Honda nevyrábí jen automobily
Teprve,když si Honda upevnila své postavení jako výrobce motorových kol, tak se rozhodla angažovat také v automobilovém sektoru a v roce 1962 představila na tokijském autosalonu typ 500 Sport. Dnes však nevyrábí jen automobily a motocykly,ale také třeba letadla nebo roboty.
Honda vyvinula novou technologii pro zajištění osobní mobility a představila kompaktní experimentální zařízení U3-X, schopné se libovolně pohybovat v jakémkoliv směru podobně jako člověk – zpět, vpřed, do stran či diagonálně.
Nové zařízení dokáže měnit rychlost, pohybovat se, otáčet se a zastavovat ve všech směrech podle toho, jak jezdec náklonem trupu změní své těžiště. Toho se podařilo dosáhnout nejmodernějšími technologiemi včetně technologie pro řízení rovnováhy vyvinuté společností Honda v rámci robotického projektu ASIMO (dvounohý humanoidní robot vyvinutý společností Honda) a prvního mnohosměrného hnacího systému na světě (Honda Omni Traction Drive System, neboli HOT Drive System), který umožňuje pohyb ve všech směrech, nikoliv pouze vpřed a vzad, ale také přímo vpravo, vlevo či diagonálně. Kompaktní zařízení vybavené jedním hnacím kolem bylo zkonstruováno tak, aby bylo pro uživatele co nejpřívětivější a neohrožovalo nikoho ve svém okolí. Toho se podařilo dosáhnout tím, že uživatel ze sedadla snadno dosáhne na zem a současně sedí přibližně ve výšce očí stojící osoby.
Zařízení se ovládá pomocí technologie pro udržování rovnováhy, která vznikla při vývoji robota ASIMO. Náklonové čidlo sleduje náklon zařízení vyvolaný změnou těžiště jezdce a následně určí požadavky jezdce, pokud jde o směr a rychlost jízdy. Na základě těchto údajů je vyvinuta síla pro navrácení zařízení do vzpřímené polohy, což umožňuje hladký a agilní pohyb i jednoduchou obsluhu.
Honda jako první na světě vyvinula konstrukci kola, které je schopno pohybu v jakémkoliv směru - vpřed, vzad, do stran i diagonálně. Větší počet malých motorem ovládaných koleček je zapojen do série tak, aby kola společně vytvářela jedno velké kolo. Pomocí velkého kola se zařízení pohybuje vpřed a vzad a pohybem malých koleček se pohybuje do stran. Kombinací těchto pohybů se zařízení může pohybovat v šikmém směru.
Zařízení je dostatečně malé, aby se na něm dalo sedět a bylo jej možné přenášet v jedné ruce. Kombinace technologie udržování rovnováhy a hnacího systému HOT Drive System umožnila vytvořit kompaktní a stylové jednokolové zařízení. Skořepinová konstrukce navíc obsahuje sklápěcí sedadlo, stupačky a kryt, který zároveň slouží jako rám. Zařízení je lehké a snadno přenosné.
HondaJet
Společnost Honda Aircraft Company oznámila hlavní milníky svého programu lehkého tryskového letounu HondaJet, včetně dokončení hlavních konstrukčních celků pro první stroj splňující požadavky příslušných předpisů. Výroba stroje byla zahájena pod přísným dohledem zástupců pro řízení jakosti ze společnosti Honda a z FAA.
Na palubě se nachází nejnovější generace plně elektronické avioniky Garmin® G3000, jež se vyznačuje moderním uspořádáním se třemi širokoúhlými 14“ obrazovkami a dvěma dotykovými ovladači pro řízení avioniky a pro zadávání letového plánu.
HondaJet v ceně 3,9 mil. USD je prvním komerčním letounem v historii značky Honda, který zároveň dostává pověsti značky, pokud jde o dynamické výkony ve spojení s vynikající ekonomikou provozu. Prototyp nalétal více než 500 letových hodin a při zkušebních letech dosáhl nejvyšší rychlosti 420 uzlů (770 km/h) a maximální výšky 13 115 m.
HondaJet disponuje celou řadou inovativních technických a konstrukčních řešení, včetně unikátního umístění motorů nad rovinou křídel, jež zlepšuje letové výkony a snižuje spotřebu paliva, neboť se díky tomuto řešení za letu významně snižuje aerodynamický odpor. Tento inovativní přístup ke konstrukci draku letadla zároveň snižuje hlučnost stroje vnímanou na zemi a přispívá ke zvětšení prostoru v kabině i pro zavazadla. HondaJet je poháněn dvěma vysoce úspornými proudovými motory GE Honda HF120.
