Fiat Bravo prošel nejpřísnějšími zkouškami
Aby se u nového Fiata Bravo ověřila účinnost integrovaného systému ochrany sestaveného pro nový model, vystavili technici bezpečnostního centra Centro Sicurezza Fiat v Orbassano (Torino) vůz všem možným kolizním situacím při vysoké rychlosti.
Pak měřili výsledky podle konstrukčních a biomechanických parametrů daných některými nejpřísnějšími světovými normami. A toto jsou dosažené výsledky.
Čelní náraz
výborné výsledky dosáhl Fiat Bravo ve dvou rozdílných typech zkoušek. První zkouška se provádí při rychlosti 64 km/h proti deformovatelné bariéře, která simuluje čelní srážku mezi dvěma vozy. Druhá zkouška přestavuje náraz při rychlosti 56 km/h proti pevné a tuhé bariéře. Díky robustní architektuře konstrukce a použití materiálů s vysokou účinností absorpce energie jsou na Bravu úrovně nežádoucího vniknutí okolních prvků při těchto typech zkoušek velmi nízké, umožňují otevření všech dveří, nedochází ani k žádným významným setrvačným namáháním působícím na cestující, která jsou kromě jiného i skvěle pohlcena díky systému Smart Air-Bag. A konečně v případě čelního nárazu předměty umístěné v zavazadlovém prostoru Brava nenarazí do cestujících.
Boční náraz
Dvě zkoušky uznávané na mezinárodní úrovni svědčí o schopnosti nového modelu garantovat osobní bezpečnost cestujících na předních i zadních sedadlech v případě bočního nárazu při vysoké rychlosti. První zkouškou je „Náraz do deformovatelné bariéry“. Při tomto testu, simulující náraz dvou vozidel v rychlosti 50 km/h a v úhlu 90°, reaguje Bravo optimálně, což je zásluhou ochrany, kterou pánvi zajišťuje robustní konstrukce karosérie, břichu a hrudníku pak kombinace bočních airbagů a panelů dveří a hlavě okenní airbagy. Druhým testem je test „Boční náraz do ocelového sloupku“, což je jeden z nejnebezpečnějších nárazů, které se automobilistům mohou přihodit.
Zadní náraz
Při testech byla velká pozornost věnována také zadnímu nárazu. Test se soustředil z konstrukčního hlediska na zmenšení deformace kabiny a absenci škod způsobených na palivové nádrži, které by mohly být příčinou vzniku požáru. Kromě toho z biomechanického hlediska se úsilí soustřeďuje na zaručení zadržení cestujících, aby nedošlo ke zborcení sedadla a byla zaručena minimalizace poranění především na krku a hlavě, která jsou obvykle nejvíce namáhanými částmi.
Ochrana chodců
Vývoj stylu přední části Fiatu Bravo byl prováděn s ohledem na ochranu chodců. Formy jsou hladké a zaoblené, bez žádných riskantních výstupků pro chodce. Široký povrch kapoty minimalizuje riziko kontaktu hlavy chodců s tuhými předními sloupky. Uvnitř motorového prostoru byly nejtužší součásti umístěny ve vhodné vzdálenosti od kapoty tak, aby dovolily kapotě i při nízkých úrovních síly absorbovat energii vzniklou z nárazu hlavy chodce.
Ochrana dětí
Na novém modelu jsou instalována také všechna zařízení, která dovolují nabídnout maximální bezpečnost pro děti. Hlavními zařízeními, díky kterým je bezpečnost dětí velmi efektivní, jsou úchyty Isofix na zadních sedadlech a vypnutí airbagu spolujezdce přímo z palubního počítače.
Ochrana proti požáru
Fiat Bravo, od karosérie po jednotlivé součásti, je vymyšleno a realizováno s cílem reagovat na nejnovější a nejpřísnější interní právní normy Fiatu ohledně ochrany proti požáru. Jak dokazuje například použití Fire Prevention System, který v případě nárazu určité síly okamžitě zablokuje elektrické čerpadlo v benzinových autech a elektroventil napájení v dieselových autech. Spínač se nachází pod obložením sloupku předních pravých dveří, zatímco plastová nádrž, která již splňuje ustanovení budoucí směrnice, je umístěna v prostoru chráněném pro případ kolize a má schopnost odolávat případným deformacím bez rizika úniku paliv.
JL, 18.5.2007
Čelní náraz
výborné výsledky dosáhl Fiat Bravo ve dvou rozdílných typech zkoušek. První zkouška se provádí při rychlosti 64 km/h proti deformovatelné bariéře, která simuluje čelní srážku mezi dvěma vozy. Druhá zkouška přestavuje náraz při rychlosti 56 km/h proti pevné a tuhé bariéře. Díky robustní architektuře konstrukce a použití materiálů s vysokou účinností absorpce energie jsou na Bravu úrovně nežádoucího vniknutí okolních prvků při těchto typech zkoušek velmi nízké, umožňují otevření všech dveří, nedochází ani k žádným významným setrvačným namáháním působícím na cestující, která jsou kromě jiného i skvěle pohlcena díky systému Smart Air-Bag. A konečně v případě čelního nárazu předměty umístěné v zavazadlovém prostoru Brava nenarazí do cestujících.
Boční náraz
Dvě zkoušky uznávané na mezinárodní úrovni svědčí o schopnosti nového modelu garantovat osobní bezpečnost cestujících na předních i zadních sedadlech v případě bočního nárazu při vysoké rychlosti. První zkouškou je „Náraz do deformovatelné bariéry“. Při tomto testu, simulující náraz dvou vozidel v rychlosti 50 km/h a v úhlu 90°, reaguje Bravo optimálně, což je zásluhou ochrany, kterou pánvi zajišťuje robustní konstrukce karosérie, břichu a hrudníku pak kombinace bočních airbagů a panelů dveří a hlavě okenní airbagy. Druhým testem je test „Boční náraz do ocelového sloupku“, což je jeden z nejnebezpečnějších nárazů, které se automobilistům mohou přihodit.
Zadní náraz
Při testech byla velká pozornost věnována také zadnímu nárazu. Test se soustředil z konstrukčního hlediska na zmenšení deformace kabiny a absenci škod způsobených na palivové nádrži, které by mohly být příčinou vzniku požáru. Kromě toho z biomechanického hlediska se úsilí soustřeďuje na zaručení zadržení cestujících, aby nedošlo ke zborcení sedadla a byla zaručena minimalizace poranění především na krku a hlavě, která jsou obvykle nejvíce namáhanými částmi.
Ochrana chodců
Vývoj stylu přední části Fiatu Bravo byl prováděn s ohledem na ochranu chodců. Formy jsou hladké a zaoblené, bez žádných riskantních výstupků pro chodce. Široký povrch kapoty minimalizuje riziko kontaktu hlavy chodců s tuhými předními sloupky. Uvnitř motorového prostoru byly nejtužší součásti umístěny ve vhodné vzdálenosti od kapoty tak, aby dovolily kapotě i při nízkých úrovních síly absorbovat energii vzniklou z nárazu hlavy chodce.
Ochrana dětí
Na novém modelu jsou instalována také všechna zařízení, která dovolují nabídnout maximální bezpečnost pro děti. Hlavními zařízeními, díky kterým je bezpečnost dětí velmi efektivní, jsou úchyty Isofix na zadních sedadlech a vypnutí airbagu spolujezdce přímo z palubního počítače.
Ochrana proti požáru
Fiat Bravo, od karosérie po jednotlivé součásti, je vymyšleno a realizováno s cílem reagovat na nejnovější a nejpřísnější interní právní normy Fiatu ohledně ochrany proti požáru. Jak dokazuje například použití Fire Prevention System, který v případě nárazu určité síly okamžitě zablokuje elektrické čerpadlo v benzinových autech a elektroventil napájení v dieselových autech. Spínač se nachází pod obložením sloupku předních pravých dveří, zatímco plastová nádrž, která již splňuje ustanovení budoucí směrnice, je umístěna v prostoru chráněném pro případ kolize a má schopnost odolávat případným deformacím bez rizika úniku paliv.
JL, 18.5.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout