Alfa Romeo vykázala silný prodejní růst v prvním čtvrtletí
Alfa Romeo vstoupila do roku 2025 výrazným růstem, který potvrzuje její pokračující mezinárodní expanzi. Značka aktuálně působí na více než 70 trzích po celém světě. Dodávky koncovým zákazníkům vzrostly meziročně o 29 %, přičemž největší nárůst zaznamenala rozšířená Evropa (+43 %) a region Blízkého východu a Afriky (+9 %).
Významný podíl na tomto výsledku má model Junior, který nabízí jednu z nejširších produktových nabídek ve svém segmentu – dvě plně elektrické verze (156 k a 280 k), hybridní variantu se 145 k a verzi Ibrida Q4.
Jen několik měsíců po uvedení na trh ve 38 zemích dosáhl počet objednávek 36 000, z čehož 18 % připadá na plně elektrickou verzi. Nadšené přijetí modelu Junior ze strany evropských zákazníků výrazně přispělo k celkovému úspěchu značky a zároveň podpořilo prodeje dalších modelů – Tonale, Giulia a Stelvio. Tyto vozy na globálním trhu i nadále ztělesňují klíčové hodnoty značky Alfa Romeo – sportovní charakter a technické inovace.
Za pozornost stojí i mimořádné prodeje značky v březnu, který byl nejúspěšnějším měsícem od června 2019. Celosvětově se prodalo více než 8 700 vozů, což představuje oproti březnu 2024 meziroční nárůst o 33 %. Ve stejném období zaznamenala Alfa Romeo nejvyšší tržní podíl v Evropě (EU30) od roku 2018, konkrétně 0,5 %, což znamená meziroční nárůst o 0,15 procentního bodu.
První čtvrtletí roku 2025 bylo pro značku Alfa Romeo velmi úspěšné a stejně pozitivní byl i březen, který potvrdil silný nárůst. Značka zažívá výrazné zlepšení prodejů a díky stále konkurenceschopnější modelové nabídce, která lépe odpovídá aktuálním požadavkům trhu, vstupuje do dalších měsíců s velkými ambicemi. Potvrzením tohoto trendu je nedávné uvedení modelu Junior Ibrida Q4, který završuje nejširší nabídku ve svém segmentu, a také speciální edice INTENSA, jež oslavuje identitu a přitažlivost značky prostřednictvím exkluzivních designových prvků.
Santo Ficili, Alfa Romeo CEO:
„První čtvrtletí roku 2025 přineslo velmi dobré obchodní výsledky, které jsou důkazem nadšení a odhodlání, s nimiž tým Alfa Romeo čelí neustále se vyvíjejícímu automobilovému sektoru. Významnou roli sehrál model Junior, který byl přijat mimořádně pozitivně. S 35 000 objednávkami od svého uvedení na trh zahajuje novou éru značky – a společně s připravovanými novými generacemi modelů Stelvio a Giulia otevírá další kapitolu v historii italské automobilové produkce.
Rád bych poděkoval našim prodejcům a partnerům, jejichž každodenní práce má zásadní podíl na dosažených výsledcích a podpoře našich dlouhodobých cílů.“
AR 9.5.2025
Jen několik měsíců po uvedení na trh ve 38 zemích dosáhl počet objednávek 36 000, z čehož 18 % připadá na plně elektrickou verzi. Nadšené přijetí modelu Junior ze strany evropských zákazníků výrazně přispělo k celkovému úspěchu značky a zároveň podpořilo prodeje dalších modelů – Tonale, Giulia a Stelvio. Tyto vozy na globálním trhu i nadále ztělesňují klíčové hodnoty značky Alfa Romeo – sportovní charakter a technické inovace.
Za pozornost stojí i mimořádné prodeje značky v březnu, který byl nejúspěšnějším měsícem od června 2019. Celosvětově se prodalo více než 8 700 vozů, což představuje oproti březnu 2024 meziroční nárůst o 33 %. Ve stejném období zaznamenala Alfa Romeo nejvyšší tržní podíl v Evropě (EU30) od roku 2018, konkrétně 0,5 %, což znamená meziroční nárůst o 0,15 procentního bodu.
První čtvrtletí roku 2025 bylo pro značku Alfa Romeo velmi úspěšné a stejně pozitivní byl i březen, který potvrdil silný nárůst. Značka zažívá výrazné zlepšení prodejů a díky stále konkurenceschopnější modelové nabídce, která lépe odpovídá aktuálním požadavkům trhu, vstupuje do dalších měsíců s velkými ambicemi. Potvrzením tohoto trendu je nedávné uvedení modelu Junior Ibrida Q4, který završuje nejširší nabídku ve svém segmentu, a také speciální edice INTENSA, jež oslavuje identitu a přitažlivost značky prostřednictvím exkluzivních designových prvků.
Santo Ficili, Alfa Romeo CEO:
„První čtvrtletí roku 2025 přineslo velmi dobré obchodní výsledky, které jsou důkazem nadšení a odhodlání, s nimiž tým Alfa Romeo čelí neustále se vyvíjejícímu automobilovému sektoru. Významnou roli sehrál model Junior, který byl přijat mimořádně pozitivně. S 35 000 objednávkami od svého uvedení na trh zahajuje novou éru značky – a společně s připravovanými novými generacemi modelů Stelvio a Giulia otevírá další kapitolu v historii italské automobilové produkce.
Rád bych poděkoval našim prodejcům a partnerům, jejichž každodenní práce má zásadní podíl na dosažených výsledcích a podpoře našich dlouhodobých cílů.“
AR 9.5.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout