Goodyear s novou pneumatikou Vector
Jak se stalo tradicí u pneumatik Goodyear Vector, tak i v případě pneumatiky Goodyear Vector 4Seasons jde o celoroční pneumatiku, která určuje nové standardy, a to díky kombinaci sofistikovaných materiálů a inovačních technologií.
Jedinečná technologie Goodyear Weather Reactive kombinuje technologii SmartTRED, užití vaflových 3D lamel, směrový tvar běhounu V-TRED a celoroční běhounovou směs na bázi siliky. Díky tomu je dosaženo výrazných přínosů v oblasti výkonu a komfortu. Jako jedna z mála celoročních pneumatik je Vector 4Seasons označena symbolem sněhové vločky, který potvrzuje, že pneumatika splňuje oficiální normy pro zimní pneumatiky.
SmartTRED znamená inteligentní provedení běhounu a technologický systém, který umožňuje, aby se povrch pneumatiky přizpůsobil počasí a podmínkám na vozovce. Rozličné lamely ve středové oblasti běhounu tvoří dlouhou, úzkou kontaktní oblast a zajišťují dobrou přilnavost na sněhu a ledu. V letním období je naopak zatížena celá šíře pneumatiky včetně pevných ramenních bloků. Ve srovnání s předchozími modely jsou jednotlivé oblasti běhounu (pevné ramenní bloky, hustě lamelovaný střed běhounu a pevné středové obvodové žebro) propojeny plynuleji. Lamely postupně zesilují směrem ke středu běhounu, což umožňuje lepší působení principu dynamického rozložení zátěže.
Koncept SmartTRED využívá také 3D lamely v celé šířce běhounu pneumatiky. Lamely tak vytvářejí další záběrové hrany pro lepší záběr na zasněžených, nebo mokrých vozovkách. Zatímco běžné lamely působí destabilizaci běhounu, vzájemně se uzamykající 3D lamely zajišťují nižší ohebnost dezénových bloků. Výsledkem je trvale vyšší úroveň přilnavosti, dobrá jízdní stabilita na suchých površích a efektivní působení lamel po celou dobu životnosti pneumatiky
Směrový tvar běhounu V-TRED poskytuje účinnější odvod vody ze stopy, a díky tomu také výrazně vyšší odolnost vůči aquaplaningu.
Kromě vyspělých technologií k mimořádné výkonnosti přispívají také použité materiály. Například celoroční běhounová směs na bázi siliky zlepšuje vazbu mezi plnidlem a polymery. U nové pneumatiky je díky ní dosaženo vynikající přilnavosti na mokrých vozovkách a zároveň vyššího výkonu a nižšího valivého odporu, což se příznivě projevuje na snížené spotřebě paliva a nižších emisích.
Díky upravené kostře, běhounové směsi a provedení běhounu má pneumatika také mimořádně dlouhou životnost. Kombinuje vysoký kilometrový proběh s výbornými jízdními vlastnostmi při řízení v zimě. Praktický indikátor zimního opotřebení umožňuje řidiči kdykoli zkontrolovat, zda hloubka dezénu dosahuje alespoň 4 mm, což je minimální hodnota hloubky dezénu, kterou pro zimní období doporučují odborníci a která zároveň vyplývá z vyhlášky č. 202/2008 Sb.
JL, 12.11.2008
SmartTRED znamená inteligentní provedení běhounu a technologický systém, který umožňuje, aby se povrch pneumatiky přizpůsobil počasí a podmínkám na vozovce. Rozličné lamely ve středové oblasti běhounu tvoří dlouhou, úzkou kontaktní oblast a zajišťují dobrou přilnavost na sněhu a ledu. V letním období je naopak zatížena celá šíře pneumatiky včetně pevných ramenních bloků. Ve srovnání s předchozími modely jsou jednotlivé oblasti běhounu (pevné ramenní bloky, hustě lamelovaný střed běhounu a pevné středové obvodové žebro) propojeny plynuleji. Lamely postupně zesilují směrem ke středu běhounu, což umožňuje lepší působení principu dynamického rozložení zátěže.
Koncept SmartTRED využívá také 3D lamely v celé šířce běhounu pneumatiky. Lamely tak vytvářejí další záběrové hrany pro lepší záběr na zasněžených, nebo mokrých vozovkách. Zatímco běžné lamely působí destabilizaci běhounu, vzájemně se uzamykající 3D lamely zajišťují nižší ohebnost dezénových bloků. Výsledkem je trvale vyšší úroveň přilnavosti, dobrá jízdní stabilita na suchých površích a efektivní působení lamel po celou dobu životnosti pneumatiky
Směrový tvar běhounu V-TRED poskytuje účinnější odvod vody ze stopy, a díky tomu také výrazně vyšší odolnost vůči aquaplaningu.
Kromě vyspělých technologií k mimořádné výkonnosti přispívají také použité materiály. Například celoroční běhounová směs na bázi siliky zlepšuje vazbu mezi plnidlem a polymery. U nové pneumatiky je díky ní dosaženo vynikající přilnavosti na mokrých vozovkách a zároveň vyššího výkonu a nižšího valivého odporu, což se příznivě projevuje na snížené spotřebě paliva a nižších emisích.
Díky upravené kostře, běhounové směsi a provedení běhounu má pneumatika také mimořádně dlouhou životnost. Kombinuje vysoký kilometrový proběh s výbornými jízdními vlastnostmi při řízení v zimě. Praktický indikátor zimního opotřebení umožňuje řidiči kdykoli zkontrolovat, zda hloubka dezénu dosahuje alespoň 4 mm, což je minimální hodnota hloubky dezénu, kterou pro zimní období doporučují odborníci a která zároveň vyplývá z vyhlášky č. 202/2008 Sb.
JL, 12.11.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