A.Soukupová,30.12.2010
Nové zařízení dokáže měnit rychlost, pohybovat se, otáčet se a zastavovat ve všech směrech podle toho, jak jezdec náklonem trupu změní své těžiště. Toho se podařilo dosáhnout nejmodernějšími technologiemi včetně technologie pro řízení rovnováhy vyvinuté společností Honda v rámci robotického projektu ASIMO (dvounohý humanoidní robot vyvinutý společností Honda) a prvního mnohosměrného hnacího systému na světě (Honda Omni Traction Drive System, neboli HOT Drive System), který umožňuje pohyb ve všech směrech, nikoliv pouze vpřed a vzad, ale také přímo vpravo, vlevo či diagonálně. Kompaktní zařízení vybavené jedním hnacím kolem bylo zkonstruováno tak, aby bylo pro uživatele co nejpřívětivější a neohrožovalo nikoho ve svém okolí. Toho se podařilo dosáhnout tím, že uživatel ze sedadla snadno dosáhne na zem a současně sedí přibližně ve výšce očí stojící osoby.
Zařízení se ovládá pomocí technologie pro udržování rovnováhy, která vznikla při vývoji robota ASIMO. Náklonové čidlo sleduje náklon zařízení vyvolaný změnou těžiště jezdce a následně určí požadavky jezdce, pokud jde o směr a rychlost jízdy. Na základě těchto údajů je vyvinuta síla pro navrácení zařízení do vzpřímené polohy, což umožňuje hladký a agilní pohyb i jednoduchou obsluhu.
Honda jako první na světě vyvinula konstrukci kola, které je schopno pohybu v jakémkoliv směru - vpřed, vzad, do stran i diagonálně. Větší počet malých motorem ovládaných koleček je zapojen do série tak, aby kola společně vytvářela jedno velké kolo. Pomocí velkého kola se zařízení pohybuje vpřed a vzad a pohybem malých koleček se pohybuje do stran. Kombinací těchto pohybů se zařízení může pohybovat v šikmém směru.
Zařízení je dostatečně malé, aby se na něm dalo sedět a bylo jej možné přenášet v jedné ruce. Kombinace technologie udržování rovnováhy a hnacího systému HOT Drive System umožnila vytvořit kompaktní a stylové jednokolové zařízení. Skořepinová konstrukce navíc obsahuje sklápěcí sedadlo, stupačky a kryt, který zároveň slouží jako rám. Zařízení je lehké a snadno přenosné.
HondaJet
Společnost Honda Aircraft Company oznámila hlavní milníky svého programu lehkého tryskového letounu HondaJet, včetně dokončení hlavních konstrukčních celků pro první stroj splňující požadavky příslušných předpisů. Výroba stroje byla zahájena pod přísným dohledem zástupců pro řízení jakosti ze společnosti Honda a z FAA.
Na palubě se nachází nejnovější generace plně elektronické avioniky Garmin® G3000, jež se vyznačuje moderním uspořádáním se třemi širokoúhlými 14“ obrazovkami a dvěma dotykovými ovladači pro řízení avioniky a pro zadávání letového plánu.
HondaJet v ceně 3,9 mil. USD je prvním komerčním letounem v historii značky Honda, který zároveň dostává pověsti značky, pokud jde o dynamické výkony ve spojení s vynikající ekonomikou provozu. Prototyp nalétal více než 500 letových hodin a při zkušebních letech dosáhl nejvyšší rychlosti 420 uzlů (770 km/h) a maximální výšky 13 115 m.
HondaJet disponuje celou řadou inovativních technických a konstrukčních řešení, včetně unikátního umístění motorů nad rovinou křídel, jež zlepšuje letové výkony a snižuje spotřebu paliva, neboť se díky tomuto řešení za letu významně snižuje aerodynamický odpor. Tento inovativní přístup ke konstrukci draku letadla zároveň snižuje hlučnost stroje vnímanou na zemi a přispívá ke zvětšení prostoru v kabině i pro zavazadla. HondaJet je poháněn dvěma vysoce úspornými proudovými motory GE Honda HF120.
A.Soukupová,30.12.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout