Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford snižuje spotřebu a emise

Ford snížil spotřebu paliva a emisí CO2 u mnoha svých klíčových modelů. Od prosince zařadí do nabídky modifikované modely C-MAX 1.6 TDCi a Kuga 2.0 TDCi FWD, jejichž emise skleníkových plynů spadají v řadě evropských zemí do příznivějších daňových sazeb..

Ford C-MAX 1.6 Duratorq TDCi ve verzích (66 a 80 kW) nyní produkuje pouze 119 g CO2 na jeden kilometr jízdy, což je nejnižší hodnota v dané kategorii. C-MAX tak spadá – jako jediný model ve svém segmentu – do nejnižší daňové sazby pro vozy s emisemi CO2 do 120 g/km. Odpovídající měrou poklesla rovněž spotřeba paliva, která nyní v kombinovaném cyklu činí 4,5 l/100 km. V mimoměstském cyklu si vystačí s 3,7 l/100 km.
Také crossover Ford Kuga 2.0 TDCi s pohonem předních kol je nyní hospodárnější a ekologicky šetrnější. Při emisích 159 g/km a kombinované spotřebě 6,1 l/100 km se v mnoha evropských zemích „vejde“ do atraktivnějších daňových sazeb.
Příkladnou hospodárností nicméně vyniká také Kuga s pohonem všech kol, která na 100 km spotřebuje 6,4 l paliva a za každý ujetý kilometr uvolní do atmosféry 169 g CO2. V obou případech je poháněna vznětovým dvoulitrem Duratorq TDCi o výkonu 100 kW a nejvyšším točivém momentu 320 Nm. Motor je standardně osazen filtrem pevných částic (DPF).
Za pozoruhodně nízké hodnoty spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů vděčí C-MAX 1.6 TDCi a Kuga FWD řadě technických inovací, jako je například „režim spánku“ pro elektrohydraulický posilovač řízení (EHPAS).
Gunnar Herrmann, vedoucí vývoje kompaktních vozů Ford of Europe, vysvětluje: „Na první pohled se jedná o malé změny, avšak dopad na životní prostředí i peněženky našich zákazníků mají velké. Vzhledem k tomu, že C-MAX 1.6 TDCi a Kuga s pohonem předních kol spadají do výhodnějších daňových pásem, uplatňovaných v mnoha zemích Evropy, mohou jejich provozovatelé ušetřit nemalé finanční prostředky.


S-MAX a Galaxy s nižšími emisemi
Velké modely Fordu sjíždějí v hospodárnějším a šetrnějším provedení z montážních linek již od září 2008. Motorizace 2.0 Duratorq TDCi (85 a 103 kW) se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou má nyní emise CO2 na úrovni 159 g/km (dříve 164 g/km u modelu S-MAX a 165 g/km u Galaxy), což odpovídá kombinované spotřebě 6,1 l/100 km.*


Řada Ford ECOnetic se rozrůstá
Dalším důkazem toho, že Ford myslí své závazky v oblastech udržitelného rozvoje vážně, je řada modelů ECOnetic s nízkými provozními náklady i emisemi skleníkových plynů.
Nejnovější přírůstek – Fiesta ECOnetic, je poháněn vznětovým agregátem 1.6 Duratorq TDCi o výkonu 66 kW. Díky speciální kalibraci spotřebuje v kombinovaném cyklu 3,7 l/100 km*. Emise CO2 činí 98 g/km, což je nejméně v daném tržním segmentu i v celém produktovém portfoliu evropského Fordu.
Na většině evropských trhů se Fiesta ECOnetic začne prodávat ještě před koncem letošního roku. V nabídce se zařadí po bok modelů Ford Mondeo ECOnetic (139 g/km) a Ford Focus ECOnetic (115 g/km). V blízké budoucnosti se varianty ECOnetic dočká také nový Ford Ka.


Poznámka: Metodika měření spotřeby pohonných hmot se řídí evropskou směrnicí EU 80/1268/EEC. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné v jednotlivých regionech mohou navzájem lišit.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar