Citroën C4 Picasso obstál v testu EuroNCAP
Nový model Citroën C4 Picasso dosáhl výborného výsledku v nárazových testech EuroNCAP – pět hvězdiček a zisk 35 z 37 možných bodů. C4 Picasso tak tímto hodnocením kompletuje pětihvězdičkovou rodinu modelů Citroën C4, C5, C6 a C8.
O dobrý výsledek se také zasloužilo sedm airbagů už ve standardní výbavě, včetně kolenního, a volant s pevným středem optimálně tvarovaného čelního airbagu řidiče. Citroën věnuje dlouhodobě pozornost bezpečnosti dětí, proto je vůz vybaven čtyřmi úchyty Isofix už v základní výbavě. Nad dětskými cestujícími bdí ještě elektronická signalizace otevřených zadních dveří a oken. Jako jediné MPV v segmentu disponuje sedmi signalizačními prvky nezapnutých bezpečnostních pásů - světelnými i akustickými.
C4 Picasso se může pochlubit řadou prvků aktivní bezpečnosti. Zejména se jedná o výkonný brzdový systém, který si poradí s kluzkým povrchem vozovky. Za obtížných podmínek se aktivuje elektronický „help systém", ve standardu jsou i systémy ABS, EBD, ASR.
Nové C4 Picasso a jeho konstrukce se sice řídí požadavkem na maximum informací dostupných řidiči, ale jen natolik, aby se mohl soustředit především na řízení. Model v základní výbavě pamatuje rovněž na tempomat a omezovač rychlosti nebo ve vyšším stupni výbavy na varovný systém poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a samonatáčecí bi-xenonové světlomety, které jsou v tomto segmentu vozů nezvyklou výbavou. C4 Picasso je prvním MPV s varovným systémem při nechtěném opuštění jízdního pruhu (AFIL, systém vyzkoušený a osvědčený u modelů C4, C5 a C6, má zbránit následkům mikrospánku za volantem). K bezpečnosti přispívá rovněž nezvykle rozměrné čelní, panoramatické sklo a největší zadní okno ve své třídě.
JL, 10.10.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










