY), kde zastupuje Spojené království. Nigemeier je strojní inženýr a člen vývojového týmu PV5.
Pečlivá příprava rekordního pokusu
Pokus byl důkladně připraven. Na proces nakládky dohlíželi inspektoři TÜV Hessen a Buck Vermessung, kteří ověřili dodržení hmotnostních specifikací. Jízda byla nepřetržitě monitorována pomocí GPS a kamer v kabině. Před odjezdem byl akumulátor PV5 dobit na 100 % a dobíjecí port i nákladový prostor byly zapečetěny až do konce 22hodinové a 30minutové jízdy.
První člen flexibilní rodiny PBV od Kia
Jako první model z rodiny PBV je PV5 postaven na inovativní architektuře E-GMP.S (Electric-Global Modular Platform for Service) a navržen s modulárním konceptem „stavebních bloků“. Tato flexibilita umožňuje různé konfigurace – Cargo, Passenger, Chassis Cab, Crew Van**, Vozidlo pro vozíčkáře a Camper** – pro široké spektrum komerčních i osobních využití.
Varianta PV5 Cargo nabízí až 4,4 m³ nákladového prostoru*** a nosnost až 790 kg****. Zákazníci si mohou vybrat z několika variant akumulátoru – 51,5 kWh, 71,2 kWh a připravované 43,3 kWh – podle svých provozních potřeb.
Kia 30.10,2025
Trasa byla pečlivě navržena tak, aby simulovala běžné podmínky v doručovacích a logistických operacích. Na 58,2 km dlouhé smyčce kombinující městský a příměstský provoz čelila PV5 Cargo semaforům, křižovatkám, kruhovým objezdům a typickému městskému provozu – tedy podmínkám, které jsou běžné pro flotilové řidiče. Navíc dodávka opakovaně překonávala převýšení cca 370 metrů, smyčku absolvovala 12krát s plným zatížením a zastavila až na konci dvanáctého okruhu.
Inženýři optimalizovali PV5 tak, aby byla maximálně praktická bez kompromisů. Interní testy ukazují, že dodatečné zatížení 100 kg sníží dojezd (AER) pouze o cca 1,5 %, což z PV5 činí mimořádně efektivní a spolehlivou volbu pro komerční provoz.
Hrdinové za volantem
Za volantem rekordní PV5 seděli George Barrow, respektovaný novinář specializující se na užitková vozidla, a Christopher Nigemeier, seniorní inženýr z technického centra HMETC. Barrow má více než 15 let zkušeností s LCV a od roku 2016 je členem poroty ocenění International Van of the Year (IVOTY), kde zastupuje Spojené království. Nigemeier je strojní inženýr a člen vývojového týmu PV5.
Pečlivá příprava rekordního pokusu
Pokus byl důkladně připraven. Na proces nakládky dohlíželi inspektoři TÜV Hessen a Buck Vermessung, kteří ověřili dodržení hmotnostních specifikací. Jízda byla nepřetržitě monitorována pomocí GPS a kamer v kabině. Před odjezdem byl akumulátor PV5 dobit na 100 % a dobíjecí port i nákladový prostor byly zapečetěny až do konce 22hodinové a 30minutové jízdy.
První člen flexibilní rodiny PBV od Kia
Jako první model z rodiny PBV je PV5 postaven na inovativní architektuře E-GMP.S (Electric-Global Modular Platform for Service) a navržen s modulárním konceptem „stavebních bloků“. Tato flexibilita umožňuje různé konfigurace – Cargo, Passenger, Chassis Cab, Crew Van**, Vozidlo pro vozíčkáře a Camper** – pro široké spektrum komerčních i osobních využití.
Varianta PV5 Cargo nabízí až 4,4 m³ nákladového prostoru*** a nosnost až 790 kg****. Zákazníci si mohou vybrat z několika variant akumulátoru – 51,5 kWh, 71,2 kWh a připravované 43,3 kWh – podle svých provozních potřeb.
Kia 30.10,2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
    








