Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

CUPRA Formentor VZ5 na sněhu a ledu

Už samotné řízení vozu s výkonem, jaký má CUPRA Formentor VZ5, je výjimečným zážitkem. Ale toto potěšení může být ještě extrémnější, pokud se s tímto vozem vydáte na tratě pokryté ledem ve finském Laponsku.

Jezdec značky CUPRA Jordi Gené jezdil s nejvýkonnějším modelem této značky až na samém limitu v nejsevernějším finském regionu, aby ukázal, že nevšední výkony exkluzivního modelu Formentor VZ5 jsou perfektní pro všechny terény.

Prudký start na ledu. Zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4,2 sekundy je dechberoucím zážitkem za jakýchkoli okolností, ale na této uzavřené ledové trati je vzrušení ještě mnohonásobně větší. „Díky funkci Launch Control využíváme při rozjezdu z klidu veškerý výkon vozu. Aktivujeme režim Sport, silně sešlápneme pedál brzdy a uvolníme jej, jakmile motor dosáhne 4000 otáček za minutu. Akcelerace na ledu je pak fantastická,“ říká Jordi.


VZ znamená rychlost.


Dosud nejexkluzivnější model značky CUPRA, jehož bude vyrobeno pouhých 7000 kusů, je také jejím nejvýkonnějším vozem. A není to jen sportovní automobil. S pohonem všech kol se přizpůsobí jakémukoli terénu, a to dokonce i tak záludnému, jakým je led, aniž by ztratil trakci. „Model nese označení VZ5. Ve španělštině znamená VZ rychlý. Mohu vás ujistit, že tento vůz je velmi, velmi rychlý. Na kluzkém úseku s problematickou adhezí, na kterém se nyní nacházíme, dokáže tento vůz dosáhnout opravdu úžasné rychlosti,“ říká Jordi.


Ryzí potěšení z jízdy v režimu Drift.


Jednou z funkcí, díky níž je CUPRA Formentor VZ5 ještě výjimečnějším vozem, je režim Drift. Po jeho aktivaci má řidič veškerou kontrolu nad vozem ve svých rukou. Výkon lze přenášet na levé nebo pravé zadní kolo, aby mohl vůz projíždět zatáčkami velkými oblouky v efektním řízeném smyku. A samozřejmě, že na ledu jsou tyto extrémní jízdní zážitky ještě intenzivnější. „Pro mě je to jedna z nejlepších funkcí tohoto vozu. Musíte ji používat výhradně na uzavřeném okruhu, protože to je jízda jako v závodním voze. Pro zdejší podmínky je režim Drift perfektní a vůz prokazuje opravdu velmi sportovní charakter. Je to jeden z nejzábavnějších zážitků, které jsem kdy měl,“ přiznává Jordi.

Výkon pod kontrolou.

Vůz s nejvyšším výkonem 390 k umožňuje nejen vynikající zrychlení, ale také zaručuje mimořádné brzdné výkony, a to dokonce i na ledu. „Tento vůz je vybaven kotoučovými brzdami rozměru 375 x 36 mm s šestipístkovými třmeny Akebono, které nabízejí vynikající brzdné výkony. A také skvělou charakteristiku ovládání brzdového pedálu a intenzivní zpomalení. Nejlepším způsobem, jak si to vyzkoušet, je nouzové brzdění. Jedu s vozem na plný plyn, a pak najednou začnu prudce brzdit… a vůz rychle zastaví dokonce i v nejhorších podmínkách na nejkluzčím ledu. Jeho brzdné výkony jsou ohromující,“ říká na závěr jezdec značky CUPRA.


CUPRA Formentor VZ5 – stručné údaje

5válcový motor
Nejvyšší výkon 390 k
Nejvyšší rychlost 250 km/h (elektronicky omezená)
20“ kola z lehké slitiny
Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením (375 mm x 36 mm), s 6pístkovými třmeny Akebono
Exkluzivní výroba 7000 vozů



Cupra 13.12.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar