Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Aliyyah Koloc za volantem tahače i Mercedesu: Vím, že to má cenu

Minulý týden prolomil tým Buggyra Racing konečně testovací prokletí. Vedle Tomáše Engeho a Davida Vršeckého, se na okruhu v Mostě proháněla i Aliyyah Koloc. Patnáctiletá dívka, která se má premiérově představit v závodě ME tahačů letos v létě, si kromě testování vlastního trucku Adama Lacka vyzkoušela rovněž Mercedes GT3.

Pokud vím, jedná se v souvislosti s tvojí kariérou v motosportu o první větší rozhovor?
Abych pravdu řekla, nejsem si jista, že se nacházím v situaci, kdy bych měla poskytovat rozhovory. Nejdříve by měly přijít výsledky, pak interview.


Důvodem rozhovoru je skutečnost, že se v patnácti chystáš na první závod ME tahačů, máš za sebou premiéru v Buggyra Zero Mileage GT Cup…


Co se trenažérů týče, měla jsem začít ještě o něco dříve. Ostatně, jsem globální ambasadorkou Zero Mileage Lubricant, konfrontaci se světovou špičkou e – Sportu mám vlastně v popisu práce. V Mercedesu GT jsem se ráda svezla, jet rovinku rychlostí 250 km/h a cítit, že auto má rezervy, je úžasné, jedná se o velký adrenalin. Tahačem jsem v Mostě jezdila už loni.



Letos jsi do toho ale šla po roce intenzivní přípravy?

Snad to je na výsledcích vidět. Na rozdíl od loňska jsem nevyletěla z trati. Táta razí teorii, že bych to měla vyzkoušet v co nejvíce motoristických disciplín, přeskakování z jedné kategorie do druhé, pomůže mému jezdeckému růstu. Takže tahač, dakarská Tatra, Can Am, Mercedes GT 3. Nemám s tím problém, auta mě baví. Navíc mám kromě táty vedle sebe lidi jako David Vršecký, Tomáš Enge, Adam Lacko, kteří toho strašně moc dokázali. Mám se koho ptát a hlavně dostávám odpovědi, což je pro mě moc důležité.



Na co se ptáš nejčastěji?

Zpočátku jsem řešila časy. David mi ale vysvětlil, že u jezdce je strašně důležité, jaký má ze svého výkonu vnitřní pocit. Je to asi stejné, jako v tenise, kdy se dá uspět i po špatném výkonu, protože soupeř hrál ještě hůře. Náhoda ale může zafungovat jednou, dvakrát, soudný hráč si to uvědomuje. Progres je založen na pocitu, že to, co dělám, dělám, i přes možné dílčí neúspěchy, dobře. Tím pádem to má cenu.



Jaký máš pocit z testování?

Dobrý, protože cítím, že jsem se během roku někam posunula. Ještě není hotová analýza dat, ale táta s Davidem říkají, že v této fázi nejsou až tak moc důležitá. Jsem ale hodně soutěživá, zajímá mě, kde jsem udělala chybu, co můžu zlepšit



Vzhledem k věku, není kam spěchat?

Všichni kolem mě říkají totéž. Na závody letos nepojedu s tím, že se dostanu hned do super pole a přivezu body. Na to jsem soudná. Chci ale začít nabourávat představu Aliyyah Koloc jako pouhého marketingového projektu



Jsi dcera úspěšného otce, podobným spekulacím se nevyhneš?

To moc dobře vím. Proto hovořím o začátku nabourávání představy. Musím ale jezdit tak, aby poté, co se někdo podívá na moji jízdu, měl důvod říct, že v té holce něco je. I kdyby se mělo jednat o jednu dobře projetou zatáčku.



Buggyra 30.4.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar