Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jak se kontroluje kvalita v TPCA

Automobilka TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) je společným podnikem japonské firmy Toyota Motor Corporation (TMC) a francouzské PSA Peugeot Citroën. Největší výrobce automobilů na světě TMC a evropský lídr PSA podepsali smlouvu o spolupráci v lednu 2002.

Toyota Aygo, Peugeot 107/8 a Citroën C1 se zde začali montovat v únoru před deseti roky. Výstavba závodu TPCA stála celkem dvacet miliard korun, což byla do té doby největší zahraniční investice na zelené louce ve střední Evropě. V současné době se na výrobě vozů, vyznačujících se spolehlivostí a nízkou spotřebou, podílí 3 000 zaměstnanců.
Během výrobního procesu se používají nejekologičtější technologie. Odměnou za šetrný přístup k životnímu prostředí je certifikace BAT (Best Available Techniques), kterou závod obdržel společně s mezinárodním certifikátem řízení ochrany životního prostředí EN ISO 14001:2004.




Kontrola kvality

Po všech procesech výroby, kde se auta rodí ze svitku plechu na lisovně, přes svařovnu, lakovnu a finální montáž, se trojčata vydají na kontrolu kvality, kde je specialisté pečlivě prověřují před tím, než automobily opustí TPCA a dostanou se ke svým zákazníkům.
Jak jsme se mohli sami přesvědčit, závod TPCA zajišťuje komplexní kvalitu od vstupních dílů od dodavatelů až po finální produkt. Žádný automobil nesmí opustit brány TPCA s byť sebemenší vadou. Každá závada je dokonale vyšetřena a zpětná vazba vede až k jejímu původci, ať je to dodavatel, některá z částí naší výroby nebo samotná konstrukce (design).

Nejdříve auto putuje do statické inspekce, kde zaměstnanci prohlíží vozy jedoucí po páse a odhalují závady na interiéru, exteriéru či specifikaci. Na konci statické inspekce je nastartován motor a provedena dynamická (funkční) inspekce – seřízení světel, kontrola motoru, brzd, akcelerace.


Nechybí ani kontrola těsnosti jak provozních kapalin v takzvané “jámě”, tak i karoserie. Proto putují vozy do sprchy. Tím základní část kontroly končí a vozy se přímo na oddělení kontroly kvality připravují pro dopravu k zákazníkům.
Audit kvality si namátkou vybírá vozy a testuje je na speciální dráze či různých površích, ve speciální laboratoři se pak měří emise i kontrolují materiály jednotlivých dílů.

Poslední část kontroly kvality - oddělení investigace pak zjišťuje příčiny nalezených závod pro zajištění transparentní zpětné vazby původci daného problému. Ti nejzkušenější pracovníci zde analyzují specifické abnormality a výsledky svého zkoumání předávají zpět na výrobní shopy či dodavatelům.



JL 14.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar