Automobiloví designéři převzali AutoDesign Awards
Ženevský autosalon se stal místem slavnostního předání cen AutoDesign Awards. Anketu každoročně vyhlašuje časopis AutoDesign&Styling a ocenění uděluje porota složená z českých designérů, odborných publicistů a dalších autorit z oblasti průmyslového designu.
V kategorii sériově vyráběných automobilů získal od poroty nejvíce hlasů Range Rover Evoque. Cenu z rukou Radka Laube, šéfredaktora časopisu AutoDesign&Styling převzal Gerry McGovern, ředitel designu Land Rover. Slavnostnímu předání byli přítomni i členové nejvyššího vedení automobilky. Pro Evoque jde prozatím o jedno z prvních ocenění za design, které budou bezpochyby následovat mnohá další. V české anketě zvítězil s historicky největší převahou nad druhým Audi A7 Sportback a třetím Mini Countryman.
„Za fantastický výkon považuji design přední masky, do níž jsou vsazeny úzké světlomety s jemnými obrysy, nebo za předním blatníkem umístěný výdech, který je zde posunut do role vyvažujícího a scelujícího prvku. Na celém voze je jasně definováno, co dominuje a co je doplňkem: poměr světlometů a spodních nasávacích otvorů, různé jemnosti rastrů mřížek a další,“ řekl k vítěznému automobilu designér a jeden z členů poroty, Petr Novague.
Kategorii konceptů ovládla studie dvoumístného spideru Pininfarina 2uettottanta, která zvítězila s těsným náskokem před Jaguarem C-X75 a Renaultem DeZir. Ocenění od zástupců poroty osobně převzal Paolo Pininfarina, předseda představenstva Pininfarina S.p.A. „Každé takové ocenění je pro nás důkazem toho, že svou práci děláme dobře a že našemu designu lidé rozumí. Ocenění od odborné poroty nás však naplňuje ještě větší radostí“, prohlásil Paolo Pininfarina.
„2uettottanta je krásná, tak jak by měla být každá Alfa. Ideově navazuje na model Duetto ze 60. let, ale svou lehkostí, rafinovanými ale přesto stále srozumitelnými tvary působí velmi moderně a svěže. Je to dokonalý příklad toho jakým způsobem by se měly oživovat legendární modely,“ hodnotí design vítězného konceptu Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling.
V letošním roce bylo v kategorii konceptů nominováno 35 projektů a v kategorii sériových vozů se předvedlo 41 automobilů. Anketa AutoDesign Awards letos vstoupila už do čtvrtého ročníku a jedním z jejích úkolů je ukázat jak design chápou a co oceňují samotní designéři. Kritéria podle kterých porotci hodnotí nominované projekty nepředstavuje jen estetická kvalita, ale také funkčnost, inovace, myšlenka a provedení.
Jako nejprogresivnější automobilová kategorie letošního ročníku se ukázal segment kompaktních SUV; mezi první pěticí byly tři zástupci. Mezi koncepty jasně vládla sportovní kupé.
Kategorie sériová auta
Kategorie koncepty
Vítězové minulých ročníku AutoDesign Awards
sériové vozy
koncepty
Porota
Akad. soch. Vojtěch Anderle, vedoucí oboru design, SUPŠ Uherské Hradiště
Ing. Josef Čadek, designér
Ing. Jan Čech, motoristický novinář, TN.cz
MA. Ing. Jan Dědek, transportation designer, Design Storz
František Dvořák, novinář iDNES/MF DNES
Ing. Jindřich Dušek, vydavatel AutoDesign&Styling
Ing. Stanislav Hanuš, šéfdesignér, Blata s.r.o.
Ing. Jiří Hera, designér
Josef Hrazdíra, JH design
MgA. Pavel Hrubý, designér a architekt
Mgr. Jiří Hulák, historik designu, vedoucí oddělení průmyslového designu NTM v Praze
Ing. Tomáš Hyan, šéfredaktor, Automobil Revue
člen mezinárodní jury Car of the Year
Ing. Michal Jan, redaktor, AutoDesign&Styling
Ing. Jiří Král, místopředseda Asociace průmyslových designérů
Ing. Radek Laube, šéfredaktor, AutoDesign&Styling
Ing. arch. Jiří Musil, K.I.M. Brno
MgA. Petr Novague, šéfdesignér, Studio Novague
Pavel Olivík, motoristický novinář
Ondřej Pavlůsek, motoristický novinář, auto.cz
Akad. soch. František Pelikán, Ústav umění a designu, ZČU Plzeň
Mgr. Roman Poláček, motoristický novinář, Svět motorů
MgA. Dušan Poliaček, šéfdesignér, 1to1 design
Ing. Petr Siebert, designér
Akad. soch. Josef Sládek, ÚK FSI VUT Brno, odbor průmyslového designu
MgA. Ladislav Škoda, hlavní designér, Tescoma
Ing. Tom Valenta, redaktor, AutoDesign&Styling
RL. 8.3.2011
„Za fantastický výkon považuji design přední masky, do níž jsou vsazeny úzké světlomety s jemnými obrysy, nebo za předním blatníkem umístěný výdech, který je zde posunut do role vyvažujícího a scelujícího prvku. Na celém voze je jasně definováno, co dominuje a co je doplňkem: poměr světlometů a spodních nasávacích otvorů, různé jemnosti rastrů mřížek a další,“ řekl k vítěznému automobilu designér a jeden z členů poroty, Petr Novague.
Kategorii konceptů ovládla studie dvoumístného spideru Pininfarina 2uettottanta, která zvítězila s těsným náskokem před Jaguarem C-X75 a Renaultem DeZir. Ocenění od zástupců poroty osobně převzal Paolo Pininfarina, předseda představenstva Pininfarina S.p.A. „Každé takové ocenění je pro nás důkazem toho, že svou práci děláme dobře a že našemu designu lidé rozumí. Ocenění od odborné poroty nás však naplňuje ještě větší radostí“, prohlásil Paolo Pininfarina.
„2uettottanta je krásná, tak jak by měla být každá Alfa. Ideově navazuje na model Duetto ze 60. let, ale svou lehkostí, rafinovanými ale přesto stále srozumitelnými tvary působí velmi moderně a svěže. Je to dokonalý příklad toho jakým způsobem by se měly oživovat legendární modely,“ hodnotí design vítězného konceptu Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling.
V letošním roce bylo v kategorii konceptů nominováno 35 projektů a v kategorii sériových vozů se předvedlo 41 automobilů. Anketa AutoDesign Awards letos vstoupila už do čtvrtého ročníku a jedním z jejích úkolů je ukázat jak design chápou a co oceňují samotní designéři. Kritéria podle kterých porotci hodnotí nominované projekty nepředstavuje jen estetická kvalita, ale také funkčnost, inovace, myšlenka a provedení.
Jako nejprogresivnější automobilová kategorie letošního ročníku se ukázal segment kompaktních SUV; mezi první pěticí byly tři zástupci. Mezi koncepty jasně vládla sportovní kupé.
Kategorie sériová auta
1. Range Rover Evoque | 78 bodů |
2. Audi A7 Sportback | 40 bodů |
3. Mini Countryman | 26 bodů |
4. Nissan Juke | 23 bodů |
5. Audi A1 | 22 bodů |
Kategorie koncepty
1. Alfa Romeo 2uettottanta | 58 bodů |
2. Jaguar C-X75 Concept | 55 bodů |
3. Renault DeZir Concept | 33 bodů |
4. Mazda Shinari Concept | 27 bodů |
5. Porsche 918 Spyder Concept | 23 bodů |
Vítězové minulých ročníku AutoDesign Awards
sériové vozy
Mercedes-Benz SLS AMG (2010) |
Alfa Romeo MiTo (2009) |
Volvo C30 (2008) |
koncepty
BMW Vision EfficientDynamics (2010) |
BMW Gina Concept (2009) |
Mazda Taiki (2008) |
Porota
Akad. soch. Vojtěch Anderle, vedoucí oboru design, SUPŠ Uherské Hradiště
Ing. Josef Čadek, designér
Ing. Jan Čech, motoristický novinář, TN.cz
MA. Ing. Jan Dědek, transportation designer, Design Storz
František Dvořák, novinář iDNES/MF DNES
Ing. Jindřich Dušek, vydavatel AutoDesign&Styling
Ing. Stanislav Hanuš, šéfdesignér, Blata s.r.o.
Ing. Jiří Hera, designér
Josef Hrazdíra, JH design
MgA. Pavel Hrubý, designér a architekt
Mgr. Jiří Hulák, historik designu, vedoucí oddělení průmyslového designu NTM v Praze
Ing. Tomáš Hyan, šéfredaktor, Automobil Revue
člen mezinárodní jury Car of the Year
Ing. Michal Jan, redaktor, AutoDesign&Styling
Ing. Jiří Král, místopředseda Asociace průmyslových designérů
Ing. Radek Laube, šéfredaktor, AutoDesign&Styling
Ing. arch. Jiří Musil, K.I.M. Brno
MgA. Petr Novague, šéfdesignér, Studio Novague
Pavel Olivík, motoristický novinář
Ondřej Pavlůsek, motoristický novinář, auto.cz
Akad. soch. František Pelikán, Ústav umění a designu, ZČU Plzeň
Mgr. Roman Poláček, motoristický novinář, Svět motorů
MgA. Dušan Poliaček, šéfdesignér, 1to1 design
Ing. Petr Siebert, designér
Akad. soch. Josef Sládek, ÚK FSI VUT Brno, odbor průmyslového designu
MgA. Ladislav Škoda, hlavní designér, Tescoma
Ing. Tom Valenta, redaktor, AutoDesign&Styling
RL. 8.3.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout