Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo Giulia GTA - limitovaná edice vyprodána

Giulia GTA se stala sběratelským vozem ve všech ohledech. Celkem 500 očíslovaných vozidel modelu, který se mezinárodnímu tisku představil loni v květnu, našlo svůj domov u zákazníků po celém světě, ve větším počtu v Číně, Japonsku a Austrálii.

Příběh autentické vášně, projekt se silným emocionálním prvkem, vozidlo nejen pro nadšence značky, ale také sportovních vozidel obecně. Když se Alfa Romeo rozhodla vzdát hold svým fanouškům v rámci oslav svého 110. výročí, myšlenky se okamžitě obrátily směrem k Giulii GTA z roku 1965, jednomu z nejvíce ikonických a nejúspěšnějších vozidel v historii značky.


Projekt inspirovaný modelem Giulia GTA z roku 1965

Tým Autodelta Racing vyvinul model GTA 1965 v Baloccu. Tehdy tým mechaniků pracoval přesčas na projektu, který z ikonického vozu udělal opravdový okruhový speciál. Stejně tak tým, který přivedl k životu současnou Giulii GTA, pracoval na projektu netradičním způsobem, s cílem oživit nezapomenutelnou kapitolu slavné historie Alfy Romeo. Inženýři a mechanici pracovali na projektu s kódovým označením „Monstrum“ na stejných místech, kde vznikala Giulia v roce 1965. Na počest tohoto ducha nyní GTA hrdě nese stejný historický odznak Autodelta. Giulia GTA vznikla v roce 1965 v pětisetkusové sérii, což bylo nutné pro typové schválení ve třídě Group 2 Turismo. Stejný počet exkluzivních vozidel nyní zamířil ke skutečným nadšencům.


Spříznění mezi oběma modely zde ovšem nekončí, naopak, prolínalo se celým projektem. Pokud jde o alleggerimento (odlehčení), v obou případech se týmy zaměřili na specifický design zahrnující kliky, okna a ráfky kol. Posledně jmenovaný prvek byl pro Giulii GTA v roce 1965 vyroben z magnéziové slitiny, jeho současný protějšek se pyšní specifickým designem a centrální maticí, tedy řešením inspirovaným světem formule 1, které je mezi silničními sedany zcela jedinečné. Za zmínku stojí i použití lehkých materiálů (Peraluman 25 u modelu GTA v roce 1965, rozsáhlé použití uhlíkových vláken v současném modelu).


Další příbuznost, tentokrát z hlediska aerodynamiky, spočívá v přidání přívodů vzduchu u obou modelů. Tato oblast byla v roce 1965 teprve v plenkách, nyní ovšem Giulia GTA mohla těžit ze spolupráce se společností Sauber Engineering, která má 50leté zkušenosti v motoristickém sportu a aktivně navrhuje, vyrábí prototypy i skutečné aerodynamické díly, mimo jiné i díky vlastnímu aerodynamickému tunelu, který je jedním z nemodernějších v celé Evropě.


Poslední spřízněnost mezi oběma modely představuje podpora poskytovaná profesionály v oblasti výkonu: zatímco Teodoro Zeccoli a Andrea de Adamich získali své největší úspěchy právě za volantem Giulie GTA; dvojice jezdců týmu Alfa Romeo Racing ORLEN F1 - Antonio Giovinazzi a Kimi Räikkönen, sehráli aktivní roli při testování a poskytla neocenitelnou zpětnou vazbu, zejména co se týče aerodynamických komponent a ovladatelnosti.
Tento soulad umožnil zachovat specifický rys, který byl vždy charakteristickým znakem designu Alfy Romeo, a který lze jednoduše pojmenovat „funkční krása“. Jedinečný design, jehož základem je zdařilá kombinace formy a funkce. Styl vozu musí skutečně odpovídat zastřešujícímu principu krásy, aby odolal plynutí času, ale současně si musí zachovávat funkčnost ve prospěch aerodynamické a mechanické účinnosti. Tato zásada je v nové Giulia GTA dokonale ztělesněna.




AR 4.11.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar