CUPRA Terramar způsobila u Karlova mostu pozdvižení
CUPRA zaskočila obyvatele Prahy i její návštěvníky z celého světa nevšedními zážitky, o které se postaral exkluzivní FLOATING Terramar na vlnách Vltavy. Vznikl v rámci globálního partnerství značky CUPRA s jachtařskými závody Louis Vuitton 37. Pohár Ameriky.
Lodní inženýři ze společnosti Brava Boats, za spolupráce firmy Vetus v roli dodavatele lodního vybavení, zkonstruovali pro sportovní SUV speciální hliníkovou spodní část připomínající trimaran a disponující ve vlnách nosností až 2500 kg. FLOATING Terramar splňuje nejvyšší bezpečnostní standardy, což dokládají úspěšně absolvované přísné zkoušky vztlaku a stability, při nichž byly simulovány různé podmínky, které se mohou při plavbě vyskytnout. Do celého procesu byli zapojeni také inženýři značky CUPRA, kteří pomohli s rozložením hmotnosti a optimalizací vyváženosti vozidla. Jejich hlavním úkolem však bylo vyvinout systémy pro ovládání vozu i lodi, protože plavbu si posádka – ve složení profesionální kapitán na sedadle řidiče a až 4 cestující – užívá v pohodlí interiéru obojživelného Terramaru.
Elektronické ovládací prvky pro manévrování a pohon, navržené speciálně pro lodě, byly integrovány do přístrojové desky a fungují nezávisle na voze. Nově navržená přístrojová deska zahrnuje i režimy pro plavbu a umožňuje ovládat spodní část, aniž by tím utrpěl vzhled modelu CUPRA Terramar. Tyto úpravy zajišťují hladký přechod mezi funkcemi vozu a spodní části pro plavbu, takže posádka může i na vodě řídit plavidlo přímo z interiéru vozidla při zachování ostatních funkcí vozu.
Vůz CUPRA Terramar, konkrétně v exkluzivní limitované edici America’s Cup, je k palubě bezpečně ukotven popruhy. Vůz na loď najíždí a sjíždí na pevnině, nikoli na vodě. Na rozdíl od silničního provozu se cestující nesmí během plavby připoutat bezpečnostním pásem. Zakázáno je také opouštět interiér vozu v režimu plavby. Pro případ nouze jsou ve snadném dosahu nafukovací plovací vesty.
Pohon na vodě obstarává palubní vznětový řadový tříválec Ventus s nejvyšším výkonem 20 kW (27 k) a převodovkou Saildrive SP60. V zavazadlovém prostoru Terramaru je umístěna vyjímatelná spínací skříňka pro zapnutí a vypnutí lodního motoru spolu s palivoměrem a voltmetrem. Propojení systémů pro ovládání lodi s vozidlem je velmi snadné a nevyžaduje použití speciálního nářadí.
BP60 – FLOATING Terramar – stručné technické údaje
Celková délka plavidla i trupu: 5,95 metru
Největší celková šířka plavidla: 2,50 metru
Hloubka plavidla od hladiny: 2,42 metru.
Pohon: Vznětový tříválcový motor Vetus Marino M3.29 a převodovka Saildrive SP60
Nejvyšší výkon: 1 x 20 kW (27 k) při 2500 min-1
Objem palivové nádrže: 0,062 m3
Hmotnost plavidla bez motoru: 2496 kg
Hmotnost plavidla s motorem: 2661 kg
Maximální užitečná hmotnost: 2384 kg
Celková hmotnost: 5044 kg
12V palubní elektrická síť se stejnosměrným proudem
Teoretická nejvyšší rychlost při plavbě: 5 uzlů (9,3 km/h)
CUPRA Terramar America’s Cup připevněná k trupu
Cupra 5.5.2025
Elektronické ovládací prvky pro manévrování a pohon, navržené speciálně pro lodě, byly integrovány do přístrojové desky a fungují nezávisle na voze. Nově navržená přístrojová deska zahrnuje i režimy pro plavbu a umožňuje ovládat spodní část, aniž by tím utrpěl vzhled modelu CUPRA Terramar. Tyto úpravy zajišťují hladký přechod mezi funkcemi vozu a spodní části pro plavbu, takže posádka může i na vodě řídit plavidlo přímo z interiéru vozidla při zachování ostatních funkcí vozu.
Vůz CUPRA Terramar, konkrétně v exkluzivní limitované edici America’s Cup, je k palubě bezpečně ukotven popruhy. Vůz na loď najíždí a sjíždí na pevnině, nikoli na vodě. Na rozdíl od silničního provozu se cestující nesmí během plavby připoutat bezpečnostním pásem. Zakázáno je také opouštět interiér vozu v režimu plavby. Pro případ nouze jsou ve snadném dosahu nafukovací plovací vesty.
Pohon na vodě obstarává palubní vznětový řadový tříválec Ventus s nejvyšším výkonem 20 kW (27 k) a převodovkou Saildrive SP60. V zavazadlovém prostoru Terramaru je umístěna vyjímatelná spínací skříňka pro zapnutí a vypnutí lodního motoru spolu s palivoměrem a voltmetrem. Propojení systémů pro ovládání lodi s vozidlem je velmi snadné a nevyžaduje použití speciálního nářadí.
BP60 – FLOATING Terramar – stručné technické údaje
Celková délka plavidla i trupu: 5,95 metru
Největší celková šířka plavidla: 2,50 metru
Hloubka plavidla od hladiny: 2,42 metru.
Pohon: Vznětový tříválcový motor Vetus Marino M3.29 a převodovka Saildrive SP60
Nejvyšší výkon: 1 x 20 kW (27 k) při 2500 min-1
Objem palivové nádrže: 0,062 m3
Hmotnost plavidla bez motoru: 2496 kg
Hmotnost plavidla s motorem: 2661 kg
Maximální užitečná hmotnost: 2384 kg
Celková hmotnost: 5044 kg
12V palubní elektrická síť se stejnosměrným proudem
Teoretická nejvyšší rychlost při plavbě: 5 uzlů (9,3 km/h)
CUPRA Terramar America’s Cup připevněná k trupu
Cupra 5.5.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout