Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Auto Palace prodal v ČR přes 12 500 vozů

Dealerská skupina Auto Palace zveřejnila svůj celkový hospodářský výsledek za rok 2018. Přestože bylo loňské hospodaření skupiny částečně negativně ovlivněno celkovou situací v prodejích nových vozů v České republice, v několika parametrech dosahla tato delerská skupina z ekonomického pohledu rekordních výsledků.

Skupina Auto Palace dosáhla v roce 2018 obratu ve výši 5,76 mld. Kč. Prodej nových vozů výrazně ovlinil v druhé polovině roku, stejně jako na celém trhu v ČR, nedostatek velmi žádaných modelů některých automobilových výrobců, způsobený opožděnou homologací emisích limitů jejich některých motorů dle nové metodiky WLTP.


Skupina Auto Palace i za této neočekávané situace prodala na českém trhu 9 307 nových vozů. Včetně 3 269 ojetin pak vloni skupina Auto Palace v ČR prodala celkem 12 576 vozů.

Titul nejúspěšnější automobilové značky ve skupině Auto Palace pro rok 2018 obhájil Ford s počtem 3 999 prodaných vozů na českém trhu. Nejprodávanějším modelem Ford v roce 2018 byl Focus, kterého se prodalo 948 kusů. Šlo o silný prodej končícího modelu za akční cenu 319 900 Kč, který byl v druhé polovině roku nahrazen novým modelem. Ten se díky svým technickým parametrům, bezpečnostním prvkům a prostoru stal Autem roku 2019 v ČR a úspěšně navázal na své předchůdce.

Další automobilovou značkou skupiny Auto Palace, která dosáhla rekordního celoročního výsledku, je Hyundai. Především díky modelům i30 (919 vozů) a ix20 (408 vozů) zaznamenal meziročně největší prodejní nárůst ve výši +23 %. Prodeje nových vozů zvýšily vloni v rámci Auto Palace Group také značky Volvo (+15 %) a Mitsubishi (+ 6 %). Skupina Auto Palace je v ČR největším dealerem vozů značek Ford, Mazda, Mitsubishi a Hyundai.

Rekordním výsledkem zakončila minulý rok rovněž oblast prodeje ojetých vozů, která je ve skupině Auto Palace reprezentována značkou AutoPoint. Celkem 3 269 ojetých vozů bylo prodáno novým majitelům, což je navýšení loňského výsledku o 12 %. Velkou zásluhu na rekordu má meziroční zdvojnásobění nabídky ojetých vozů Škoda, což vedlo ke zvýšené poptávce zejména po zánovních a ročních vozech z programu Škoda Plus.

Rok 2018 byl u skupiny Auto Palace rovněž ve znamení posílení prodeje nových vozů firemním zákazníkům. Tuto skutečnost dokumentuje zvýšení fleetového prodeje o 2,7 %. Na posílení oblasti fleetových prodejů se Auto Palace Group ještě více zaměří ve své obchodní strategii také v letošním roce.

Jedním z dalších ekonomických ukazatelů pro roční hodnocení je počet odpracovaných servisních hodin. V roce 2018 bylo ve všech pobočkách skupiny Auto Palace v České republice odpracováno celkem 269 903 servisních hodin. Auto Palace Group se v loňském roce zaměřil rověž na výraznou modernizaci vybraných technologických provozů a investoval v této oblasti téměř 20 milionů Kč.

Skupina Auto Palace se vloni poprvé ve své historii stala držitelem mezinárodního ocenění Superbrands 2018 za úspěšný rozvoj své značky v České republice.


PR 14.2.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar