Ford rozjel výrobu v Rumunsku
Z nové montážní linky v rumunské Craiově sjel první sériový exemplář lehkého užitkového vozu Ford Transit Connect. Kromě něho se zde bude vyrábět ještě model malého vozu, ale nebude to ani Ka, ani Fiesta.
Dalším produktem craiovské továrny má být nový maloobjemový agregát z globální rodiny motorů EcoBoost. Přesné načasování výroby obou novinek bude oznámeno později v letošním roce. Po dosažení plné kapacity bude továrna v Craiově vyrábět až 300 000 vozidel a 300 000 motorů ročně. Práci zde nalezne přibližně 7 000 lidí.
První Transit Connect vyrobený na zdejší lince byl darován Oblastní nemocnici v Craiově a první komerční dodávky zamíří k prodejcům Ford v Rumunsku. Střednědobé plány Fordu nicméně počítají s vývozem většiny místní produkce modelu Transit Connect, zejména do zemí střední a východní Evropy.
Ford i nadále povzbuzuje své dodavatele k příchodu do Rumunska – ať již prostřednictvím místních dodavatelů, nebo cestou stavby vlastních výrobních závodů. Společnost také vyjádřila zájem využívat v co největší míře místních dodavatelů a služeb za předpokladu, že dosáhnou požadovaných standardů.
Kromě spolupráce s dodavateli, instalace nových výrobních zařízení a modernizace celé infrastruktury věnoval Ford úsilí zácviku zaměstnanců. Někteří z nich pracovali po nějakou dobu v jiných závodech Ford, aby načerpali potřebné znalosti, a naopak řada zaměstnanců Fordu z celé Evropy se na jistý čas vypravila do Rumunska proškolit své nové kolegy.
Historie společnosti Ford v Rumunsku se datuje až do 30. let minulého století, kdy zde byla zřízena obchodní kancelář a výrobní závod. Třiasedmdesát let poté, co začal Ford v této zemi poprvé vyrábět, se tak vrací na místo činu a otevírá novou kapitolu ve společné historii Fordu a Rumunska.
JL, 14.9.2009
První Transit Connect vyrobený na zdejší lince byl darován Oblastní nemocnici v Craiově a první komerční dodávky zamíří k prodejcům Ford v Rumunsku. Střednědobé plány Fordu nicméně počítají s vývozem většiny místní produkce modelu Transit Connect, zejména do zemí střední a východní Evropy.
Ford i nadále povzbuzuje své dodavatele k příchodu do Rumunska – ať již prostřednictvím místních dodavatelů, nebo cestou stavby vlastních výrobních závodů. Společnost také vyjádřila zájem využívat v co největší míře místních dodavatelů a služeb za předpokladu, že dosáhnou požadovaných standardů.
Kromě spolupráce s dodavateli, instalace nových výrobních zařízení a modernizace celé infrastruktury věnoval Ford úsilí zácviku zaměstnanců. Někteří z nich pracovali po nějakou dobu v jiných závodech Ford, aby načerpali potřebné znalosti, a naopak řada zaměstnanců Fordu z celé Evropy se na jistý čas vypravila do Rumunska proškolit své nové kolegy.
Historie společnosti Ford v Rumunsku se datuje až do 30. let minulého století, kdy zde byla zřízena obchodní kancelář a výrobní závod. Třiasedmdesát let poté, co začal Ford v této zemi poprvé vyrábět, se tak vrací na místo činu a otevírá novou kapitolu ve společné historii Fordu a Rumunska.
JL, 14.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout







