Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C3 Picasso v testu Euro NCAP

Nejnovější Citroën C3 Picasso získalo v novém, náročnějším hodnocení testu Euro NCAP čtyři hvězdičky, což ukazuje, že otevřelo cestu k ještě komplexnější bezpečnosti. Nový systém zahrnuje pasivní i aktivní bezpečnost, přičemž hodnotí čtyři kritéria: ochrana cestujících – dospělých, dětí i chodců a asistenční systémy.

Na všechny tyto cíle C3 Picasso reaguje, a potvrzuje svou multifunkčnost ve prospěch zajištění pohodlí všech cestujících. C3 Picasso si tak zaslouží pět hvězdiček v oblasti ochrany dospělých, dětí a chodců.
Přední část vozu je osazena nosníky s programově deformovatelnými zónami, na kterých jsou umístěny tlumiče nárazu a vzpěra. Spodní výztuha, která vede pod spodní vanou vozu, a horní výztuha nad poloosami zlepšují chování vozu při čelním nárazu, kdy absorbují energii nárazu a současně omezují agresivní působení bloku motoru. Systém absorbování nárazu v případě střetu s chodcem na spodní výztuze má za cíl omezit zranění nohou.
Ve střední části byla pozornost věnována roštu podlahy karoserie a centrálním sloupkům, vyrobené z plechu UHLE (s vysokou mezí pružnosti). Zpevňují konstrukci, díky čemuž se z kabiny vozu stane v případě nárazu „buňka pro přežití“.
V případě bočního nárazu hraje pro zajištění nárazu hlavní roli oblouková vzpěra. Skládá se z centrálního sloupku, v horní části spojený s příčníkem kabiny a ležcí na podélném nosníku spodní části karosérie. Do tohoto bezpečnostního systému jsou začleněny také přední dveře s výztuhami.
Místo řidiče a spolujezdce je sériově vybaveno čelním a bočním airbagem a zatažitelným sloupkem řízení, který chrání kolena a holeně. Vůz je vybaven dvěma hlavovými airbagy zabudovanými do stropu. Na zadních bočních sedadlech je vybaven tříbodovými úchyty Isofix pro upevnění dětských sedaček.
Vůz C3 Picasso vykazuje vysokou úroveň aktivní bezpečnosti díky vysoké stabilitě a výkonnému systému brzd. V nebezpečných situacích zasahuje komplexní elektronický systém podpůrných prvků řízení. Do vozu je sériově montované ABS a elektronický rozdělovač brzdných sil EBD, doplněný o brzdový asistent EBA a automatické zapnutí výstražných světel. V nabídce najdeme také elektronický stabilizační systém ESP a protiprokluzový ASR.


JL, 24.2.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar