Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Autosalon v Brně nebude

Svaz dovozců automobilů se dohodnul s vedením společnosti Veletrhy Brno, a.s., že zastaví přípravu veletrhu Autosalon 2017. Důvodem je nedostatečný počet přihlášených značek.

Účast většiny značek zastoupených na českém trhu na úrovni importérů byla jednou ze stěžejních podmínek, na kterých se na začátku příprav Svaz dovozců automobilů shodl s vedením Veletrhů Brno. O účast na Autosalonu však projevily zájem pouze některé značky. „Pro nekonání Autosalonu vidím dva zásadní důvody: český automobilový trh je poloviční než například v sousedním menším Rakousku. A konání Autosalonu nenahrává ani aktuální rozložení tržních podílů automobilových značek na českém trhu, které je podstatně jinde než před deseti lety a je podstatně jiné než v jiných zemích,“ zhodnotil situaci generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.

„Autosalon má být pro potenciální zákazníky platformou, kde mohou naživo porovnat nabídku co největšího množství automobilek zastoupených na trhu. Naším cílem bylo přivést na Autosalon alespoň patnáct značek a prvotní reakce mnoha importérů byly pozitivní. Po vyhodnocení všech parametrů a faktorů se však potřebný počet přihlášek k naplnění tohoto společného cíle získat nepodařilo,“ vysvětlil tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.

Roli v rozhodnutí importérů účastnit se Autosalonu hraje poměr nově registrovaných firemních a privátních vozidel. Za prvních devět měsíců letošního roku bylo registrováno více než 192 tisíc nových osobních aut, tři čtvrtiny z nich jsou ale firemní. I po započtení operativních leasingů pro privátní majitele tvoří prodeje fyzickým osobám jen necelých 30 procent. Dokud bude tento trend na trhu s novými vozy přetrvávat, bude podle organizátora velmi těžké tradici skutečně reprezentativního Autosalonu obnovit.

Svaz dovozců a Veletrhy Brno jsou přesvědčeny, že připravovat Autosalon postavený alternativně pouze na nabídce dealerů bez účasti dovozců by mělo negativní dopad na kvalitu veletrhu a na návštěvnost. „Nechceme zklamat natěšené návštěvníky, kteří by na veletrhu viděli to stejné jako ve vedlejším showroomu nebo na parkovišti. Autosalon musí představovat novinky, koncepty a trendy do budoucna, jen tak dává smysl. A to mohou zajistit jen dovozci s podporou výrobců,“ uvádí Kuliš.




PR 9.3.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar