Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jubilejní padesátá Motor Show Essen

Už padesát let má své pevné místo v kalendáři automobilových výstav Motor Show Essen, přehlídka tuningu, závodních a sportovních automobilů a také historických automobilů. Letos během týdne si přišlo prohlédnout exponáty více než pěti stovek vystavovatelů 356 000 návštěvníků.

Bohužel se jubilejní ročník musel obejít bez zakladatele Wolfganga Schöllera, který letos v létě ve věku 74 let zemřel. Právě on přišel s nápadem uspořádat na závěr sezony výstavu závodních a sportovních automobilů. Pro první ročník v roce 1968 se mu podařilo získat šedesát automobilů.

Poté byla navázána spolupráce s Jochenem Rindtem, který pořádal podobnou výstavu ve Vídni a od roku 1970 nesla na jeho počest název Jochen Rindt Show. Bohužel tři měsíce před výstavou tragicky zahynul na Monze a jako jediný pilot formule 1 získal titul mistra světa in memorian. Jeho manželka pak spolupracovala s vedením výstavy až do roku 2005. Jeho úspěchy připomínal monopost formule 2 Brabham BT23 z roku 1967. s tímto vozem startoval v patnácti závodech, devětkrát vyhrál, čtyřikrát byl druhý a pouze jednou odpadl.

My jsme zavítali na Motor Show po mnoha a mnoha letech a musíme konstatovat, že výstava udělala velký krok kupředu a změny k lepšímu. Možná je dnes méně exponátů, ale zase zmizeli nejrůznější prodejci tuningového příslušenství a doplňků, což je určitě dobře.
Na výstavě můžete potkat i zajímavé osobnosti, my měli štěstí na novopečeného mistra světa v rallycrossu Johana Kristoferssona a dvojnásobného mistra světa v rallycrossu a mistra světa v rally Petera Solberga. Nechyběl ani úspěšný speciál Volkswagen Polo.

Jednou ze stěžejních expozic byla oslava padesáti let společnosti Mercedes AMG včetně studií nebo úspěšných závodních speciálů. Jen málokdo si asi pamatuje, že AMG postavilo také soutěžní vůz pro rally, s nímž jezdil Ingvar Carlsson. Úspěšnou historii AMG, ověnčenou mnoha titulu z německého šampionátu cestovních automobilů DTM, ale začal psát úplně jiný automobil- 300 SEL 6.8 AMG, s nímž v roce 1971 dojeli Clemens Schickentanz a Hans Heyer na druhém místě v závodě 24 Spa. Tři roky předtím, ale Mercedes vyslal do závodu tři tovární automobily, které ale po tréninku stáhnul pro potíže s pneumatikami. Vůz těžký 1,6 tuny poháněl vidlicový osmiválec 6,3 litru o výkonu 420 k, což umožňovalo rychlost 265 km/h.

Mezi vystavenými automobily byl také model SLS AMG GT3 s nímž Bernd Schneider vyhrál v roce 2013 závod 24 h na Nürburgringu i ve Spa. Vidlicový osmiválec 6,3 litru disponuje výkonem 550 k.

Na Motor Show prezentovaly své novinky i automobilky Ford, Peugeot, Lada a hlavně Škoda, která předvedla takřka celou modelovou paletu včetně nového Karoqa a elektromobilu Vision E. Se Škodou Fabia R5 získali Fabien Kreim a Frank Christian německý titul v rallye.
Motor Show ale není v posledních letech jen statickou přehlídkou, ale jedna hala je vyčleněna driftování s různými automobily, včetně monopostů.

V Essenu si každý příznivec rychlých kol najde „to své“, nám chyběly snad jen unikátní předválečné luxusní automobily, která bývaly kdysi zapůjčeny například z amerického muzea v Pebble Beach



JL 20.12.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar