Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford zahájil výrobu dvou novinek

Výrobní závod společnosti Ford v německém Saarlouis zahájil produkci nového Fordu C-MAX, a z belgickém Genku sjel o den později z výrobní linky první Mondeo. Oba modely se začnou prodávat v květnu, resp. v červnu.

Prezident společnosti Ford-Werke GmbH Bernhard Mattes při této příležitosti řekl: „Ford C-MAX představuje pevný základ pro zajištění pracovních míst v Saarlouis. Do vývoje a modernizace podniku jsme investovali 17 milionů eur.“
Závod je vytížen na plnou kapacitu, pracuje se na tři směny. Každý den podnik opustí 1920 nových vozů Ford Focus a C-MAX. Z toho 1300 připadá na tři karosářské varianty modelu Focus (sedan, hatchback, kombi) a 620 na C-MAX. V letošním roce chce firma vyrobit 129 000 kusů tohoto modelu.
Továrna v Saarlouis je největším zaměstnavatelem v regionu. Pracuje zde 6400 zaměstnanců, další 2000 lidí nalezly uplatnění v přilehlém průmyslovém areálu. Celkem 78 procent zde vyrobených vozů Focus a C-MAX míří na export do osmašedesáti zemí světa včetně Angoly, Austrálie, Jamajky, Japonska, Tahiti, Taiwanu či Nového Zélandu. Nejvýznamnějšími zahraničními odbytišti těchto dvou modelů jsou Velká Británie, Itálie a Francie.
Ford Focus se vyrábí rovněž ve španělské Valencii a ruském Vševoložsku. C-MAX je naproti tomu vyráběn výhradně v Saarlouis. Od 27. června 2003 se jich zde postavili přes půl milionů. V Saarlouis vznikají vozy Ford již od ledna 1970, nejprve Ford Escort (celkem 6,5 mil), následovaný modely Capri, Fiesta a Orion.

V Genku začala výroba Mondea

Necelých dvanáct měsíců po oficiálním zahájení výroby úspěšných modelů S-MAX a Galaxy sjelo ze stejné výrobní linky první nové Mondeo. Výroba tří nových modelů si vyžádala investice ve výši 715 milionů eur. Jakmile továrna poběží na plnou kapacitu, vyprodukuje denně bezmála 1200 modelů Mondeo, S-MAX a Galaxy. Takřka sto procent (98 %) z nich zamíří na vývoz do více než šedesáti zemí světa. „Zavedením nového, flexibilnějšího systému výroby v minulém roce doznala továrna v Genku dalšího zlepšení kvality a efektivity,“ řekl prezident společnosti Ford of Europe pan John Fleming.
Nyní bude ze společné výrobní linky sjíždět až pět různých automobilů: S-MAX, Galaxy, čtyřdveřové Mondeo, pětidveřové Mondeo a Mondeo kombi. Genk je jediná továrna Fordu, která vyrábí všechny tyto modely.
„Dalekosáhlá modernizace nám umožnila rychle reagovat na neustále se měnící požadavky zákazníků,“ prohlásil Guy Martens, generální ředitel továrny v Genku.
Od svého otevření v roce 1964 závod vyprodukoval již 12,6 milionu vozů a patří k nejmodernějším montážním provozům v Evropě a společně s Volvem v Gentu zajišťuje více než polovinu výroby, zaměstnanosti a exportu belgického automobilového průmyslu. Zahájení prodeje nového Fordu Mondeo je naplánováno na červen 2007.

JL, 28.3.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar