IVECO S-Way CNG ujede přes 1000 km
Společnost IVECO, průkopník v oblasti alternativních pohonů již více než 30 let, znovu prokázala mimořádný výkon svých těžkých vozidel s plynovým pohonem. IVECO S-Way CNG ujel více než 1 000 kilometrů na jediné natankování stlačeného zemního plynu (CNG).
Testovací jízdy, které vedli francouzští novináři Fabien Calvet (www.truckstop.fr) a Loïc Fieux (Les Routiers), proběhly v reálných provozních podmínkách mezi belgickými a španělskými hranicemi. Tahač táhl plachtový návěs Krone s celkovou hmotností soupravy 30 tun, čímž předvedl účinnost, odolnost a praktickou použitelnost modelu S-Way CNG pro každodenní provoz.
Výkon jako diesel, tišší chod
Novináři vyzdvihli mimořádně přesné ovládání a vysoký komfort jízdy.Vysoce výkonná motorová brzda a hydraulický retardér Intarder poskytly silné brzdění, zatímco plně pneumatické odpružení a nový sloupek řízení zlepšily stabilitu a pohodlí. Plynový motor zaujal plynulým a citlivým chodem i mimořádně tichým provozem – jízdní vlastnosti se vyrovnaly dieselové verzi, ovšem s výrazně nižší hlučností.
Průměrná spotřeba činila méně než 21 kg/100 km při ujetí více než 1 000 kilometrů, a díky rychlému doplňování paliva se potvrdila technologická vyspělost a každodenní použitelnost řešení IVECO na CNG.
Testovaný model byl vybaven motorem xCursor 13 od FPT Industrial, který poskytuje výkon 500 k a točivý moment 2 200 Nm. Tento motor nové generace, připravený splnit budoucí normu Euro VII, poskytuje optimální výkon v rozmezí 1 000–1 500/min.
Ve spojení s 12stupňovou automatizovanou převodovkou ZF TraXon druhé generace a dlouhým převodovým poměrem zadní nápravy motor zajišťuje maximální účinnost točivého momentu při nízkých otáčkách po celou dobu jízdy.
Nové palivové nádrže o objemu 620 litrů nabízejí celkovou kapacitu 1 240 litrů (odpovídající nejméně 190 kg CNG) – to představuje nárůst o 18 % oproti předchozí generaci a ohromujících 72 % oproti prvním modelům IVECO CNG uvedeným v roce 2011.
Technologie, která pohání efektivitu
Inženýři IVECO věnovali maximální pozornost každému detailu, aby dosáhli špičkové účinnosti. Prediktivní GPS systém využívá profil trasy k rekuperaci kinetické energie při sjezdech a přizpůsobuje otáčky motoru před stoupáním. Inteligentní řízení energie – včetně řízeného alternátoru, odpojitelného vzduchového kompresoru a čerpadla s proměnným průtokem – zajišťuje, že energie se spotřebovává pouze tehdy, když je to nutné. Aerodynamické vylepšení, jako 3D deflektory, boční kryty nebo kamerová zrcátka, dále snižují odpor vzduchu a spotřebu paliva při dálkových trasách.
Iveco 15.11.2025
Výkon jako diesel, tišší chod
Novináři vyzdvihli mimořádně přesné ovládání a vysoký komfort jízdy.Vysoce výkonná motorová brzda a hydraulický retardér Intarder poskytly silné brzdění, zatímco plně pneumatické odpružení a nový sloupek řízení zlepšily stabilitu a pohodlí. Plynový motor zaujal plynulým a citlivým chodem i mimořádně tichým provozem – jízdní vlastnosti se vyrovnaly dieselové verzi, ovšem s výrazně nižší hlučností.
Průměrná spotřeba činila méně než 21 kg/100 km při ujetí více než 1 000 kilometrů, a díky rychlému doplňování paliva se potvrdila technologická vyspělost a každodenní použitelnost řešení IVECO na CNG.
Testovaný model byl vybaven motorem xCursor 13 od FPT Industrial, který poskytuje výkon 500 k a točivý moment 2 200 Nm. Tento motor nové generace, připravený splnit budoucí normu Euro VII, poskytuje optimální výkon v rozmezí 1 000–1 500/min.
Ve spojení s 12stupňovou automatizovanou převodovkou ZF TraXon druhé generace a dlouhým převodovým poměrem zadní nápravy motor zajišťuje maximální účinnost točivého momentu při nízkých otáčkách po celou dobu jízdy.
Nové palivové nádrže o objemu 620 litrů nabízejí celkovou kapacitu 1 240 litrů (odpovídající nejméně 190 kg CNG) – to představuje nárůst o 18 % oproti předchozí generaci a ohromujících 72 % oproti prvním modelům IVECO CNG uvedeným v roce 2011.
Technologie, která pohání efektivitu
Inženýři IVECO věnovali maximální pozornost každému detailu, aby dosáhli špičkové účinnosti. Prediktivní GPS systém využívá profil trasy k rekuperaci kinetické energie při sjezdech a přizpůsobuje otáčky motoru před stoupáním. Inteligentní řízení energie – včetně řízeného alternátoru, odpojitelného vzduchového kompresoru a čerpadla s proměnným průtokem – zajišťuje, že energie se spotřebovává pouze tehdy, když je to nutné. Aerodynamické vylepšení, jako 3D deflektory, boční kryty nebo kamerová zrcátka, dále snižují odpor vzduchu a spotřebu paliva při dálkových trasách.
Iveco 15.11.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









