Fiat MultiAir sklízí uznání i za oceánem
Významný americký magazín Popular Science navrhl technologii MultiAir na ocenění „Best of What’s New“, tzn. Nejlepší novinku roku 2010, a to za její inovativní vlastnosti, které zvedají laťku v oblasti účinnosti pohonných hmot a ekologie.
Tento revoluční elektrohydraulický systém řízení sacích ventilů z dílny Fiat Powertrain Technologies si tak ze zámoří přináší další důležité uznání, které přidává do sbírky ocenění získaných v Evropě.
V červnu získal motor 1.4 Turbo doplněný o technologii MultiAir prestižní evropské ocenění „Nejlepší motor roku 2010“ („Engine of the Year“), kterou mu
dělila mezinárodní porota složená ze 65 automobilových novinářů z 32 zemí.
Ve Spojených státech bude technologie MultiAir k dispozici při uvedení modelu Fiat 500 na trh, přičemž od začátku bude vybaven motorem 1.4 MultiAir. Technologie MultiAir snižuje spotřebu paliva a emisí CO2 až o 10 %, a to při nárůstu výkonu (o 10 %) a točivého momentu (o 15 %). Kromě toho důkladná regulace spalování snižuje emise znečišťujících látek. MultiAir je univerzální technologie, kterou lze snadno použít na všechny benzínové motory. Zajímavý je i její potenciál pro využití u dieslových motorů.
V současné době je systém MultiAir k dispozici u modelů
Abarth Punto Evo (1.4 MultiAir Turbo 165 k)
Alfa Romeo MiTo (1.4 MultiAir 105 k, 1.4 MultiAir Turbo 135 k a 170 k)
Alfa Romeo Giulietta (1.4 Multiair Turbo 170 k)
Lancia Delta (1.4 MultiAir Turbo 140 k)
Fiat 500 (0.9 TwinAir Turbo 85 k)
Fiat Bravo (1.4 MultiAir Turbo 140 k)
Fiat Punto Evo (1.4 MultiAir 105 k a 1.4 MultiAir Turbo 135 k).
V červnu získal motor 1.4 Turbo doplněný o technologii MultiAir prestižní evropské ocenění „Nejlepší motor roku 2010“ („Engine of the Year“), kterou mu
dělila mezinárodní porota složená ze 65 automobilových novinářů z 32 zemí.
Ve Spojených státech bude technologie MultiAir k dispozici při uvedení modelu Fiat 500 na trh, přičemž od začátku bude vybaven motorem 1.4 MultiAir. Technologie MultiAir snižuje spotřebu paliva a emisí CO2 až o 10 %, a to při nárůstu výkonu (o 10 %) a točivého momentu (o 15 %). Kromě toho důkladná regulace spalování snižuje emise znečišťujících látek. MultiAir je univerzální technologie, kterou lze snadno použít na všechny benzínové motory. Zajímavý je i její potenciál pro využití u dieslových motorů.
V současné době je systém MultiAir k dispozici u modelů
Abarth Punto Evo (1.4 MultiAir Turbo 165 k)
Alfa Romeo MiTo (1.4 MultiAir 105 k, 1.4 MultiAir Turbo 135 k a 170 k)
Alfa Romeo Giulietta (1.4 Multiair Turbo 170 k)
Lancia Delta (1.4 MultiAir Turbo 140 k)
Fiat 500 (0.9 TwinAir Turbo 85 k)
Fiat Bravo (1.4 MultiAir Turbo 140 k)
Fiat Punto Evo (1.4 MultiAir 105 k a 1.4 MultiAir Turbo 135 k).
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout