Ženeva 2010 - návštěva se určitě vyplatí
Pořadatelé jubilejního 80. Ženevského autosalonu avizovali sice na sto světových a evropských premiér, ale měli tím na mysli výstavních. Některé automobily, jako třeba Hyundai iX35, který byl v sériové podobě předveden poprvé, se už na některých trzích prodává, včetně České republiky.
O některé novinky byl zájem médii větší, o jiné menší, ale každý si vybral. Na nezájem si rozhodně nemohli stěžovat u Nissanu díky novému modelu Micra, ale také Juke. To samé platí o Audi A1, jehož kmotrem se stal herec Justin Timberlake. A co teprve u Dacie, jejíž stánek nebyl tentokrát v sousedství Renaultu, ale v prvním patře. Nové SUV s označením Duster opravdu lákalo k důkladné prohlídce. Zajímal pochopitelně i nás, protože cenově by mohl hodně konkurovat Škodě Yeti. BMW si přichystal novou pětkovou řadu, Volvo pak sedan S60 a Citroën sází na DS3, jehož tvary vyvolávají diskuze. Předchozí generace Fordu Focus měla hodně dobré jméno, a ve stejném duchu by měl pokračovat i jeho nástupce, který podle nás tak trochu zastínil možná i nový C-Max. Kia se prezentovala novým modelem Sportage.
Naopak nic nového u Fiatu a Lancie, situaci naštěstí zachraňuje italská kráska Alfa Romeo Giulleta, jedna z hvězd autosalonu. Už na fotografii vypadala hezky, ve skutečnosti je však mnohem elegantnější.
Každý autosalon je také přehlídkou studií a konceptů, tentokrát se vyšvihl třeba Hyundai i-flow, jako předzvěst sportovního modelu nebo Mercedes Benz F800 Style nebo překrásný Citroën Survolt. Do sériové podoby mají sice asi hodně daleko, zatímco třeba v Peugeotu SR1 s kombinací elektromotoru a dieselu bychom se mohli projíždět po silnicích už koncem příštího roku. Všechny studie měly jedno společné, hybridní nebo elektrické pohonné jednotky, kromě Porsche Boxsteru Spyder.
Nechceme nic předvídat, ale jako by americkým značkám jako Cadillac, Jeep, Chrysler, Dodge, Corvetete pomalu zvonila hrana, minimálně na evropském trhu. Vzhledem k tomu, že ani žádné převratné novinky nevystavily, tak se nelze divit, že jejich stánky, zely prázdnotou.
Svá kulatá jubilea připomínají ve výstavním areálu Palexpo návštěvníkům značky Peugeot – 200 let a Alfa Romeo – 100 let, sportovní úspěchy vyzdvihuje vedle škodovky také Peugeot vítězným automobilem z Le Mans nebo Volkswagen úspěšným dakarským Touaregem, Citroën dnes už kultovním C4 WRC, stejně Ford soutěžním Focusem WRC, a pozadu nezůstává ani Dacia se speciálem Duster, s nímž Alain Prost absolvoval seriál zimních závodů Andros Trophy.
O největších novinkách Vás budeme postupně informovat v příštích dnech.
Praktické rady
Autosalon v Ženeve trvá až do neděle 14. března (denně 10 – 20 h, víkend 9 – 19 h), vstupné je 14 švýcarských franků a z Prahy se sem dostanete třeba přes Mnichov, Lindau, Bregenz a Bern za necelých deset hodin (ca 950 kilometrů). Známka na švýcarské dálnice stojí 30 eur, ale pozor, pokud mezi Lindau a Bregenzem budete chtít využít tunel, potom musíte mít ještě rakouskou dálniční známku. Můžete se mu však vyhnout, když vyjedete z dálnice na Lindau a prakticky po několika kilometrech jste v Bregenzu. V nočních nebo ranních hodinách projedete pak Rakouskem v pohodě a ještě si můžete natankovat levnější palivo. My jsme za litr nafty platili 1 euro! Info o autosalonu najdete na www.salon-auto.ch
Jindřich Lasík, 8.3.2010
Naopak nic nového u Fiatu a Lancie, situaci naštěstí zachraňuje italská kráska Alfa Romeo Giulleta, jedna z hvězd autosalonu. Už na fotografii vypadala hezky, ve skutečnosti je však mnohem elegantnější.
Každý autosalon je také přehlídkou studií a konceptů, tentokrát se vyšvihl třeba Hyundai i-flow, jako předzvěst sportovního modelu nebo Mercedes Benz F800 Style nebo překrásný Citroën Survolt. Do sériové podoby mají sice asi hodně daleko, zatímco třeba v Peugeotu SR1 s kombinací elektromotoru a dieselu bychom se mohli projíždět po silnicích už koncem příštího roku. Všechny studie měly jedno společné, hybridní nebo elektrické pohonné jednotky, kromě Porsche Boxsteru Spyder.
Nechceme nic předvídat, ale jako by americkým značkám jako Cadillac, Jeep, Chrysler, Dodge, Corvetete pomalu zvonila hrana, minimálně na evropském trhu. Vzhledem k tomu, že ani žádné převratné novinky nevystavily, tak se nelze divit, že jejich stánky, zely prázdnotou.
Svá kulatá jubilea připomínají ve výstavním areálu Palexpo návštěvníkům značky Peugeot – 200 let a Alfa Romeo – 100 let, sportovní úspěchy vyzdvihuje vedle škodovky také Peugeot vítězným automobilem z Le Mans nebo Volkswagen úspěšným dakarským Touaregem, Citroën dnes už kultovním C4 WRC, stejně Ford soutěžním Focusem WRC, a pozadu nezůstává ani Dacia se speciálem Duster, s nímž Alain Prost absolvoval seriál zimních závodů Andros Trophy.
O největších novinkách Vás budeme postupně informovat v příštích dnech.
Praktické rady
Autosalon v Ženeve trvá až do neděle 14. března (denně 10 – 20 h, víkend 9 – 19 h), vstupné je 14 švýcarských franků a z Prahy se sem dostanete třeba přes Mnichov, Lindau, Bregenz a Bern za necelých deset hodin (ca 950 kilometrů). Známka na švýcarské dálnice stojí 30 eur, ale pozor, pokud mezi Lindau a Bregenzem budete chtít využít tunel, potom musíte mít ještě rakouskou dálniční známku. Můžete se mu však vyhnout, když vyjedete z dálnice na Lindau a prakticky po několika kilometrech jste v Bregenzu. V nočních nebo ranních hodinách projedete pak Rakouskem v pohodě a ještě si můžete natankovat levnější palivo. My jsme za litr nafty platili 1 euro! Info o autosalonu najdete na www.salon-auto.ch
Jindřich Lasík, 8.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















