Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Auto Palace prodal vloni téměř osm tisíc nových automobilů

Automobilová dealerská skupina AutoPalace prodala za loňský rok navzdory složité situaci na trhu celkem 7 871 nových vozů s prodejním obratem 5,2 mld Kč. Tento výsledek navíc znamená posun skupiny na pozici nejúspěšnějšího dealera v rámci bilance několika importérů vozů do České a Slovenské republiky.

Na tomto celkovém výsledku se nejvíce podílely prodeje vozů značek FORD (1711 vozů), ŠKODA (1624) a Hyundai (1141). Stabilní prodeje zažívá značka VOLVO (305). Loňský rok byl také ve znamení začátku prodeje vozů značky MG, které AutoPalace nabízí svým zákazníkům v pobočkách v Praze, Brně a Bratislavě. Prodej 81 vozů této značky za pouhých šest měsíců loňského roku (start prodeje v červnu) je velkým příslibem pro následující období.

Velmi zajímavým údajem v celoroční statistice celkových prodejů nových vozů ve skupině AutoPalace je 13% zastoupení segmentu prémiových značek, do kterého patří značky AUDI, BMW, CUPRA, MAZDA, MINI a VOLVO. Z pohledu cílové skupiny patřilo 66 % prodejů fleetovým zákazníkům.

Skupina AutoPalace, která nabízí v celkově osmi pobočkách na českém a slovenském trhu s novými vozy dohromady 19 automobilových značek, se loňským prodejním výsledkem zapsala u některých importérů jako nejúspěšnější prodejce. Pozicí číslo 1 v prodejích na českém trhu se může pochlubit v případě značek FORD, MAZDA, MITSUBISHI, MG a OPEL. Na slovenském trhu sehrává AutoPalace roli premianta u značek BMW, MAZDA, MINI a MITSUBISHI. V případě značky HYUNDAI a také koncernových značek AUDI, CUPRA, SEAT, ŠKODA a VOLKSWAGEN (včetně divize Užitkové vozy) patří AutoPalace z pohledu úspěšnosti i nadále mezi významné dealery v obou regionech.


„Loňský rok byl na obou trzích s prodejem nových vozů nelehký vlivem hned několika faktorů. Vedle počínající ekonomické recese způsobily celkový pokles v prodejích také částečné výpadky v dodávkách nových vozů z výroby a složitější byla rovněž jejich logistika. A přestože jsme ze zmíněných důvodů dosáhli přibližně 85 % prodejů roku 2021, považujeme loňských dvanáct měsíců za úspěšné,“ hodnotí výsledky Marek Píchal, ředitel divize nových vozů ve skupině AutoPalace a dodává: „Dle údajů od některých importérů se nám podařilo proniknout na nejvyšší příčku v jejich prodejích, dále jsme významným hráčem na trhu užitkových vozů a velmi povzbudivý je také poměr prodeje vozů v prémiovém segmentu. Fleetové prodeje, které vloni dosáhly zhruba dvou třetin, budou do budoucna spíše posilovat. S ohledem na loňské výsledky a s cílem i nadále flexibilně uspokojovat poptávku napříč celým naším portfoliem, jsme nyní v pozici, kdy máme ambice atakovat v letošním roce hranici 10 000 prodaných nových vozů za předpokladu stabilních dodávek a bez mimořádných situací na trhu.“


Loňský rok v prodeji nových vozů zhodnotil z pohledu obchodní strategie také František Švec, generální ředitel dealerské skupiny AutoPalace.

„Rok 2022 nám v mnohém napověděl, jak se úspěšně pohybovat na trhu s novými vozy v situaci, která před nás postavila nejednu výzvu. Filozofie našeho podnikání stojí primárně na uspokojení požadavků našich zákazníků v oblasti komplexního řešení jejich mobility, tedy včetně financování vozu či pojištění a kvalitních servisních služeb. Znamená to však být především velmi flexibilní na trhu, a to nejen směrem k zákazníkům, ale také ve vztahu k importérům. Loni se jednalo především o nabízenou modelovou skladbu v aktuálně dostupných specifikacích,“ uvedl František Švec k situaci v prodejích roku 2022 a dodal: „Již zmíněná flexibilita byla možná také díky vzájemně vstřícné komunikaci právě s importéry všech značek. Jako rozhodující vnímám nejen v této fázi, ale i do budoucna, maximální snahu o průběžné plnění skladových zásob vozů. Výhodou skupiny AutoPalace je v této situaci na trhu také silná pozice v nabídce ojetých vozů nebo služeb autopůjčovny. I tento fakt může poskytnout alternativně vhodné řešení mobility pro naše klienty, včetně technologicky moderního servisního zázemí. Rádi bychom se nyní ještě více zaměřili na segment užitkových vozů a stejně tak na oblast bezemisní elektromobility, která se stává trendem.“




PR 16.2.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Subaru Forester
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar