Elektrický Focus ST pro americkou TV
Ford Focus ST s elektrickým pohonem se stane pravidelným účinkujícím v populární talkshow, kterou uvádí slavný moderátor a známý sběratel automobilů i motocyklů Jay Leno. Známé osobnosti z řad jeho hostů budou řídit elektrický Focus v rámci tzv. Green Car Challenge.
Ford vyrobil vůz speciálně pro tento pořad na základě pětidveřového modelu Focus ST v barvě Electric Orange. Zdrojem síly je nové hnací ústrojí, vyvíjené pro plánované nasazení do sériové výroby již od roku 2011.
Focus ST, jediný svého druhu, vznikl přestavbou sériového pětidveřového modelu ST na akumulátorový pohon v rámci globální experimentální skupiny vozů Ford BEV (battery electric vehicle). Řada prvků hnací soustavy pochází z nového elektrického Focusu, který chce Ford nabízet zákazníkům v Severní Americe již od roku 2011.
První slavnou osobností, jež přislíbila účast v „Green Car Challenge“, je herečka Drew Barrymoreová. Jejím úkolem bude zajet měřený úsek co nejrychleji a nastavit tak laťku dalším hostům pořadu.
Vůz začal svoji životní dráhu jako sériový Focus ST, vyrobený v červenci letošního roku v německém Saarlouis. Odtud putoval do celosvětové centrály Ford Motor Company v americkém Dearbornu, kde technici nahradili spalovací motor a palivovou nádrž elektrickým hnacím ústrojím. Automobil byl osazen také anatomickými závodními sedadly Recaro, pětibodovými bezpečnostními pásy a ochranným rámem.
Díky umístění akumulátorů se vůz pyšní téměř ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50. Přední pružiny a tlumiče pérování pocházejí ze sportovního modelu Focus RS, zatímco zadní odpružení a tlumení bylo zvoleno speciálně pro Focus ST BEV.
Vůz byl naladěn s ohledem na specifika testovací trati, vybudované poblíž ateliérů televizní společnosti NBC v Los Angeles. Ford dokonce vytvořil podobnou dráhu přímo v Michiganu, aby co nejlépe připravil tento Focus ST pro ostré zatáčky „televizního“ okruhu.
Focus ST BEV se nicméně chlubí nejen svými schopnostmi na závodní trati, ale rovněž působivými parametry elektrického hnacího ústrojí: nejvyšší výkon činí 105 kW a na jedno nabití lze urazit až 130 km.
Technické údaje
Motor: elektromotor s permanentními magnety
Výkon: 105 kW
Točivý moment: 320 Nm
Maximální otáčky: 7500/min.
Akumulátor: 98 vzduchem chlazených Lithium-ion článků, 60 A-h
Kapacita: 23 kWh
Převodovka: jednostupňová
Řízení: hřebenové s elektrickým posilovačem
Zavěšení vpředu: vzpěry MacPherson
Zavěšení vzadu: nezávislé víceprvkové
Rozvor náprav: 2640 mm
Celková délka: 4362 mm
Celková výška: 1497 mm
Celková šířka: 1840 mm
Provozní hmotnost: 1552 kg
JL, 30.9.2009
Focus ST, jediný svého druhu, vznikl přestavbou sériového pětidveřového modelu ST na akumulátorový pohon v rámci globální experimentální skupiny vozů Ford BEV (battery electric vehicle). Řada prvků hnací soustavy pochází z nového elektrického Focusu, který chce Ford nabízet zákazníkům v Severní Americe již od roku 2011.
První slavnou osobností, jež přislíbila účast v „Green Car Challenge“, je herečka Drew Barrymoreová. Jejím úkolem bude zajet měřený úsek co nejrychleji a nastavit tak laťku dalším hostům pořadu.
Vůz začal svoji životní dráhu jako sériový Focus ST, vyrobený v červenci letošního roku v německém Saarlouis. Odtud putoval do celosvětové centrály Ford Motor Company v americkém Dearbornu, kde technici nahradili spalovací motor a palivovou nádrž elektrickým hnacím ústrojím. Automobil byl osazen také anatomickými závodními sedadly Recaro, pětibodovými bezpečnostními pásy a ochranným rámem.
Díky umístění akumulátorů se vůz pyšní téměř ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50. Přední pružiny a tlumiče pérování pocházejí ze sportovního modelu Focus RS, zatímco zadní odpružení a tlumení bylo zvoleno speciálně pro Focus ST BEV.
Vůz byl naladěn s ohledem na specifika testovací trati, vybudované poblíž ateliérů televizní společnosti NBC v Los Angeles. Ford dokonce vytvořil podobnou dráhu přímo v Michiganu, aby co nejlépe připravil tento Focus ST pro ostré zatáčky „televizního“ okruhu.
Focus ST BEV se nicméně chlubí nejen svými schopnostmi na závodní trati, ale rovněž působivými parametry elektrického hnacího ústrojí: nejvyšší výkon činí 105 kW a na jedno nabití lze urazit až 130 km.
Technické údaje
Motor: elektromotor s permanentními magnety
Výkon: 105 kW
Točivý moment: 320 Nm
Maximální otáčky: 7500/min.
Akumulátor: 98 vzduchem chlazených Lithium-ion článků, 60 A-h
Kapacita: 23 kWh
Převodovka: jednostupňová
Řízení: hřebenové s elektrickým posilovačem
Zavěšení vpředu: vzpěry MacPherson
Zavěšení vzadu: nezávislé víceprvkové
Rozvor náprav: 2640 mm
Celková délka: 4362 mm
Celková výška: 1497 mm
Celková šířka: 1840 mm
Provozní hmotnost: 1552 kg
JL, 30.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








