Fiatu se šrotovné vyplatilo
I když na rozdíl od sousedních států Česká republika se šrotovným vyčkává, zákazníci se dočkali jakési „soukromé“ finanční podpory od samotných automobilek. Průkopníkem byla společnost Fiat, která šrotovné na své vozy zavedla jako první.
Kampaň přinesla skvělé výsledky, v jejím průběhu se prodalo a sešrotovalo 1100 vozů. Kromě finančního zvýhodnění se zákazníci ještě těšili z faktu, že Fiat jejich vrak zdarma zlikvidoval. Za tuto službu se jinak u téměř všech automobilek platí.
Aktuální podmínky šrotovného u společnosti Fiat obnáší finanční zvýhodnění až o 40 000 Kč při využití financovaní, přičemž jednotlivé vozy lze pořídit již od 132 900 Kč (Fiat Panda). I na cenách ostatních modelů je sleva patrná, cena modelu Grande Punto začíná již na 154 900 Kč, modelu Bravo na 244 900 Kč a modelu Linea na 218 900 Kč.
Další dobrou zprávou pro zájemce je, že likvidace starého vozu je i nadále zdarma. Slevy se navíc dočká i zákazník, který již svůj vůz zlikvidoval (odhlásil do 30.6.2008) a doloží potvrzení.
Tato finanční podpora byla již zavedena v mnoha zemích. Například na Slovensku se v první vlně během třech týdnů sešrotovalo 22 100 automobilů, zatímco v druhé vlně byl stejný počet zlikvidován za devět dnů. Dohromady slovenská vláda podpořila nákup přes 40 000 automobilů, meziroční prodej v šestém měsíci vzrostl o 28 procent a zvažuje se i třetí vlna.
Také v Německu lze mluvit o úspěchu, což potvrzuje fakt, že německá vláda v dubnu na základě výsledků podporu zněkolikanásobila. Právě díky šrotovnému se prodej nových automobilů v březnu meziročně zvýšil o 40 procent na zhruba 401 000 vozů. Společnosti Fiat se vyplatil důraz na úsporné vozy, přičemž na Slovensku poskočil z 12. na 6. místo v žebříčku prodejnosti. Podobný trend nastal i v Německu, kde se společnosti Fiat podařilo získat 7,6 procentní podíl na trhu, přičemž prodej modelů Alfa Romeo vzrostl o 257 % a Lancia o 63 %.
JL, 23.9.2009
Aktuální podmínky šrotovného u společnosti Fiat obnáší finanční zvýhodnění až o 40 000 Kč při využití financovaní, přičemž jednotlivé vozy lze pořídit již od 132 900 Kč (Fiat Panda). I na cenách ostatních modelů je sleva patrná, cena modelu Grande Punto začíná již na 154 900 Kč, modelu Bravo na 244 900 Kč a modelu Linea na 218 900 Kč.
Další dobrou zprávou pro zájemce je, že likvidace starého vozu je i nadále zdarma. Slevy se navíc dočká i zákazník, který již svůj vůz zlikvidoval (odhlásil do 30.6.2008) a doloží potvrzení.
Tato finanční podpora byla již zavedena v mnoha zemích. Například na Slovensku se v první vlně během třech týdnů sešrotovalo 22 100 automobilů, zatímco v druhé vlně byl stejný počet zlikvidován za devět dnů. Dohromady slovenská vláda podpořila nákup přes 40 000 automobilů, meziroční prodej v šestém měsíci vzrostl o 28 procent a zvažuje se i třetí vlna.
Také v Německu lze mluvit o úspěchu, což potvrzuje fakt, že německá vláda v dubnu na základě výsledků podporu zněkolikanásobila. Právě díky šrotovnému se prodej nových automobilů v březnu meziročně zvýšil o 40 procent na zhruba 401 000 vozů. Společnosti Fiat se vyplatil důraz na úsporné vozy, přičemž na Slovensku poskočil z 12. na 6. místo v žebříčku prodejnosti. Podobný trend nastal i v Německu, kde se společnosti Fiat podařilo získat 7,6 procentní podíl na trhu, přičemž prodej modelů Alfa Romeo vzrostl o 257 % a Lancia o 63 %.
JL, 23.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout







