Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford - nafukovací bezpečnostní pás do výroby

Nafukovací bezpečností pás navazuje na dlouholeté úsilí značky Ford v oblasti ochrany cestujících. Byl to právě Ford, kdo v roce 1955 jako první zavedl bezpečnostní pásy a ukazoval ostatním cestu také v roce 1993, kdy do sériové výbavy většiny svých modelů v USA zavedl čelní airbagy řidiče a spolujezdce.

Ford uvede nafukovací bezpečnostní pásy nejprve v příští generaci Fordu Explorer, který je určen severoamerickým zákazníkům. Postupem času zavede tuto technologii do svých modelů po celém světě.
Pokroky v konstrukci airbagů a bezpečnostních pásů umožnily Fordu vyvinout ve spolupráci se svými dodavateli nafukovací bezpečnostní pás, který se při dopravní nehodě rozvine okolo trupu cestujícího za pouhých 40 milisekund.
Za běžných okolností pás funguje stejně jako konvenční bezpečnostní pás a je kompatibilní s dětskými autosedačkami i sedáky pro větší děti.
V případě čelního nebo bočního nárazu dokáže tento pás lépe udržet cestujícího ve správné pozici, protože je širší. Pokud senzory vyhodnotí intenzitu kolize jako závažnou, během okamžiku se rozvine airbag integrovaný do pásu. Dojde k tomu dokonce ještě předtím, než se nafouknou airbagy vpředu.
Airbagy v bezpečnostních pásech mají válcový tvar a nafukují se stlačeným chladným plynem, který do nich proudí speciálně konstruovanou sponou z nádržky pod sedadlem. Jakmile se začne plnit vzduchem, prorazí airbag textilii bezpečnostního pásu a roztáhne se do stran okolo trupu cestujícího – to vše za přibližně stejnou dobu, za jakou automobil jedoucí běžnou dálniční rychlostí urazí dráhu jednoho jediného metru.
Díky aplikaci stlačeného vzduchu místo obvykle používané chemické reakce, při níž se jako vedlejší efekt uvolňuje jisté množství tepla, pás po nafouknutí nepálí ani nehřeje. Ve srovnání s dosud známými airbagy se může nafukovat pomaleji a pod menším tlakem, protože není vzdálen od trupu cestujícího.
Nafouknutý pás rozloží energii nárazu do pětkrát větší plochy než tradiční. Po aktivaci zůstane ještě po několik sekund v nafouknutém stavu, poté vzduch postupně vyprchá skrz póry v materiálu, z něhož je airbag vyroben.
Ford uvede nafukovací bezpečnostní pásy nejprve v příští generaci Fordu Explorer, který je určen severoamerickým zákazníkům. Postupem času zavede tuto technologii do svých modelů po celém světě.



JL, 10.11.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar