Fiat TwinAir motorem roku
Revoluční motor TwinAir od Fiat Powertrain Technologies získal v rámci soutěže Mezinárodní motor roku (International Engine of the Year 2011) hned čtyři ocenění. Vyniká tak nad ostatními motory, a to ve všech kategoriích, které byly brány v potaz.
Za úspěchem motoru TwinAir v objemové kategorii (méně než 1 000 cm³) stojí porota složená ze 76 novinářů a expertů z 36 různých zemí. Ti jej současně zvolili za Mezinárodní motor roku 2011, čímž se TwinAir umístil na prvním místě v celé soutěži. TwinAir také získal ocenění Nejlepší nový motor 2011 (Best New Engine 2011) a Nejlepší ekologický motor 2011 (Best Green Engine 2011).
Vynikající úspěch spolu s oceněním Nejlepší nový motor roku 2010 (Best New Engine 2010), který motor 1.4 MultiAir Turbo získal minulý rok, potvrzuje vedoucí postavení Fiat Powertrain Technologies v rozvoji a výrobě maloobjemových motorů. Tyto motory jsou technicky vysoce vyspělé a zároveň ekologické.
V současné době je TwinAir dostupný v konfiguraci 85 k Turbo u modelu Fiat 500/500C, brzy však bude k dostání také u modelu Lancia Ypsilon. Na trh bude uveden ještě ve verzi 65 k a 105 k Turbo s rekordním litrovým výkonem (120 k/l) a v ekologické verzi 80 k Turbo, která umožňuje spalovat i CNG. V duchu konceptu downsizingu se jedná o výkonné motory TwinAir se sofistikovanou technologií MultiAir s chytrým ovládáním sacích ventilů.
Členové poroty se k systému TwinAir vyjádřili takto: „Toto je důkaz, že koncept downsizingu je velmi účinný. Je překvapivě pružný a působivý. Tento malý dvouválec je obdivuhodný.” – John Carey, Wheels.
Vynikající úspěch spolu s oceněním Nejlepší nový motor roku 2010 (Best New Engine 2010), který motor 1.4 MultiAir Turbo získal minulý rok, potvrzuje vedoucí postavení Fiat Powertrain Technologies v rozvoji a výrobě maloobjemových motorů. Tyto motory jsou technicky vysoce vyspělé a zároveň ekologické.
V současné době je TwinAir dostupný v konfiguraci 85 k Turbo u modelu Fiat 500/500C, brzy však bude k dostání také u modelu Lancia Ypsilon. Na trh bude uveden ještě ve verzi 65 k a 105 k Turbo s rekordním litrovým výkonem (120 k/l) a v ekologické verzi 80 k Turbo, která umožňuje spalovat i CNG. V duchu konceptu downsizingu se jedná o výkonné motory TwinAir se sofistikovanou technologií MultiAir s chytrým ovládáním sacích ventilů.
Členové poroty se k systému TwinAir vyjádřili takto: „Toto je důkaz, že koncept downsizingu je velmi účinný. Je překvapivě pružný a působivý. Tento malý dvouválec je obdivuhodný.” – John Carey, Wheels.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout