Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

BMW řady 5 s pěti hvězdami

Nové BMW řady 5 absolvovalo nárazové testy Euro NCAP s nejvyšším počtem pěti hvězd. Šestá generace dosáhla výborných výsledků podle náročnějších standardů, platných od roku 2009, které bezpečnostní úroveň hodnotí komplexněji.

BMW řady 5 je prvním vozem značky, který získal stoprocentní hodnocení za přítomnost a účinnost bezpečnostní výbavy. Zisk maximálního počtu bodů je výsledkem komplexního přístupu společnosti BMW Group k otázkám bezpečnosti. Masivní nosníky, rozměrné a jasně definované deformační struktury, jsou připraveny zajistit prostor pro přežití posádky i při silných nárazech. Např. při čelní srážce se energie nárazu účinně rozvede do podlahy vozu, prahů, příčné stěny mezi motorem a prostorem pro posádku a střechy. Podobný princip je použit také při čelních, zadních, ale také nejrůznějších šikmých nárazech.
Účinné bezpečnostní a zádržné systémy uvnitř vozu jsou řízeny komplexně centrální bezpečnostní řídicí jednotkou, jež optimalizuje jejich součinnost a volí optimální kombinaci při různých typech a intenzitách nárazu. Samozřejmostí jsou čelní, boční a hlavové airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy s omezovači síly na všech sedadlech, v přední řadě doplněné o předpínače. Přední sedadla disponují aktivními opěrkami hlav.
Aktivní bezpečnost posunuje na vyšší úroveň také vyspělý stabilizační systém DSC. Svojí činností a doplňkovými funkcemi bdí nad bezpečným chováním vozu v krizových situacích či na kluzkém povrchu. Ve výbavě nechybí např. omezovač rychlosti, stejně tak jako senzory aktivace bezpečnostních pásů na všech sedadlech.
Nárazové testy NCAP jsou jednou z nejnáročnějších zkoušek svého druhu, která je aplikována na nová vozidla. Součástí testů je čelní náraz, boční náraz a boční náraz do ocelového sloupu. Od roku 2009 se však do celkového hodnocení zahrnuje např. hodnocení asistenčních systémů.
Po testu byla vyzdvihována především extrémně tuhá struktura, chránící posádku. Nejvyššího hodnocení se dostalo rovněž za účinnou ochranu při nárazu z boku. Nadstandardní ochrana byla shledána také pro děti. Konkrétně kladně byla hodnocena kvalita dětských sedaček pro děti ve věku jednoho a půl a tří let, a to jak při nárazu zpředu, tak z boku.
V testech NCAP se klade důraz také na ochranu chodců. Jedná se o výsledek součinnosti cíleně tvarované přední části vozu s deformačními strukturami právě pro tento případ, ale také jejich spojení s aktivní kapotou motoru. Její pyrotechnický mechanismus pracuje v rozpětí rychlostí 25 až 55 km/h na základě informací z čidla nárazu. Oceněno bylo i řešení předního nárazníku, který svým tvarem a provedením minimalizuje zranění hlavy při srážce s dítětem.


JL, 9.6.20190

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar