Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jan Kopecký za volantem Škody Kodiaq RS

Nejlepší rallye jezdci světa jsou zvyklí jezdit s těmi nejrychlejšími soutěžními vozy. Mají vysoké nároky, pokud jde o jízdní vlastnosti a výkony. Zkušenosti z rallye je naučily cenit si dostatku trakce za všech okolností a dobře naladěného podvozku, který si poradí s rozbitými silnicemi i rozrytými cestami.

Problém je, že vůz kategorie R5 nemůžete používat v každodenním provozu. Na silnici smí jen při rallye a navíc je třeba říct, že jako auto na nákupy není úplně praktický. Servis každých 3 000 kilometrů a absence jakýchkoliv elektronických pomocníků (takové technologie nejsou ve WRC 2 povolené) jsou dalšími důvody, proč byste takové auto nechtěli na ježdění do práce.


Naštěstí ale ŠKODA vyrábí i jiná auta, mnohem praktičtější pro úkoly všednodenního života. Pokud potřebujete schopnost jezdit po rozbitých cestách, bezpečnost pohonu všech kol, prostor pro vaši rodinu a všechna zavazadla či nákupy, je pro vás tím správným vozem SUV. Otázkou je, dokáže splnit i vysoké nároky, které rallye jezdec klade na ovladatelnost a výkony?

Abychom to zjistili, posadili jsme šampiona WRC 2 z roku 2018, Jana Kopeckého, za volant nového modelu ŠKODA KODIAQ RS a nechali jsme ho, ať si jej užije na závodní trati. Co bude jeden z nejlepších jezdců světa říkat na sedmisedadlové rodinné SUV se vznětovým motorem, a co si bude myslet o jeho schopnostech na okruhu? Jak se ukázalo, KODIAQ se předvedl ve více než dobrém světle.


„Na asfaltu mě KODIAQ RS vážně překvapil. Chová se velmi jistě, reaguje rychle a míra sportovnosti je rozhodně větší, než jsem čekal. Je tu dost výkonu i točivého momentu, dobrá pozice za volantem a na svou velikost a hmotnost nabízí i skvělou ovladatelnost. Je to prostě velmi dobře nastavené auto,“ popsal svoje první dojmy.
Poté, co KODIAQ RS řádně prohnal jak po závodním okruhu, tak po kluzné ploše, byl z auta opravdu nadšený. Šel dokonce tak daleko, aby prohlásil, že uvažuje o tom, že si ho sám objedná, až přijde čas nahradit jeho současný vůz OCTAVIA RS 245.


„Líbí se mi hlavně dostupnost výkonu. Dokážu si představit, že s tímhle autem předjedete kamion vážně rychle, a to je důležitý prvek bezpečnosti. Podvozek je hodně pevný, KODIAQ RS se na něm téměř nenaklání a je také velmi dobře vyvážený. Dokonce se s ním dá jezdit v lehkém smyku, což je na takhle velké auto velmi slušné,“ uzavřel Kopecký.
A největší překvapení? „To auto parádně zní! Zvuk je uvnitř i zvenku skvěle odladěný. Při jízdě rozhodně nezní jako čtyřválcový diesel, ale připomíná spíš nějaký osmiválec!“


škoda 10.3.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar