Honda Accord - pět hvězdiček Euro NCAP
Podle výsledků nejnovějších nezávislých crashtestů Euro NCAP byla Honda Accord ohodnocena jako jeden z nejbezpečnějších vozů. Podle nového systému hodnocení Euro NCAP získal Accord pět hvězdiček.
Podle starého hodnocení měl Accord 5 hvězdiček v kategorii ochrany dospělých pasažérů, 4 hvězdičky v kategorii ochrany dětí ve voze a 3 hvězdičky v kategorii ochrany chodců. Nový systém hodnocení používá vážené bodování kombinující mnohé aspekty bezpečnostních charakteristik vozu: ochrana dospělých (50%), dětí (20%) a chodců (20%) spolu s dostupností zařízení napomáhající ke zvyšování bezpečnosti (10%). Na pět hvězdiček je třeba min. 70%. Na splnění podmínek hodnocení musí být zařízení napomáhající zvyšování bezpečnosti (v případě Hondy označované jako VSA) zabudováno jako standardní výbava do 85 % všech vozů modelové řady EU 27 2009.
Honda Accord dosáhla v novém hodnocení Euro NCAP špičkového výsledku – celkový vážený průměr ve výši 78%. Navíc k aspektům charakterizujícím bezpečnost, disponuje vůz paletou dalších pasivních a dynamických bezpečnostních systémů poskytujících ještě vyšší bezpečnost.
Asistent stability vozidla VSA
Systém VSA je standardní výbavou celé modelové řady a je určen na napomáhání řidiči při zachování kontroly nad vozem v zatáčce, při zrychlování a při rychlém manévru aplikováním brzdné síly podle nutnosti na pravé, či levé kolo a řízením točivého momentu motoru podle potřeby.
Motion adaptive EPS
Nový Accord je vybaven i inovativním systémem, který kombinuje účinky VSA a elektronického posilovače řízení EPS. Nazývá se Motion adaptive EPS, neboť rozpoznává nestabilitu při smyku, při projíždění zatáčkou a při brzdění a automaticky iniciuje řídící impulsy navádějící řidičě na řízení správným směrem. Tyto impulsy téměř necítíme a kontrola nad řízením stále zůstává na řidiči. Podpůrný točivý moment volantu však poskytuje dostatečný impuls na to, aby nabádal řidiče k intuitivní aktivitě a v důsledku toho je reakce řidiče dostatečná k opětovné stabilitě a zkrácení brzdné dráhy, což umožňuje zachování kontroly nad vozem.
Systém řízení ADAS
Pokrokový systém pomoci řízení (ADAS) od Hondy je volitelnou výbavou při stupni výbavy Executive u motorů 2.2 i-DTEC a 2.4 i-VTEC a představuje soubor tří inovativních technologií, které povyšují bezpečnost na novou úroveň.
Asistent udržování v jízdním pruhu (Lane Keeping Assist (LKAS))
Používá kameru na detekci odchylování se od jízdního pruhu a podle nutnosti upravuje točivý moment volantu a tím snižuje zátěž při řízení vozu a současně zvyšuje bezpečnost.
Adaptivní tempomat ACC
Používá radar s milimetrovou vlnovou délkou k zachování minimální nastavené vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu a poskytuje tak uvolněnější a méně namáhavý zážitek z řízení.
Brzdový systém CMBS
Brzdový systém zmírnění následku kolize (CMBS) monitoruje vzdálenost mezi Accordem a vpředu jedoucím vozem, a také rychlost přibližování se k němu a ihned, když vzniká pravděpodobnost srážky, upozorňuje na to řidiče a pokud je srážka již nezvratná, snižuje její intenzitu.
Tyto systémy doplňují prvky pasivní bezpečnosti, které zahrnují přepínače a omezovače napnutí bezpečnostních pásů předních sedadel, přední airbagy, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, airbagy podél celé kabiny a také úchytky ISOFIX a kotvící body na popruhy na bezpečné upevnění dětských sedaček ve všech modelech. Na minimalizaci krčních poranění jsou určeny aktivní hlavové opěrky předních sedadel.
Konstrukce karosérie s pokrokovou kompatibilitou (ACE), která se postupně zavádí do všech modelů vozů značky Honda, poskytuje zvýšenou ochranu posádky v různých reálných situacích, při kterých dochází ke srážce. Vpředu namontovaný základní rám je určen na ochranu před deformací kabiny tak, že rozděluje síly podél různých drah přenášejících zátěž a odvádí je mimo prostor pro pasažéry. To je zvláště důležité v případech, když čelní náraz nastává mezi vozy s různou výškou, hmotností nebo konstrukcí rámu.
Na dosažení vysoké úrovně bezpečnosti při bočním náraze, zvýšili konstruktéři boční část karosérie a zvolili jiné specifikace materiálů pro zabezpečení požadované úrovně tuhosti a síly kritických oblastí bez zbytečného zvýšení hmotnosti. Nový Accord obsahuje mnohé prvky známé už z předcházejících modelů Hondy, včetně závěsů stěračů předních skel zkonstruovaných tak, aby se při nárazu zlomily a odpadly, energii absorbujících úchytů předních nárazníků a závěsů kapoty podél volného prostoru pod kapotou, což poskytuje větší prostor pro deformaci.
JL, 11.3.2009
Honda Accord dosáhla v novém hodnocení Euro NCAP špičkového výsledku – celkový vážený průměr ve výši 78%. Navíc k aspektům charakterizujícím bezpečnost, disponuje vůz paletou dalších pasivních a dynamických bezpečnostních systémů poskytujících ještě vyšší bezpečnost.
Asistent stability vozidla VSA
Systém VSA je standardní výbavou celé modelové řady a je určen na napomáhání řidiči při zachování kontroly nad vozem v zatáčce, při zrychlování a při rychlém manévru aplikováním brzdné síly podle nutnosti na pravé, či levé kolo a řízením točivého momentu motoru podle potřeby.
Motion adaptive EPS
Nový Accord je vybaven i inovativním systémem, který kombinuje účinky VSA a elektronického posilovače řízení EPS. Nazývá se Motion adaptive EPS, neboť rozpoznává nestabilitu při smyku, při projíždění zatáčkou a při brzdění a automaticky iniciuje řídící impulsy navádějící řidičě na řízení správným směrem. Tyto impulsy téměř necítíme a kontrola nad řízením stále zůstává na řidiči. Podpůrný točivý moment volantu však poskytuje dostatečný impuls na to, aby nabádal řidiče k intuitivní aktivitě a v důsledku toho je reakce řidiče dostatečná k opětovné stabilitě a zkrácení brzdné dráhy, což umožňuje zachování kontroly nad vozem.
Systém řízení ADAS
Pokrokový systém pomoci řízení (ADAS) od Hondy je volitelnou výbavou při stupni výbavy Executive u motorů 2.2 i-DTEC a 2.4 i-VTEC a představuje soubor tří inovativních technologií, které povyšují bezpečnost na novou úroveň.
Asistent udržování v jízdním pruhu (Lane Keeping Assist (LKAS))
Používá kameru na detekci odchylování se od jízdního pruhu a podle nutnosti upravuje točivý moment volantu a tím snižuje zátěž při řízení vozu a současně zvyšuje bezpečnost.
Adaptivní tempomat ACC
Používá radar s milimetrovou vlnovou délkou k zachování minimální nastavené vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu a poskytuje tak uvolněnější a méně namáhavý zážitek z řízení.
Brzdový systém CMBS
Brzdový systém zmírnění následku kolize (CMBS) monitoruje vzdálenost mezi Accordem a vpředu jedoucím vozem, a také rychlost přibližování se k němu a ihned, když vzniká pravděpodobnost srážky, upozorňuje na to řidiče a pokud je srážka již nezvratná, snižuje její intenzitu.
Tyto systémy doplňují prvky pasivní bezpečnosti, které zahrnují přepínače a omezovače napnutí bezpečnostních pásů předních sedadel, přední airbagy, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, airbagy podél celé kabiny a také úchytky ISOFIX a kotvící body na popruhy na bezpečné upevnění dětských sedaček ve všech modelech. Na minimalizaci krčních poranění jsou určeny aktivní hlavové opěrky předních sedadel.
Konstrukce karosérie s pokrokovou kompatibilitou (ACE), která se postupně zavádí do všech modelů vozů značky Honda, poskytuje zvýšenou ochranu posádky v různých reálných situacích, při kterých dochází ke srážce. Vpředu namontovaný základní rám je určen na ochranu před deformací kabiny tak, že rozděluje síly podél různých drah přenášejících zátěž a odvádí je mimo prostor pro pasažéry. To je zvláště důležité v případech, když čelní náraz nastává mezi vozy s různou výškou, hmotností nebo konstrukcí rámu.
Na dosažení vysoké úrovně bezpečnosti při bočním náraze, zvýšili konstruktéři boční část karosérie a zvolili jiné specifikace materiálů pro zabezpečení požadované úrovně tuhosti a síly kritických oblastí bez zbytečného zvýšení hmotnosti. Nový Accord obsahuje mnohé prvky známé už z předcházejících modelů Hondy, včetně závěsů stěračů předních skel zkonstruovaných tak, aby se při nárazu zlomily a odpadly, energii absorbujících úchytů předních nárazníků a závěsů kapoty podél volného prostoru pod kapotou, což poskytuje větší prostor pro deformaci.
JL, 11.3.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout