Berlínská policie jezdí vodíkovou Toyotou Mirai
Berlínská policie obohatila svoji flotilu o dva sedany Toyota Mirai s elektrickým motorem napájeným vodíkovými palivovými články. Mirai se hodí do městského provozu, protože nevypouští zplodiny a nevytváří smog, tankování trvá jen několik minut.
Dojezd je až 500 kilometrů bez ohledu na příliš nízkou nebo vysokou venkovní teplotu nebo jiné podmínky panující v aktuálním prostředí.
Mirai průměrně spotřebuje 0,76 kg vodíku na 100 km. Za jízdy nevyužívá žádnou energii zvenčí ani nevypouští oxid uhličitý či jakékoli škodlivé látky nebo prach, pouze vodní páru.
Díky elektromotoru je dynamický, zároveň nemá problém pohybovat se hlídkovou rychlostí, aniž by motor trpěl v neoptimálním rozsahu otáček, jako se to stává u spalovacích motorů.
Energie pro motor o výkonu 154 k a s točivým momentem 335 Nm dostupným v plném rozsahu rychlosti pochází z palivových článků a nevelké baterie, v níž je nashromážděna energie získaná při brždění.
Tato baterie, systém rekuperačního brždění a řídicí jednotka byly převzaty z hybridní soustavy Toyoty, avšak spalovací motor nahradily palivové články, které produkují proud při reakci vodíku a kyslíku za přítomnosti katalyzátoru. Díky tomu je tato reakce nesrovnatelně energeticky efektivnější než spalování.
V Berlíně a okolí je nyní pět vodíkových čerpacích stanic, proto představuje velmi příznivé místo pro uživatele automobilů tohoto typu.
Toyota 14.2.2020
Mirai průměrně spotřebuje 0,76 kg vodíku na 100 km. Za jízdy nevyužívá žádnou energii zvenčí ani nevypouští oxid uhličitý či jakékoli škodlivé látky nebo prach, pouze vodní páru.
Díky elektromotoru je dynamický, zároveň nemá problém pohybovat se hlídkovou rychlostí, aniž by motor trpěl v neoptimálním rozsahu otáček, jako se to stává u spalovacích motorů.
Energie pro motor o výkonu 154 k a s točivým momentem 335 Nm dostupným v plném rozsahu rychlosti pochází z palivových článků a nevelké baterie, v níž je nashromážděna energie získaná při brždění.
Tato baterie, systém rekuperačního brždění a řídicí jednotka byly převzaty z hybridní soustavy Toyoty, avšak spalovací motor nahradily palivové články, které produkují proud při reakci vodíku a kyslíku za přítomnosti katalyzátoru. Díky tomu je tato reakce nesrovnatelně energeticky efektivnější než spalování.
V Berlíně a okolí je nyní pět vodíkových čerpacích stanic, proto představuje velmi příznivé místo pro uživatele automobilů tohoto typu.
Toyota 14.2.2020
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout