Audi A8 získalo „Euro Car Body Award“
Audi opět stanovuje nová měřítka v oboru konstrukce karoserie. V rámci „12. mezinárodní konference věnované pokrokové konstrukci karoserií“ získalo Audi A8 se suverénním náskokem ocenění Euro Car Body Award, což je v celosvětovém měřítku nejvýznamnější cena za inovativní konstrukci karoserie.
Jednou ročně se v Bad Nauheimu scházejí přední experti na karoserie a diskutují zde o trendech, podrobně zkoumají surové karoserie i kompletní sériové vozy a na závěr vyhlašují nejinovativnější sériově vyráběnou karoserii na světě. Na letošní akci pořádané organizací Automotive Circle International se sešlo 520 specialistů z 22 zemí. Společně s odbornou porotou hodnotili 14 aktuálních sériově vyráběných vozidel. Audi A8 vyšlo z jejich hodnocení jako suverénní vítěz s rekordním výsledkem 41,11 bodu z maximálního počtu 50 bodů.
Luxusní limuzína přesvědčuje svou jakostí lehké konstrukce, vyjádřená poměrem hmotnosti karoserie a torzní tuhosti. Hliníková karoserie o hmotnosti jen 231 kg je o 40 % lehčí než srovnatelná ocelová. Kromě toho je o téměř 30 kg lehčí než karoserie předchůdce, přestože ukazatel jakosti lehké konstrukce vzrostl o 20 %.
Konstrukce karoserie s hliníkovým prostorovým rámem ASF (Aluminium Space Frame) vychází z bionických principů. Podobně jako kosti kostry spojují všechny komponenty optimální funkci s nízkou hmotností. Přitom se používá 13 různých slitin hliníku tak, aby byl na správném místě vždy materiál s potřebnými vlastnostmi.
Kromě vlastností karoserie oceňuje cena Euro Car Body Award také pokrokové výrobní procesy a know-how značky Audi v oblasti využívání a spojování materiálů.
Audi například ve svém výrobním závodu Neckarsulm používá během precizní výroby karoserie různé techniky mechanického a tepelného spojování. Jednotlivé komponenty karoserie jsou spojeny do vysoce funkčního celku prostřednictvím 1847 samoděrovacích nýtů, 632 závitořezných šroubů, 202 bodových svarů, 25 svarových švů metodou MIG (svařování tavnou elektrodou v atmosféře inertních plynů), šesti metrů laserových svarů a 44 metrů lepených spojů.
Při hodnocení hrály důležitou roli skutečné přínosy pro zákazníka. Audi A8 v tomto ohledu přesvědčilo vynikajícími výsledky v nárazových testech a skvělými hodnotami v oblasti aerodynamiky a akustiky. Zohledněn byl také opravárenský koncept. První místo modelu Audi A8 odráží také vysokou kvalitu a celostní přístup k vývoji karoserie.
Prestižní ocenění získala v roce 2003 již předchozí generace Audi A8. A také v letech 2006 a 2008 putovaly vítězné trofeje do Ingolstadtu, pro Audi TT a Audi Q5.
Dalším příkladem kompetencí značky Audi v oblasti konstrukce karoserií je první generace A8 představená v roce 1994 jako první luxusní limuzína s hliníkovou karoserií. Vedoucí roli potvrzují karoserie modelů, jako je Audi R8 Spyder, s vysokým podílem kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny. Audi hodlá tyto inovativní přístupy v budoucnosti dále rozvíjet.
Luxusní limuzína přesvědčuje svou jakostí lehké konstrukce, vyjádřená poměrem hmotnosti karoserie a torzní tuhosti. Hliníková karoserie o hmotnosti jen 231 kg je o 40 % lehčí než srovnatelná ocelová. Kromě toho je o téměř 30 kg lehčí než karoserie předchůdce, přestože ukazatel jakosti lehké konstrukce vzrostl o 20 %.
Konstrukce karoserie s hliníkovým prostorovým rámem ASF (Aluminium Space Frame) vychází z bionických principů. Podobně jako kosti kostry spojují všechny komponenty optimální funkci s nízkou hmotností. Přitom se používá 13 různých slitin hliníku tak, aby byl na správném místě vždy materiál s potřebnými vlastnostmi.
Kromě vlastností karoserie oceňuje cena Euro Car Body Award také pokrokové výrobní procesy a know-how značky Audi v oblasti využívání a spojování materiálů.
Audi například ve svém výrobním závodu Neckarsulm používá během precizní výroby karoserie různé techniky mechanického a tepelného spojování. Jednotlivé komponenty karoserie jsou spojeny do vysoce funkčního celku prostřednictvím 1847 samoděrovacích nýtů, 632 závitořezných šroubů, 202 bodových svarů, 25 svarových švů metodou MIG (svařování tavnou elektrodou v atmosféře inertních plynů), šesti metrů laserových svarů a 44 metrů lepených spojů.
Při hodnocení hrály důležitou roli skutečné přínosy pro zákazníka. Audi A8 v tomto ohledu přesvědčilo vynikajícími výsledky v nárazových testech a skvělými hodnotami v oblasti aerodynamiky a akustiky. Zohledněn byl také opravárenský koncept. První místo modelu Audi A8 odráží také vysokou kvalitu a celostní přístup k vývoji karoserie.
Prestižní ocenění získala v roce 2003 již předchozí generace Audi A8. A také v letech 2006 a 2008 putovaly vítězné trofeje do Ingolstadtu, pro Audi TT a Audi Q5.
Dalším příkladem kompetencí značky Audi v oblasti konstrukce karoserií je první generace A8 představená v roce 1994 jako první luxusní limuzína s hliníkovou karoserií. Vedoucí roli potvrzují karoserie modelů, jako je Audi R8 Spyder, s vysokým podílem kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny. Audi hodlá tyto inovativní přístupy v budoucnosti dále rozvíjet.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









