Expedice Octavia Scout skončila
Ve Vladivostoku u památníku posledního kilometru Transsibiřské železniční magistrály skončila unikátní expedice Škoda Octavia Scout Experience. Trasa expedice vedla přes celé Rusko po nejdelší silnici na světě z Moskvy až do Vladivostoku u Japonského moře.
Nejsložitější zkouškou se pro účastníky akce stala poslední dálněvýchodní etapa. Vymleté silnice z Čity do Chabarovska vyžadovaly maximální koncentraci. Stálým průvodcem účastníků byl všudypřítomný prach. Časné odjezdy a pozdní příjezdy do cíle denních etap v důsledku velkých vzdáleností mezi jednotlivými místy (z Čity do Uruši 829 km, z Uruši do Blagoveščensku 775 km) a špatnému stavu silnic neumožnily účastníkům mezi etapami dostatečný odpočinek.
Bylo ujeto více než 10 tisíc kilometrů – po asfaltových silnicích v evropské části a na štěrkem pokrytých cestách Sibiře a Dálného Východu. Jízda se stala skutečnou extrémní zkouškou pro vůz Škoda Octavia Scout.
Expedice se zúčastnilo 10 tříčlenných posádek. Kromě zástupců značky Škoda Auto je tvořili novináři Ruska, České republiky, Slovenska, Rakouska, Německa, Polska, Norska, ale například i Číny. Zástupci lokálních ruských sdělovacích prostředků měli rovněž možnost absolvovat zkušební jízdu v den, kdy účastníci expedice projížděli jejich městem. Celkem se za volantem deseti Octavií Scout vystřídalo přes sto řidičů.
Geografický záběr rozsáhlého projektu je udivující. Každý den přijížděla kolona automobilů do nového města vzdáleného stovky kilometrů. Trasa vedla přes 20 velkých měst – například Rjazaň, Penzu, Toľjatti, Samaru, Ufu, Čeljabinsk, Novorossijsk, Kemerovo, Krasnojarsk, Irkutsk, Bajkalsk, Ulan-Ude, Čitu, Blagoveščensk, Chabarovsk a Vladivostok. V sedmi městech se uskutečnily prezentační akce organizované místními dealery značky Škoda. Součásti expedice byl i zajímavý doprovodný program zahrnující kromě jiného návštěvu bunkru Stalina v Samaře a buddhistických chrámů u města Ulan-Ude.
Účastníci projeli celou trasu v běžných sériových automobilech Škoda Octavia Scout s motorem 2.0 FSI o výkonu 110 kW, šestistupňovou mechanickou převodovkou. Od sériových modelů Octavia Scout se testované vozy odlišovaly pouze montáží ocelových 16´´ disků místo základních 17´´ kol z lehkých slitin a byly vybaveny dvěma rezervními koly, sadou technických kapalin, vysílačkami, hevery a dalšími doplňky. Všechny automobily absolvovaly cestu bez technických problémů, kromě defektů pneumatik a drobných škrábanců na laku karosérie se na vozech nevyskytly žádné vážnější závady.
„Expedice z Moskvy do Vladivostoku byla záměrně časově sladěná s uvedením nového automobilu Octavia Scout na ruském trhu. Jejím cílem bylo prověřit běžné sériové vozy v extrémních podmínkách a zvýšit povědomí o značce Škoda zejména v asijských částech Ruské federace. Pro překonání všech překážek je kromě kvalitních a bezpečných automobilů zapotřebí i týmový duch a skutečná touha po dobrodružství. A Rusko je rozhodně mimořádným místem pro organizování podobných projektů, které zanechají dojmy na celý život. Scout Experience to dokázala v plné míře“ sdělil ve Vladivostoku ředitel divize Škoda Rusko Jan Hurt.
PL, 3.9.2007
Bylo ujeto více než 10 tisíc kilometrů – po asfaltových silnicích v evropské části a na štěrkem pokrytých cestách Sibiře a Dálného Východu. Jízda se stala skutečnou extrémní zkouškou pro vůz Škoda Octavia Scout.
Expedice se zúčastnilo 10 tříčlenných posádek. Kromě zástupců značky Škoda Auto je tvořili novináři Ruska, České republiky, Slovenska, Rakouska, Německa, Polska, Norska, ale například i Číny. Zástupci lokálních ruských sdělovacích prostředků měli rovněž možnost absolvovat zkušební jízdu v den, kdy účastníci expedice projížděli jejich městem. Celkem se za volantem deseti Octavií Scout vystřídalo přes sto řidičů.
Geografický záběr rozsáhlého projektu je udivující. Každý den přijížděla kolona automobilů do nového města vzdáleného stovky kilometrů. Trasa vedla přes 20 velkých měst – například Rjazaň, Penzu, Toľjatti, Samaru, Ufu, Čeljabinsk, Novorossijsk, Kemerovo, Krasnojarsk, Irkutsk, Bajkalsk, Ulan-Ude, Čitu, Blagoveščensk, Chabarovsk a Vladivostok. V sedmi městech se uskutečnily prezentační akce organizované místními dealery značky Škoda. Součásti expedice byl i zajímavý doprovodný program zahrnující kromě jiného návštěvu bunkru Stalina v Samaře a buddhistických chrámů u města Ulan-Ude.
Účastníci projeli celou trasu v běžných sériových automobilech Škoda Octavia Scout s motorem 2.0 FSI o výkonu 110 kW, šestistupňovou mechanickou převodovkou. Od sériových modelů Octavia Scout se testované vozy odlišovaly pouze montáží ocelových 16´´ disků místo základních 17´´ kol z lehkých slitin a byly vybaveny dvěma rezervními koly, sadou technických kapalin, vysílačkami, hevery a dalšími doplňky. Všechny automobily absolvovaly cestu bez technických problémů, kromě defektů pneumatik a drobných škrábanců na laku karosérie se na vozech nevyskytly žádné vážnější závady.
„Expedice z Moskvy do Vladivostoku byla záměrně časově sladěná s uvedením nového automobilu Octavia Scout na ruském trhu. Jejím cílem bylo prověřit běžné sériové vozy v extrémních podmínkách a zvýšit povědomí o značce Škoda zejména v asijských částech Ruské federace. Pro překonání všech překážek je kromě kvalitních a bezpečných automobilů zapotřebí i týmový duch a skutečná touha po dobrodružství. A Rusko je rozhodně mimořádným místem pro organizování podobných projektů, které zanechají dojmy na celý život. Scout Experience to dokázala v plné míře“ sdělil ve Vladivostoku ředitel divize Škoda Rusko Jan Hurt.
PL, 3.9.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout