Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ženevská přehlídka - sériové modely (II)

O mnoha světových premiérách jsme vás průběžně informovali už před vlastním autosalonem, tak jak o nich jednotlivé firmy informovaly. K těm významnějším se budeme postupně vracet podrobnějšími materiály

Brilliance

Poprvé v dějinách autosalonu v Ženevě se představil čínský výrobce Brilliance, který představil hned tři modely. Jako první by se měl v Evropě objevit luxusní sedan BS6, který nabízí hodně prostoru za málo peněz, zhruba do 20 000 eur. Bude dodáván ve třech verzích s benzinovými motory Mitsubishi 2.0/122 k a 2.4/130 k. Letos by se mělo dovést do Evropy zhruba 15 tisíc čtyřdveřových sedanů, technologicky ovšem pod hranicí současného světového standardu. Maska chladiče připomíná Lancii, kokpit je přehledný a jednoduchý na obsluhu, kvalita ani bezpečnostní výbava ještě nedosahují evropské úrovně. V evropské premiéře se dále předvedl sedan střední třídy BS4 s vlastním benzinovými čtyřválci 1.8/136 k a 1.8T/170 k. Nejvíce zřejmě překvapilo líbivé Coupe BC3, jehož design vytvořil Pininfarina, zatímco předchozí modely firma Giugiaro. Kupé o rozměrech 4,48 x 1,81 x 1,39 m se objeví v Evropě zhruba do konce roku. Do roku 2010 by chtěl Brilliance prodat na starém kontinentě na 75 000 vozidel.

Daihatsu Cuore

Pro evropský trh přepravoval Daihatsu model Cuore, který se hned od svého uvedení v roce 1980 vyznačoval inteligentním stylingem, prostorností a užitnou hodnotou, což dokládá přes pět milionů prodaných vozidel v 90 zemích. V pořadí sedmou generaci pohání benzinový tříválec 1.0 s variabilním řízením ventilů DVVT o výkonu 51 kW (70 k) při 6000/min a točivém momentu 94 N.m, spojený s pětistupňovou mechanickou nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. Nová platforma a rozvor (2,49 m) prodloužený o 12 cm nabízí větší délku interiéru (2,05 m) při celkové délce 2,46 m. Uvnitř narostla šířka na 1,35 m, a tak cestující těží z prostoru o 21 cm delším a 5 cm širším. Zadní sedadla lze posouvat podélně v rozmezí 25,5 cm. Verze ECO jsou vybaveny systémem Start Stop, který automaticky vypíná motor na křižovatkách nebo při popojíždění v kolonách. Tím se spotřeba snižuje na 4,2 l/100 km.

Fiat Bravo

Na stánku Fiatu se v Ženevě všechno točilo kolem nového pětidveřového modelu Bravo. Jeho uvedení bylo pro Fiat jedinečnou příležitostí k prezentaci nové generace benzinového přeplňovaného motoru T-JET. Čtyřválec 1.4 bude k dispozici s výkony 120 k a 150 k, tedy stejnými jakými disponuje osvědčený vznětový přeplňovaný čtyřválec TD-Multijet 1.9 se vstřikováním common-rail. Základní pohonnou jednotkou bude benzinový čtyřválec 1.4 o výkonu 90 k, a pro sportovně založené řidiče ještě benzinová verze 200 k a dieselová 180 k. Rozměry 4,34 x 1,79 x 1,49 m.

Hyundai i30

Z našeho pohledu nás hodně zajímá nový Hyundai i30, dvojče od Kia Cee´d. Než se dostaví závod v Nošovicích (2008), tak se bude vůz nižší střední třídy vyrábět v Koreji a na trh přijde letos v září. Pro Evropu ztvárněný vůz kompaktních rozměrů vychází ze studie Arnejs představené na podzim v Paříži. Model i30 nabízí dynamické a sportovní tvary, aniž by tím nějakým způsobem utrpěl půvab studie Arnejs. Dlouhý rozvor 2,65 m (rozměry: 4,25 x 1,76 x 1,49 m) odmění cestující slušným prostorem a ještě zbude 340 litrů na zavazadla. Zákazníci si mohou vybrat ze tří benzinových motorů – 1.4/108 k, 1.6/121 k a 2.0/140 k a dieselových variant 1.6/90 k, resp. 115 k a 2.0/140 k. Stejně jako v případě modelu Cee´d nezůstane pětidveřový hatchback i30 osamocen, ale ještě koncem roku by se mělo objevit kombi a za rok snad i kabriolet. O kupé se zatím nemluví.

Maserati GranTurismo

Na platformě modelu Quattroporte vzniklo nové 2+2kupé s mimořádně velkým prostorem na zadních sedadlech. Při vývoji modelu A6 v roce 1946 spolupracoval Maserati s karosárnou Pininfarina, v následujících desetiletích vystřídal několik věhlasných italských karosáren jako Touring, Frua, Vignale, Zagato, Bertone, aby se v roce 2003 opět vrátil k firmě Pininfarina, která kromě zmíněného kupé Quattroporte vytvořila i nový model GranTurismo. To je rozměrově větší než sportovní Quattroporte, ale vypadá přesně tak, jak si představujeme klasické GT – dlouhá kapota a krátká záď. Maska chladiče připomíná Maserati z 50. a 60. let. Zážehový vidlicový osmiválec vychází z konceptu Ferrari 4.2 o výkonu 405 k, přenášeného na zadní kola, do budoucna se počítá ještě s výkonnějším agregátem 4.7.


Mazda 2

V případě Mazdy 2 nejde pouze o nástupce předchozího modelu, ale o první Mazdu nové generace, která povyšuje princip zoom-zoom na další stupeň. Optimalizovaná karosérie zesílená vysokopevnostní oceli zvyšuje nejen bezpečnost posádky, ale zároveň snižuje hmotnost vozu o 100 kg. Zpočátku se pod kapotou objeví dva benzinové čtyřválce – 1.3 s výkonem 75 k, resp. 84 k a 1.5 se 103 k. Spotřebou patří k nejúspornějším ve svém segmentu. Pro Evropu přichází v budoucnu do úvahy ještě úsporný turbodiesel 1.4. Nový model je sice o 4 cm kratší (3,88 m), ale rozvor 2,49 m zůstal zachován, takže cestující při šířce vozu 1,7 m a výšce 1,5 m rozhodně nedostatkem prostoru netrpí. Posádku chrání až šest airbagů a za příplatek také stabilizační systém DSC.

Suzuki SX4

Nový sedan SX4, vycházející z oblíbeného hatchbacku spojuje v sobě eleganci sedanu s komfortem, velkým vnitřním prostorem jak pro cestující, tak i zavazadla a bohatou výbavou. Vůz pohání benzinový čtyřválec 1.6 VVT o výkonu 107 k. Točivý moment 145 N.m při 4000/min je k dispozici v takřka celém rozsahu otáček, běh motoru optimalizuje elektronicky řízená škrtící kapka. Ve výbavě nechybí šest airbagů, ABS s EBD, na přání se dodává ESP.

Jindřich Lasík, 12.3.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar