Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

General Motors prodal přes 2 mil automobilů

General Motors (GM) zaznamenal v roce 2007 nejvyšší prodej svých modelů v Evropě v historii – celkem v Evropě prodal 2 182 000 automobilů koncernu GM, což je o 179 000 kusů (+8,9 %) než v roce 2006.

GM se stal nejrychleji rostoucí automobilovou skupinou ve střední a východní Evropy. Vloni zvýšil koncern GM prodej vozů svých značek o 168 000 vozů (+ 47,4 %), čímž dosáhly prodeje skupiny GM v tomto regionu 523 000 vozů (2006: 355 000 vozů).
„Naše strategie rychlého budování silných partnerských vztahů v celém regionu se vyplácí,“ říká Chris J. Lacey, výkonný ředitel GM pro region tvořený 26 státy. „Vedle našich vlastních výrobních závodů máme nyní vazby s výrobními partnery v Rusku, na Ukrajině, v Polsku, Srbsku, v Uzbekistánu a v Kazachstánu, které nás staví do výborné pozice pokud jde o výrobu většího množství automobilů tam, kde je největší poptávka.“
V roce 2007 bylo klíčovým faktorem růstu prodejů GM ve střední a východní Evropě Rusko, kde se prodeje téměř zdvojnásobily a dosáhly takřka 259 000 vozů oproti 132 000 v roce 2006. V Rusku zaznamenaly růst všechny značky GM – Opel dokonce o 232 %. Chevrolet zakončil rok 2007 v Rusku jako nejprodávanější importovaná značka s celkovými prodeji 190 000 vozů.


Opel/Vauxhall
Velký zájem o novou Corsu a modely Astra, Meriva a Zafira zdvihl prodeje značek Opel/Vauxhall o 4,3 procenta. Corsa zaznamenala nárůst prodejů na 454 047 vozů, Meriva se stala lídrem evropského segmentu malých monocabů a spolu se Zafirou vedou kombinovaný segment malých a středních monocabů.
V ČR se prodalo 5651 osobních a lehkých užitkových modelů Opel, což představuje nárůst oproti roku 2006 o 22 procent.
Vauxhall prodal ve Velké Británii v roce 2007 celkem 384 387 osobných a lehkých užitkových automobilů (podíl 13,7 %).


Chevrolet
Prodejem 457 224 vozů (+ 33,6 %) dosáhl Chevrolet rekordního tržního podílu 2 procenta. „Chevrolet ukázal svoji sílu výrazným růstem ve střední a východní Evropě, ale i v západní Evropě dokázal posílit o téměř 10 procent. Dnes je nejprodávanější importovanou značkou v Rusku. Tyto výsledky potvrzují pozici Chevroletu jako nejrychleji rostoucí velkoobjemové značky v Evropě,“ říká Jonathan Browning, viceprezident GM Europe pro prodej, marketing a poprodejní služby.V ČR se prodalo 3150 osobních a lehkých užitkových modelů Chevrolet, což představuje nárůst + 28 procent.
K výborným výsledkům Chevroletu v Evropě přispěli i tuzemští dealeři, kterým se v ČR podařilo prodat 3150 osobních a lehkých užitkových vozů, což je nejen nejvíce v historii působení značky Chevrolet v ČR.„Největším dílem se na rekordních výkonech Chevroletu v ČR podílel malý Spark, který se s počtem 1327 vozů stal nejprodávanějším modelem třídy mini vůbec. Potěšily nás také výsledky Captivy, kterých se vloni prodalo 507 a Captiva se tak prosadila mezi nejpopulárnější modely své kategorie,“ říká Pavel Baštář, ředitel pro prodej a marketing značky Chevrolet v ČR a SR.
Ve střední a východní Evropě prodal Chevrolet celkem 288 000 vozů, což je o 53 procent více než v roce 2006. Nejsilnějším trhem je Itálie – 44 900 vozů (+ 21 %). Následuje Velká Británie – 18 360 a Francie – 8820 vozů.


Saab
Saab prodal 84 930 automobilů, i přes malý pokles celkových prodejů vzrostly prodeje vozů Saab v jižní, střední a východní Evropě. Rozšířením nabídky BioPower modelů i na řadu 9-3 je Saab vedoucí značkou v Evropě v segmentu vozidel spalujících palivo E-85.


Cadillac
Prodeje automobilů Cadillac vzrostly o 31 procent na 4508 vozů. Významně se zvýšil odbyt v Rusku, ve Velké Británii, Rakousku, Dánsku, Španělsku a Itálii. Chevrolet Corvette zaznamenal prodeje 1257 vozidel a Hummer vzrostl o 18 procent na 2292 vozů.

PL, 22.1.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar