Audi TT - nejkrásnější auto světa
Hned čtyři ceny převzal Walter de Silva, šéfdesigner Audi, při rozdílení cen Design Award, udělovaných pravidelně německým nejrozšířenějším časopisem Auto Bild. Audi TT, Audi Q7 a Cencept Car Audi Shooting Brake zvítězily ve svých kategoriích.
V sedmi kategoriích včetně celkové soupeřilo mezi sebou 146 automobilů, z nichž se nejnovější modely Audi dokázaly prosadit i proti prestižním značkám.
Audi TT získalo prvenství v kategorii sportovních automobilů a kupé, velké Q7 mezi offroady a SUV a Audi Shooting Brake mezi studiemi.
Audi Q7 získalo přízeň nejen u čtenářů, ale také u zákazníků. Kvůli velké poptávce musela být dokonce navýšena produkce prvního velkého SUV ingolstadtské automobilky.
Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu (National Highway Transport Safety Administration - NHTSA) udělil modelu Audi Q7 ve dvou náročných nárazových testech nejvyšší ocenění pět hvězdiček. Výkonné SUV absolvovalo čelní náraz v rychlosti 56 km/h a boční kolizi s bariérou pohybující se rychlostí 62 km/h.
Za bezpečnost proti převrácení získalo čtyři hvězdičky, což je vůbec nejlepší výsledek ze všech vozů SUV. Podle hodnocení amerických expertů je tedy Q7 jedním z nejbezpečnějších vozů ve svém segmentu.
Náročná kritéria NHTSA jsou ještě tvrdší než určují legislativní předpisy v USA. Přesto hodnoty naměřené při čelním i bočním nárazu mohly být u Audi Q7 ve všech parametrech ohodnoceny pěti hvězdičkami.
Studie Shooting Brake Concept nabízí další inovativní interpretaci aktuálního designu Audi a spojuje dynamiku sportovního vozu s novým pocitem prostoru a větší funkčností.
Jestliže předchozí TT bylo považováno za designerskou ikonu, potom druhou TT generaci charakterizuje nejlépe motto - evoluce místo revoluce
Audi TT roadster
Sotva se rozběhl prodej Audi TT už je na světě nový TT roadster, otevřený dvoumístný sportovní vůz. Od jara příštího roku bude k dostání se dvěma pohonnými jednotkami, vidlicovým šestiválcem 3.2 V6 - 250 k (184 kW) s pohonem všech kol quattro nebo přeplňovaným dvoulitrem TFSI s přímým vstřikem benzinu - 200 k (147 kW) a pohonem předních kol. Vedle sériové šestistupňové převodovky bude pro obě varianty připravena ještě dvouspojková převodovka S-tronic.Oproti minulému roadsteru se novinka zvětšila ve všech směrech: délka + 137 mm na 4178 mm, šířka + 78 mm na 1842 mm a výška + 8 mm na 1358 mm.
Verze 3.2 quattro se bude dodávat s elektrohydraulicky ovládanou střechou softtop. Po stisknutí tlačítka se během 12 sekund vůz otevře a to i při rychlosti do 50 km/h. Pro druhou verzi je k dostáná za příplatek. K této novince se ještě vrátíme.
JL, 19.10.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout