Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ADAC chválí Dunlop SP Sport FastResponse

Německý autoklub ADAC udělil nové pneumatice Dunlop SP Sport FastResponse v testu letních pneumatik nejvyšší hodnocení „velmi doporučujeme”.Testující byli nejvíce ohromeni výborným výkonem jak na mokrém, tak suchém povrchu.

Oproti předchozí pneumatice Dunlop SP Sport 01, nabízí vyšší kilometrový proběh a zlepšené jízdní vlastnosti. Navíc vykazuje lepší výsledky v testech ovladatelnosti na mokrém povrchu a v odolnosti vůči aquaplaningu. Vyznačuje se vylepšeným třízónovým běhounem, rozděleným do tří specializovaných zón. První zóna optimalizuje zpětnou reakci na řízení pro lepší ovladatelnost a citlivost. Druhá zóna má souvislé pevné středové žebro, čímž je zajištěna stabilita ve vysokých rychlostech. Třetí zóna má větší a tužší vnější ramenní běhounové bloky pro lepší kontrolu nad automobilem, zejména při zatáčení. Je prokázáno, že nový profil běhounu má o 5 % větší kontaktní plochu, z čehož plyne prevence proti opotřebení ramenních oblastí dezénu.
Dezén pneumatiky je vyvinut technologií multiprofilového běhounu (MRT), čímž je zajištěna větší kontaktní plocha a lepší rozložení tlaku.
Pneumatiky Dunlop SP Sport FastResponse je vyráběna ve 31 rozměrech od 185/60 R14 82 H až po205/55 R17 V XL.
„Skvělé výsledky testů potvrzují naše úsilí vyvinout pneumatiky s vynikajícím výkonem, které navíc poskytují mimořádnou reakci na řízení," řekl Frederic Schilling, Brand Marketing Director Dunlop Europe, Middle East and Africa.
Asymetrická pneumatika podala mimořádně dobrý výkon při ovladatelnosti na mokru a suchu, stejně jako při stabilitě na vozovce. Byla také na nejvyšší příčce, pokud jde o brzdění
na suchu, valivý odpor a odolnost vůči aquaplaningu. ADAC testoval 17 letních pneumatik (rozměru 205/55 R16 V) určených pro použití na automobilech typu VW Golf, Audi A3, BMW řady 3 a Mercedes třídy C.
Pneumatika využívá následující technologické inovace: Multi Radius Tread (MRT), multiprofilový běhoun umožňuje vypočítání mimořádně přesného povrchu běhounu. Čím přesněji je vypočítán, tím lepší rozložení tlaku nastává. Čím rovnoměrnější je rozložení tlaku, tím větší plocha pneumatiky zůstává v kontaktu s vozovkou. Větší kontaktní plocha pak zlepšuje ovladatelnost na suchu. Vylepšené rozložení tlaku také umožňuje hladký přechod z přímé jízdy k zatáčení. Největší výhody MRT jsou vidět v extrémních podmínkách při zatáčení a vysoké rychlosti.
Nová pneumatika se vyznačuje plošším profilem běhounu. Tvar pneumatiky závisí na poměru mezi zakřivením a šířkou běhounu. Zakřivení popisuje, jak moc běhoun klesá, měřeno od středu běhounu k rameni. Pokud je zakřivení zredukováno, kontaktní plocha se zploští a o 4-8 % se zvětší v závislosti na rozměru a typu pneumatiky. Plošší profil s větší kontaktní plochou poskytuje větší impulz, lepší stabilitu a vylepšenou reakci na řízení. Pneumatiky reagují rychle, přesně a precizně.
Přídavkem k MRT a pevnější bočnici vyvinul Dunlop dosedací plochu patky pneumatiky posilující pevné spojení mezi pneumatikou a ráfkem. Stejně jako přilnavost mezi rukou a volantem, i toto řešení zaručuje maximální kontrolu v citlivé reakci na řízení.
Pro posílení výhody MRT a ploššího profilu běhounu má pneumatika pevnější bočnici a díky využití technologie dvojité vrstvy výztužného pásu i pevnější ramenní oblast. To vše přispívá k její stabilitě a přesnosti. Variabilní objem hmoty dezénu s vyšším obsahem v ramenních oblastech umožňuje vysokou přesnost při řízení a stabilitu při zatáčení. Znamená to větší kontrolu jak v přímé jízdě, tak při silném zatáčení.

JL, 27.3.2007



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar