Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën ČR - výsledky v roce 2020 a plány na rok 2021

V roce 2020 Citroën prodal celkem 5942 vozů (kombinovaný výsledek OA + LUV) a zaznamenal tak 11. místo mezi značkami a 2,7% podíl na trhu. Z celkového počtu prodaných aut této značky bylo 4524 osobních a 1418 lehkých užitkových vozidel, což na trhu LUV představuje 6. místo a 8,29% trhu.

V druhé polovině roku značka představila dvě zajímavé novinky – modernizovanou verzi oblíbeného modelu Citroën C3 a nízkoemisní verzi své vlajkové lodi – SUV C5 AIRCROSS HYBRID. Pro tento rok chystá hned úvodem roku představení očekávaného kompaktního hatchbacku Citroën C4.


OSOBNÍ AUTOMOBILY

V segmentu osobních automobilů si udržel pozici bestsellu model BERLINGO třetí generace s ročním prodejem 1992 ks, u nějž firemní i soukromí zákazníci oceňují zejména jeho multifunkčnost, technickou vyspělost a v neposlední řadě velký zavazadlový prostor, které jej odlišují od jiných podobně koncipovaných vozů. S kladnou zákaznickou odezvou se setkala také nabídka s homologací N1, která je k dispozici od loňského dubna a poskytuje klientům zvýšenou užitečnou hmotnost vozidla.

Velmi dobré prodeje si udržel Citroën C3 s 1061 prodanými vozy, který je od července k dispozici v nové modernozované verzi a nabízí nový vzhled přední masky, lehce přepracovaný design a ještě větší pohodlí například díky sedadlům Advanced Comfort, které jsou obvykle určené pro vyšší segmenty a v této třídě se objevují poprvé nebo díky 12 moderním technologiím asistenčních systémů řízení.

Nynější vlajková loď SUV Citroën C5 Aircross rozšířila v uplynulém roce nabídku motorů o nízkoemisní variantu a představila se i ve verzi C5 Aircross Hybrid.



LEHKÉ UŽITKOVÉ AUTOMOBILY

V segmentu lehkých užitkových vozů byl i v roce 2020 nejúspěšnějším modelem Citroën JUMPER s 946 prodanými vozy, čímž potvrdil svoji roli jasné jedničky v rámci nabídky užitkových vozů Citroën. Oproti předchozímu roku si v prodejích polepšila užitková verze Berlinga, která zaznamenala nárůst na 318 prodaných vozů.

Citroën se snaží vycházet vstříc potřebám firemní klientely, a proto rozšiřuje nabídku svých vozů o elektrifikované verze – v loňském roce tak představil ë-Jumpy, ë-Jumper a ë-SpaceTourer. Kromě obvyklých předností nabízejí elektrické verze plynulou jízdu a bezhlučný jízdní komfort a umožňují i volný vjezd do zón s regulovaným vjezdem se stanovenými limity emisí CO2 .

Jak ë-Jumpy, který spolu se svým koncernovými sourozenci získal prestižní ocenění „Mezinárodní dodávka roku 2021“, tak ë-SpaceTourer lze objednat v České republice.


2021

Hned úvodem roku tak představí dvě další novinky – ë-Berlingo Van a ë-Berlingo.V České republice pak bude v únoru představen očekávaný nový model C4, který už bude rovnou k dispozici v benzínové, dieselové i elektrické verzi.

Ředitel značky Citroën, pan František Neuman, okomentoval nadcházející rok slovy: „Velmi se tešíme na naši dlouho očekávanou novinku – zcela nový kompaktní hatchback C4, který představuje novou výraznou etapu v designu Citroënu. Nabízí eleganci, plynulost a dynamiku kompaktního hatchbacku, vyšší polohu při řízení, kola o velkém průměru a energický a aerodynamický tvar. Věřím, že tato novinka má co nabídnout a zákazníky osloví. Kromě toho se soustředíme na vytvoření podmínek pro rozvoj prodeje elektrifikovaných modelů – téměř celá autorizovaná síť značky Citroën v ČR již nyní splňuje standardy pro prodej a servis elektromobilů, stejně jako jejich dobíjení. A i nadále je pro nás prioritou udržení kvality prodejních i poprodejních služeb.“




Citroën 13.1.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar