Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - nejrychlejší SUV

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio získala titul nejrychlejšího sériového SUV na světě. Stalo se tak na slavném německém okruhu Nürburgring, kde stanovila nový čas na kolo. Jedná se o nejnovější úspěch v dlouhé závodní tradici slavného emblému Quadrifoglio a více než stoleté historii značky Alfa Romeo.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio zlomila rekord okruhu Nürburgring ve své třídě a stala se nejrychlejším sériovým SUV. Stelvio Quadrifoglio zajelo slavný okruh Nürburgring za 7 minut a 51,7 sekundy, což je nejrychlejší čas, jaký kdy zvládlo sériově vyráběné SUV. To je o plných osm sekund kratší čas než u dosavadního nejlepšího SUV.


O mimořádné jízdní zážitky Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio se stará špičková technika včetně moderního stálého pohonu všech kol Q4, diferenciálu s vektorováním točivého momentu, systému CDC (Chassis Domain Control), motoru V6 2,9 l Twin-Turbo o výkonu 510 k a hliníkových řadicích pák pod volantem

Modely Alfa Romeo nyní drží na Nürburgringu dva rekordy: Giulia Quadrifoglio jako nejrychlejší sériový čtyřdveřový vůz a Stelvio Quadrifoglio jako nejrychlejší sériové SUV
Za volant vozu usedl Fabio Francia, stejný jezdec, který stanovil traťový rekord pro nejrychlejší čtyřdveřový sedan světa s modelem Giulia Quadrifogilo v čase pouhých 7 minut a 32 sekund.


Alfa Romeo Stelvio byla navržena s typicky italským nadšením, smyslem pro pečlivé zpracování a inovaci a je plně připravena pustit se na nejnáročnější silnice plné zatáček, jak napovídá její název zvolený po slavném horském průsmyku.
Špičková verze Stelvio Quadrifoglio důsledně využívá mimořádně lehké moderní materiály, které přispívají k ideálnímu rozdělení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50. Na vrcholu třídy je torzní tuhost karoserie, mimořádně přímé řízení a naprostým unikátem v této kategorii vozidel je kloubový hřídel z karbonu.



Srdcem toho vysokovýkonného SUV je celohliníkový vidlicový šestiválec o objemu 2,9 l s 24ventilovým rozvodem, přímým vstřikováním paliva a dvojitým přeplňováním turbodmychadly s chlazením stlačeného vzduchu. Výkon 510 k a točivý moment 600 Nm je přenášen na všechna kola prostřednictvím standardně dodávaného stálého pohonu všech kol Q4. Převodovka je samočinná osmistupňová s extrémně krátkou dobou přeřazení: v režimu Race proběhne změna stupňů za pouhých 150 milisekund.

Celohliníkový motor 2.9 V6 Twin-Turbo byl navržen v kompaktním uspořádání s úhlem válců svírajícím 90°, aby byl v souladu s novou lehkou platformu Alfy Romeo a přispěl k podstatnému snížení těžiště automobilu.

Vůz obsahuje také řadu unikátních prvků, které zlepšují jeho vlastnosti, například volič jízdních režimů Alfa DNA Pro se čtyřmi režimy včetně módu Race, diferenciál s vektorováním točivého momentu, adaptivní pérování s upravenou charakteristikou speciálně pro verzi Quadrifoglio a odpojování válců pro maximální úsporu paliva.Příplatkové položky pro další zvýšení výkonnosti verze Stelvio Quadrifoglio zahrnují: skořepinová závodní sedadla Sparco z ultralehkého karbonového kompozitu, zajišťující maximální boční podporu v ostrých zatáčkách díky zvýrazněným bočním opěrám, a navržená jako nejlehčí sedadla ve své třídě s dostatkem pohodlí i na dlouhé cesty; vysokovýkonné karbon-keramické brzdy Brembo (CCM).

S vrcholným modelem Alfa Romeo Stelivo Quadrifoglio se italská automobilka rozhodla přijmout náročnou výzvu a vytvořit opravdový sportovní vůz, který se na rozdíl od konkurenčních SUV, nespokojí jen s užitkovými vlastnostmi. Vzniklo tak dokonalé spojení vysokého výkonu, prvotřídních jízdních vlastností, italského designu a špičkových konstrukčních řešení. K tomu se přidaly i vlastnosti typické pro tuto kategorii automobilů jako pohodlí a velký vnitřní prostor.




AR 10.11.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar