Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda NM4 Vultus přichází na český trh

Futuristický model, NM4 Vultus, který nemá v dnešním motocyklovém světě obdoby, se právě dostává na náš trh. S prvním motocyklem je možné se blíže seznámit u autorizovaného prodejce motocyklů Honda, v dealerství Auto Jarov. Cena modelu byla stanovena na 299 900 Kč.

Jedním z faktorů pro vznik novinky byla touha vytvořit stroj, jenž by byl schopen překročit tradiční koncepci jednostopých vozidel a oslovit širší skupinu lidí. Věk členů kreativního týmu inženýrů, kteří tento motocykl navrhli, zkonstruovali a sestavili, se pohybuje kolem 20 a 30 let. V tomto ohledu NM4 Vultus představuje výraz velké důvěry, neboť jeho cílem je oslovit a přilákat zcela nový druh jezdců.

Je avantgardní nejen tím, jak vypadá, ale svými detaily nabízí unikátní zážitek z jízdy. Jako dva příklady lze uvést reaktivní přístrojový panel, jehož barva se mění v závislosti na režimu jízdy, či výklopné sedlo spolujezdce, které lze přeměnit na opěrku pro jezdce.
Stroj je široký – 810 mm na přídi, 933 mm včetně zrcátek – nízký a dlouhý. Sedlo je umístěno ve výšce 650 mm.
Osvětlení je tvořeno výhradně LED diodami. Ukazatele směru a zpětná zrcátka jsou integrovány do kapotáže, přičemž světlomet s charakteristickým tvarem je orámován modrou obrysovou linkou. Všechny části stroje jsou černé – s několika opatrně rozmístěnými prvky z leštěné nerezové oceli – a v nabídce je pouze jedno barevné provedení: matná černá.
Velkoryse dimenzované odkládací schránky jsou důmyslně skryté v přední kapotáži. Levou lze odemknout klíčem zapalování a uvnitř se nachází prostor o velikosti 1 litru plus 12V zásuvka pro nabíjení elektronických zařízení během jízdy. Pravá schránka má objem 3 litry a otevírá se stiskem zapuštěného trojúhelníkového tlačítka.

Dalším prvkem, který zvyšuje optickou přitažlivost stroje, je sedlo spolujezdce, jež lze zajistit ve zvednuté poloze a vytvořit tak pro jezdce zádovou opěrku, která mu dodává při jízdě pozici pilota stíhacího letounu. Úhel opěrky lze nastavit ve 3 stupních a pro vyladění komfortu v kokpitu ji lze dokonce posouvat ve čtyřech polohách o 25 mm vzad/vpřed.

Kompaktní, kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor s 8 ventily a s rozvodem SOHC má objem 745 cm3.. Jeho konstrukce je zárukou vysokého výkonu při nízkých a středních otáčkách. Architektura motoru s relativně velkým zdvihem a speciální tvar spalovací komory společně s klikovým hřídelem s vysokou setrvačností vytvářejí vysoké hodnoty točivého momentu již od nízkých otáček. Maximální výkon 40,3 kW je dosažen při 6 250/min., přičemž 68 Nm točivého momentu je dostupných již při 4 750/min.
Vrtání a zdvih jsou 77 mm x 80 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Motor je vybaven dvěma vyvažovacími hřídeli, eliminující vibrace při vysokých otáčkách. Díky tomu se agregát vyznačuje vytříbeným chodem, a přitom si zachovává charakteristické „dunění“ dané 270° časováním zapalování. Kdykoliv je to možné, zastávají jednotlivé komponenty více rolí: vačkový hřídel pohání vodní čerpadlo, zatímco jeden z vyvažovacích hřídelů pohání olejové čerpadlo.
Motor je standardně spojen s dvouspojkovou převodovkou DCT, která umožňuje volbu mezi automatickými režimy D a S. K dispozici je i manuální režim MT, kdy lze řadit tlačítky ve stylu počítačových her. Kromě intuitivního a snadného ovládání toto řešení posiluje futuristický charakter modelu NM4 Vultus a je dobře sladěné s jeho výkonným motorem.

Digitální přístrojový panel mění svou „náladu“ v závislosti podle jízdního režimu. Jeho barva se postupně mění z neutrálu (bílá) přes D (modrá) a S (růžová) až po režim MT (červená). Alternativně si může jezdec podle své nálady zvolit některou barvu z pěti dalších hlavních tónů, což ve výsledku nabízí 25 individuálních barevných možností.


Spotřeba paliva činí 3,52 l na 100 km (v režimu WMTC), což je velmi působivá hodnota, díky které dojezd stroje na 11,6litrovou nádrž přesahuje 300 km.

Robustní ocelový kosočtvercový rám se vyznačuje vysokou mírou tuhosti. Sklon přední vidlice je 33°, zatímco hodnota závleku činí 110 mm. Rozvor kol dosahuje 1 645 mm a poměr rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo je 49/51. Pohotovostní hmotnost činí 245 kg.

Teleskopická vidlice 43 mm má zdvih 125 mm. Samostatný zadní tlumič má zdvih 100 mm a je spojen s mechanismem Pro-Link, jenž zajišťuje hladký počáteční pohyb pro optimální vyrovnání nerovností v nízkých rychlostech. Lehké hliníkové kyvné rameno zlepšuje reakci odpružení a přispívá k lepší ovladatelnosti stroje.

Přední kotouč o průměru 320 mm s dvoupístovým třmenem poskytuje dostatek snadno regulovatelné brzdné síly. Doplňuje jej 240mm vlnovitý kotouč s jednopístovým třmenem na zadním kole. Dvoukanálový systém ABS snižuje riziko zablokování kol na vlhkých nebo kluzkých vozovkách.
Unikátní 10“ kola z lehké slitiny o rozměru 18 x 3,50“ vpředu a 17 x 6,25“ vzadu jsou provedena v černé barvě a jsou obuta do pneumatik 120/70 ZR18 a 200/50 ZR17.



Honda 1.12.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar