Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Jan Kopecký za volantem Škody Kodiaq RS

Nejlepší rallye jezdci světa jsou zvyklí jezdit s těmi nejrychlejšími soutěžními vozy. Mají vysoké nároky, pokud jde o jízdní vlastnosti a výkony. Zkušenosti z rallye je naučily cenit si dostatku trakce za všech okolností a dobře naladěného podvozku, který si poradí s rozbitými silnicemi i rozrytými cestami.

Problém je, že vůz kategorie R5 nemůžete používat v každodenním provozu. Na silnici smí jen při rallye a navíc je třeba říct, že jako auto na nákupy není úplně praktický. Servis každých 3 000 kilometrů a absence jakýchkoliv elektronických pomocníků (takové technologie nejsou ve WRC 2 povolené) jsou dalšími důvody, proč byste takové auto nechtěli na ježdění do práce.


Naštěstí ale ŠKODA vyrábí i jiná auta, mnohem praktičtější pro úkoly všednodenního života. Pokud potřebujete schopnost jezdit po rozbitých cestách, bezpečnost pohonu všech kol, prostor pro vaši rodinu a všechna zavazadla či nákupy, je pro vás tím správným vozem SUV. Otázkou je, dokáže splnit i vysoké nároky, které rallye jezdec klade na ovladatelnost a výkony?

Abychom to zjistili, posadili jsme šampiona WRC 2 z roku 2018, Jana Kopeckého, za volant nového modelu ŠKODA KODIAQ RS a nechali jsme ho, ať si jej užije na závodní trati. Co bude jeden z nejlepších jezdců světa říkat na sedmisedadlové rodinné SUV se vznětovým motorem, a co si bude myslet o jeho schopnostech na okruhu? Jak se ukázalo, KODIAQ se předvedl ve více než dobrém světle.


„Na asfaltu mě KODIAQ RS vážně překvapil. Chová se velmi jistě, reaguje rychle a míra sportovnosti je rozhodně větší, než jsem čekal. Je tu dost výkonu i točivého momentu, dobrá pozice za volantem a na svou velikost a hmotnost nabízí i skvělou ovladatelnost. Je to prostě velmi dobře nastavené auto,“ popsal svoje první dojmy.
Poté, co KODIAQ RS řádně prohnal jak po závodním okruhu, tak po kluzné ploše, byl z auta opravdu nadšený. Šel dokonce tak daleko, aby prohlásil, že uvažuje o tom, že si ho sám objedná, až přijde čas nahradit jeho současný vůz OCTAVIA RS 245.


„Líbí se mi hlavně dostupnost výkonu. Dokážu si představit, že s tímhle autem předjedete kamion vážně rychle, a to je důležitý prvek bezpečnosti. Podvozek je hodně pevný, KODIAQ RS se na něm téměř nenaklání a je také velmi dobře vyvážený. Dokonce se s ním dá jezdit v lehkém smyku, což je na takhle velké auto velmi slušné,“ uzavřel Kopecký.
A největší překvapení? „To auto parádně zní! Zvuk je uvnitř i zvenku skvěle odladěný. Při jízdě rozhodně nezní jako čtyřválcový diesel, ale připomíná spíš nějaký osmiválec!“


škoda 10.3.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar