Ford Transit je nejúspornější
Užitkové vozy Ford Transit jsou pověstné nejen spolehlivostí a robustností, ale také nízkými provozními náklady. Tuto skutečnost potvrdila nezávislá studie DEKRA, podle níž je Ford Transit ve srovnání se svými přímými konkurenty nejúspornější!
Znalecký ústav DEKRA porovnával celkové provozní náklady modelu Transit Van 280 SWB s motorem 2.2 TDCi/63 kW a jeho konkurentů, tedy např. VW Transporter, Mercedes Vito, Peugeot Boxer a Renault Traffic stejných či srovnatelných parametrů.
Při srovnáních DEKRA nevycházela z vlastních měření, ale z oficiálních údajů výrobců, resp. tzv. kvalifikovaného odhadu. Náklady byly vypočítávány pro hypotetickou situaci, kdy je vůz zakoupen jako nový, provozován čtyři roky, během nichž najede celkem 300 000 km, tedy 75 000 ročně – a poté prodán. Takový průběh odpovídá průměrné denní ujeté vzdálenosti něco přes 200 km, typické např. pro rozvážkovou službu. Do celkových nákladů byly započítány všechny relevantní položky – od spotřebovaného paliva přes servisní prohlídky, výměny pneumatik, havarijní pojištění, dálniční známky … až třeba po měření emisí a mytí vozu. Znalecký ústav také zakalkuloval některé díly, které by při ujetí 300 000 km bylo třeba vyměnit, a rovněž náklady na opravu po malé havárii.
Když znalci z DEKRY udělali celkový součet, zjistili, že Transit je ze jmenované pětice vozů jasně provozně nejúspornější. Celkové náklady, do nichž byla zakalkulována i ztráta hodnoty při opětovném prodeji, totiž činily celkem 1 099 946 Kč, což znamená 3,666487 Kč na kilometr, vždy bez DPH. Proti druhému v pořadí tak Transit na každém ujetém kilometru šetří přibližně 22 haléřů. U soupeře, který skončil pátý, by tyto hodnoty činily 1 236 565 Kč, resp. 4,121782 Kč/km. To znamená, že Ford Transit uspoří svému majiteli za čtyři roky intenzivního provozu více než 136 000 korun. Bude-li tedy podnikatel ve své flotile mít jen čtyři Fordy Transit, ušetří mu za čtyři roky provozu tolik peněz, že si za ně může pořídit ještě jeden Transit stejné specifikace a ještě mu zbude.
Stejným způsobem DEKRA prověřovala i provozní náklady většího Transitu 350 L s motorem 2.4 TDCi, který byl opět srovnáván s konkurenty značek VW, Mercedes, Peugeot a Renault. Transit znovu zvítězil, tentokrát s průměrnou cenou za ujetý kilometr ve výši 4,218806 Kč a s celkovými náklady 1 265 642 Kč. Druhý vůz v pořadí se ukázal o 51 879 Kč resp. 0,17 Kč méně výhodný, proti poslednímu soupeři by pak Transit svému majiteli celkově ušetřil celkově 167 989 Kč bez DPH.
JL, 10.7.2007
Při srovnáních DEKRA nevycházela z vlastních měření, ale z oficiálních údajů výrobců, resp. tzv. kvalifikovaného odhadu. Náklady byly vypočítávány pro hypotetickou situaci, kdy je vůz zakoupen jako nový, provozován čtyři roky, během nichž najede celkem 300 000 km, tedy 75 000 ročně – a poté prodán. Takový průběh odpovídá průměrné denní ujeté vzdálenosti něco přes 200 km, typické např. pro rozvážkovou službu. Do celkových nákladů byly započítány všechny relevantní položky – od spotřebovaného paliva přes servisní prohlídky, výměny pneumatik, havarijní pojištění, dálniční známky … až třeba po měření emisí a mytí vozu. Znalecký ústav také zakalkuloval některé díly, které by při ujetí 300 000 km bylo třeba vyměnit, a rovněž náklady na opravu po malé havárii.
Když znalci z DEKRY udělali celkový součet, zjistili, že Transit je ze jmenované pětice vozů jasně provozně nejúspornější. Celkové náklady, do nichž byla zakalkulována i ztráta hodnoty při opětovném prodeji, totiž činily celkem 1 099 946 Kč, což znamená 3,666487 Kč na kilometr, vždy bez DPH. Proti druhému v pořadí tak Transit na každém ujetém kilometru šetří přibližně 22 haléřů. U soupeře, který skončil pátý, by tyto hodnoty činily 1 236 565 Kč, resp. 4,121782 Kč/km. To znamená, že Ford Transit uspoří svému majiteli za čtyři roky intenzivního provozu více než 136 000 korun. Bude-li tedy podnikatel ve své flotile mít jen čtyři Fordy Transit, ušetří mu za čtyři roky provozu tolik peněz, že si za ně může pořídit ještě jeden Transit stejné specifikace a ještě mu zbude.
Stejným způsobem DEKRA prověřovala i provozní náklady většího Transitu 350 L s motorem 2.4 TDCi, který byl opět srovnáván s konkurenty značek VW, Mercedes, Peugeot a Renault. Transit znovu zvítězil, tentokrát s průměrnou cenou za ujetý kilometr ve výši 4,218806 Kč a s celkovými náklady 1 265 642 Kč. Druhý vůz v pořadí se ukázal o 51 879 Kč resp. 0,17 Kč méně výhodný, proti poslednímu soupeři by pak Transit svému majiteli celkově ušetřil celkově 167 989 Kč bez DPH.
JL, 10.7.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout