Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ženevská přehlídka - zajímavosti (III)

Kromě sériových modelů a konceptů je každý autosalon také přehlídkou nejrůznějších zajímavostí a osobností z veřejného, kulturního a hlavně sportovního života. Jak velký zájem je o automobily, svědčí 300 000 návštěvníků, kteří v uplynulém víkendu zavítali do Ženevy.

Toyota Auris Show Car

Na Ženevském autosalonu vystavila Toyota poprvé v Evropě třídveřové provedení žhavé novinky Auris v chromovaném laku. Exkluzivitu dodávaly vozu 18“ kola z lehkých slitin s pneumatikami Pirelli P Zero 225/40 ZR18, sportovní podvozek a brzdy Brembo. Největší japonský výrobce předpokládá, že by podíl třídveřových verzí mohl na evropském trhu činit zhruba 18 procent z celkového počtu prodaných modelů.

Suzuki WRC

Už několik let vystavuje Suzuki na autosalonech a výstavách soutěžní verzi WRC, ovšem stále jen jako maketu. Oficiální start byl už několikrát odložen, naposledy letos, kdy se měl vůz objevit na Finské rallye. Místo toho je premiéra naplánována na korsickou rallye, poté by se měl objevit ještě v britské. Hodně se také spekuluje o jezdeckém obsazení, v té souvislosti se často mluví o Toni Gardemeisterovi jako jedním z aspirantů. Vůz vypadá na pohled pěkně, ale do jaké míry bude konkurenceschopný je stále jen ve hvězdách.

Subaru R1e

Od roku 2004 se Subaru zabývá vývojem malého elektromobilu vycházejícího z prototypu R1e. Ze studie se krok za krokem stal dvoumístný elektromobil s akčním radiusem zhruba 80 kilometrů a největší rychlostí 100 km/h. Prostřednictvím rychlonabíjecího zařízení se nechá akumulátor dobít za pouhých patnáct minut.

a.d.Tramontana

Z katalánské produkce pochází zajímavé vozidlo s prvky vypůjčenými ze stavby letadel, monopostů F1 a závodních člunů. Srdcem dvoumístného stroje je vidlicový dvanáctiválec biturbo 5.5, uložený před zadní nápravou. S výkonem mezi 550 až 720 k a točivým momentem 900 N.m, případně 920 N.m při 4000/min zrychlí z 0 na 100 km/z za 3,7 sekundy a umožní největší rychlost 355 km/h. Sílu na zadní kola přenáší šestistupňová sekvenční převodovka. Pro bezpečnou jízdu 4,9 metru dlouhého a 1250 kg těžkého vozu zajišťuje kontrola trakce regulovatelná ve čtyřech stupních. Nízké hmotnosti bylo dosaženo použitím kompozitu a hliníku.

Mitsubishi a Dakar

Na stánku Mitsubishi byli středem pozornosti nejen Outlander a Protytpe X, ale hlavně dva úspěšní jezdci z letošního Dakaru – vítězný Stephane Peterhansel a druhý Luc Alphand. Oba nestačili před Pajerem Evo rozdávat rozhovory. Peterhansel, devítinásobný vítěz (6x na motocyklu, 3x s Mitsubishi) neskrýval přesvědčení, že by po jubilejním 10.´vítězství ukončil svoji kariéru. Vliv na tomto rozhodnutí má bezpochyb i smrt dvou jeho přátel, naposledy jeho krajana Erica Aubijause při letošním ročníku.

Sbarro Cruise Crosser

Rok za krokem překvapuje designér Franco Sbarro návštěvníky autosalonu neobyčejnými vozidly, které vznikají jednak v jeho firmě Grandson nebo ve škole Schule Espera Sbarro v Pontarlieru. Vedle tříkolky nebo otevřeného vozidla pro zimní sporty na bází modelu Jumper budil pozornost šestikolový pikap Citroën Cruise Crosser. Vozidlo, které může využívat pohon prvních dvou náprav nebo všech šesti kol, ale také jen poslední nápravy (v tom případě s elektromotorem) je volnou interpretací a vzpomínkou na polopásová vozidla Citroën, jenž se v letech 1922 a 24 zúčastnily expedičních jízd na africkém kontinentě. Pohon vozu má obstarávat hybridní jednotka složená ze vznětového motoru a elektromotoru uloženého pod ložnou plochou, určenou pro zavazadla členů expedice.

Jindřich Lasík, 13.3.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar