Infiniti pro bezpečnou jízdu
Infiniti obdrží v Ženevě ocenění Euro NCAP Advanced Award za technologické inovace v oblasti bezpečnosti silničního provozu. Euro NCAP, nezávislá organizace zabývající se crash testy, těchto ocenění zatím udělila pouze 11. Japonská značka je získala za systém prevence vyjetí z pruhu LDP.
Systém LDP pomáhá řidičům s návratem vozidla do správného jízdního pruhu, pokud jej z nepozornosti nebo vlivem únavy neúmyslně opustí. Systém řidiče nejprve upozorní a následně sám dynamicky zasáhne. Systém LDP byl poprvé představen roku 2010 u modelu FX30d, a to právě v Evropě. Od té doby doznal rychlého rozšíření a v současné době jej najdeme ve standardní výbavě řady modelů.
Systém LDP je jen jednou součástí balíčku prvků dynamické bezpečnosti Infiniti Dynamic Safety Shield, řady technologií, která vytváří „ochranný štít“ kolem vozu. Mezi další patří například inteligentní tempomat ICC se sledováním vozidel při nízkých rychlostech (LSF), asistent kontroly vzdálenosti (DCA), inteligentní brzdový asistent (IBA) a varování před čelní srážkou (FCW)
Nejnovější inovací v oblasti dynamické bezpečnosti je systém sledování slepého úhlu, první systém prevence bočních srážek na světě, který najdeme ve standardní výbavě všech verzí Premium nové řady sedanů M. Podobně jako systém LDP jde i tato technologie dále než u konkurenčních vozů a k obvyklému varování přidává v případě potřeby i dynamický zásah. Ten má podobu mírného přibrzdění kol na jedné straně, které pomůže zabránit zkřížení dráhy jinému vozidlu.
Co je to systém LDP?
Technologie využívající kameru, která pomáhá řidičům s návratem vozidla do správného pruhu, když hrozí jeho nechtěné opuštění. Když řidič nepoužije směrová světla a vůz začne křížit značení na vozovce, na palubní desce se rozsvítí kontrolka a zazní zvukový signál. Systém současně lehce přibrzdí kola na jedné straně a pomůže tak řidiči vrátit se do středu původního pruhu.
Systém prevence vyjetí z pruhu může řidič zapnout, pokud uzná za vhodné. I když je však systém LDP vypnutý, řidič obdrží zvukové a optické varování v případě vyjetí z pruhu. Kamera umístěná v horní části čelního skla rozpoznává nejběžnější typy značení pruhů v Evropě, bílé a žluté, plné a přerušované čáry, ve dne i v noci. Pokud nejsou pruhy vyznačeny nebo pokud systém nemůže čáry rozpoznat (například v případě neobvyklého značení při práci na silnici nebo je-li vozovka pokryta blátem), systém nemůže účinně fungovat. Systém je určen pro jízdu po přímých silnicích mimo město a je aktivní pouze při rychlostech nad 70 km/h, aby řidiče nerozptyloval zbytečnými varováními.
Systém LDP je jen jednou součástí balíčku prvků dynamické bezpečnosti Infiniti Dynamic Safety Shield, řady technologií, která vytváří „ochranný štít“ kolem vozu. Mezi další patří například inteligentní tempomat ICC se sledováním vozidel při nízkých rychlostech (LSF), asistent kontroly vzdálenosti (DCA), inteligentní brzdový asistent (IBA) a varování před čelní srážkou (FCW)
Nejnovější inovací v oblasti dynamické bezpečnosti je systém sledování slepého úhlu, první systém prevence bočních srážek na světě, který najdeme ve standardní výbavě všech verzí Premium nové řady sedanů M. Podobně jako systém LDP jde i tato technologie dále než u konkurenčních vozů a k obvyklému varování přidává v případě potřeby i dynamický zásah. Ten má podobu mírného přibrzdění kol na jedné straně, které pomůže zabránit zkřížení dráhy jinému vozidlu.
Co je to systém LDP?
Technologie využívající kameru, která pomáhá řidičům s návratem vozidla do správného pruhu, když hrozí jeho nechtěné opuštění. Když řidič nepoužije směrová světla a vůz začne křížit značení na vozovce, na palubní desce se rozsvítí kontrolka a zazní zvukový signál. Systém současně lehce přibrzdí kola na jedné straně a pomůže tak řidiči vrátit se do středu původního pruhu.
Systém prevence vyjetí z pruhu může řidič zapnout, pokud uzná za vhodné. I když je však systém LDP vypnutý, řidič obdrží zvukové a optické varování v případě vyjetí z pruhu. Kamera umístěná v horní části čelního skla rozpoznává nejběžnější typy značení pruhů v Evropě, bílé a žluté, plné a přerušované čáry, ve dne i v noci. Pokud nejsou pruhy vyznačeny nebo pokud systém nemůže čáry rozpoznat (například v případě neobvyklého značení při práci na silnici nebo je-li vozovka pokryta blátem), systém nemůže účinně fungovat. Systém je určen pro jízdu po přímých silnicích mimo město a je aktivní pouze při rychlostech nad 70 km/h, aby řidiče nerozptyloval zbytečnými varováními.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout







