Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai prezentuje vodíkový truck

Hyundai Motor Company (HMC) odhalil na severoamerickém veletrhu užitkových vozidel NACV dvě nové studie. Oba koncepty jsou ukázkou produktů strategického plánu „Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) 2030 Vision“, zaměřeného na široké využití techniky palivových článků na vodík.

Společnost HMC představila studii těžkého nákladního vozidla hmotnostní kategorie Class 8 s označením HDC-6 NEPTUNE Concept, zatímco Hyundai Translead (HT), přední výrobce návěsů, vystavila nový koncepční mrazírenský návěs HT Nitro ThermoTech® na čisté energie.

HDC-6 NEPTUNE reprezentuje nový vývojový stupeň nákladního vozidla hmotnostní kategorie Class 8 a ztělesňuje budoucnost svým designem, technickou výbavou kabiny i poháněcím ústrojím.


HDC-6 NEPTUNE Concept

Jedním z hlavních zdrojů inspirace pro design studie HDC-6 NEPTUNE Concept byly aerodynamické vlakové soupravy z let 1936 až 1959, které jsou skvělým příkladem průmyslového designu Art Deco. Henry Dreyfuss, průkopnický průmyslový designér 20. století, použil v 30. letech 20. století design ve stylu Art Deco u vlakových souprav, provozovaných v železniční síti New York Central Railroad.

Maska chladiče zabírá vzhledem k vyšším požadavkům na chlazení celou spodní část přídě a její motiv pokračuje i po obou stranách vozidla. Tím vznikl osobitý vzhled, který současně také zajišťuje maximální účinnost proudění vzduchu. Do masky chladiče jsou začleněny výsuvné schůdky, důmyslně ukryty. Kombinací konceptů bezkapotové a konvenční kapotové budky bylo dosaženo efektivního využití obestavěného prostoru a současně i vyšší úrovně ergonomie.


HT Nitro ThermoTech® Concept

Koncepční návěs HT Nitro ThermoTech je optimální pro přepravu produktů v chladírenském řetězci. Nízkých teplot je dosaženo rychleji než u tradičních mrazírenských návěsů a precizní elektronické řízení udržuje požadovanou teplotu. Systém inteligentního řízení a nezávislý zdroj chladicího výkonu maximalizují tepelnou účinnost. Koncepční návěs HT Nitro ThermoTech není ovlivňován venkovními teplotami. Maximální chladicí výkon je vždy k dispozici i v situacích, kdy je spalovací motor nákladního vozidla vypnutý nebo běží na volnoběh.

Chladicí jednotka pracuje téměř nehlučně, čímž významně snižuje hlučnost pro řidiče i okolí, například v místě vykládky. To výhodou zejména pro noční zásobování obchodů v centrech měst i na předměstích.


Koncepční návěs HT Nitro ThermoTech navíc zaujme novým designem s vylepšenou nosnou konstrukcí. Boční a čelní stěny společně se střechou jsou vyrobeny z jednodílných sendvičových panelů s pěnovou výplní a povrchovou vrstvou speciálního kompozitu, vyztuženého vlákny. Stěny jsou vyrobeny bez nosných sloupků a střešních oblouků. Design s jednodílnými panely vyplněnými strukturální pěnou snižuje hmotnost návěsu navzdory vyšší tuhosti stěn a účinnější tepelné izolaci, a to při zachování stejného objemu nákladového prostoru. Zdokonalené nosné panely jsou přilepeny k nosníkům, což minimalizuje tepelné mosty, zabraňuje riziku zatékání a umožňuje čistější vzhled.


Hyundai 31.10.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar